Fransz
Legacy Member
Ik werk momenteel als arbeider iedere week zo'n 30u terwijl ik volgens mijn contract iedere week maar 20u moet werken, van maandag tot vrijdag 4u per dag. Nu heb ik, na amper 8 weken werken, reeds 70 overuren maar ik wil dit niet laten stijgen. Ik zou in principe zelfs 3 weken recup kunnen nemen in december, want mijn baas zegt dat alles wordt berekend op het einde van het jaar. Dus eind dit jaar wordt alles afgerekend. Niet opgenomen uren worden uitbetaald want die kan je niet overzetten naar volgend jaar. Maar ik neem liever recup.
Mijn vraag is nu, kan ik werk weigeren? Kan ik recup eisen? En vooral, kan ik - als ik al 20u gewerkt heb volgende week - nog meer werk weigeren? Ik ben dit grondig beu.
Mijn vraag is nu, kan ik werk weigeren? Kan ik recup eisen? En vooral, kan ik - als ik al 20u gewerkt heb volgende week - nog meer werk weigeren? Ik ben dit grondig beu.