Despe
Legacy Member
Ik heb een vraag ivm overuren die volgens mij niet correct worden uitbetaald.
Ik zal proberen de situatie wat te schetsen.
Ik werk in een voedingsbedrijf nu al enkele maanden, en doe daar gemiddeld 30 overuren in de maand.
Maar deze overuren worden niet aan 150% uitbetaald, nu vroeg ik mezelf af en ben niet de enige op het bedrijf die zich dit afvraagt of dit wel klopt.
Je mag volgens het bedrijf 1 overuur per dag maken die ze maar aan 100% moeten uitbetalen.
Maar ze rekenen dit per maand uit dus doe ik op maandag geen overuur en dinsdag 2 dan zetten ze 1 van deze 2 overuren over naar maandag zodat ze deze niet aan 150% moeten betalen wat volgens mij niet klopt.
Ook worden onze eerste 38 uur opgespaard zodat we deze in recup kunnen opnemen ook dit word gewoon aan 100% uitbetaald, dit kan kloppen geen idee van.
Is dit correct of niet ?
Dan had ik nog een vraag ( ja sorry kan beter alles ineens eruit gooien
)
Wij hebben een 38 uren contract maar in de winter is het volgens collega's minder druk en doen ze minuren.
Ik dacht dat een bedrijf dan nog verplicht was u volledig uit te betalen zodus 38 uur ook al doe je er maar 20.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Moest er iemand duidelijke antwoorden kunnen geven dan ben ik zeer dankbaar.
Ik zal proberen de situatie wat te schetsen.
Ik werk in een voedingsbedrijf nu al enkele maanden, en doe daar gemiddeld 30 overuren in de maand.
Maar deze overuren worden niet aan 150% uitbetaald, nu vroeg ik mezelf af en ben niet de enige op het bedrijf die zich dit afvraagt of dit wel klopt.
Je mag volgens het bedrijf 1 overuur per dag maken die ze maar aan 100% moeten uitbetalen.
Maar ze rekenen dit per maand uit dus doe ik op maandag geen overuur en dinsdag 2 dan zetten ze 1 van deze 2 overuren over naar maandag zodat ze deze niet aan 150% moeten betalen wat volgens mij niet klopt.
Ook worden onze eerste 38 uur opgespaard zodat we deze in recup kunnen opnemen ook dit word gewoon aan 100% uitbetaald, dit kan kloppen geen idee van.
Is dit correct of niet ?
Dan had ik nog een vraag ( ja sorry kan beter alles ineens eruit gooien
)Wij hebben een 38 uren contract maar in de winter is het volgens collega's minder druk en doen ze minuren.
Ik dacht dat een bedrijf dan nog verplicht was u volledig uit te betalen zodus 38 uur ook al doe je er maar 20.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Moest er iemand duidelijke antwoorden kunnen geven dan ben ik zeer dankbaar.

