Du-toube
Legacy Member
Hallo iedereen,
Een vraagje, waar ik het antwoord niet direct van terug vond op dit forum.
Stel dat we volgend scenario hebben:
"Jan met de pet" , een persoon met bediende statuut, dient zijn ontslag in op 19september.
Hij werkt nog niet zo lang in het bedrijf dat hij verlaat en heeft een opzegtermijn van 6 weken.
De opzegtermijn zou beginnen vanaf de 1ste oktober.
De vragen die ik me nu stel:
Indien de werkgever beslist dat Jan zijn opzegtermijn niet moet uitlopen, wat zijn de gevolgen dan?
1) Wordt Jan nog uitbetaald voor de 6 weken opzegtermijn?, die hij uiteindelijk niet moet doen?
2) Indien hij vroeger stopt, mag hij al meteen bij zijn nieuwe werkgever starten of moet hij toch 6 weken wachten?
3) De werkgever is helemaal niet tevreden, en maakt het Jan zeer moeilijk door bvb zijn bedrijfswagen af te nemen, terwijl Jan nog steeds moet werken voor dit bedrijf. Mag dit gebeuren?
4) Jan voelt zich aangevallen door bepaalde reacties van zijn werkgever en besluit zelf ook tegen te gaan werken (door bvb bepaalde taken minder goed uit te voeren...) => wat kunnen de gevolgen zijn hiervan? (ontslag, boete, ... ? )
Het zijn vragen die ik me al een paar keer gesteld heb maar tot heden heb ik nog geen serieus antwoord gekregen hierop.
Eventueel dat bepaalde mensen met ervaring me hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt!
Een vraagje, waar ik het antwoord niet direct van terug vond op dit forum.
Stel dat we volgend scenario hebben:
"Jan met de pet" , een persoon met bediende statuut, dient zijn ontslag in op 19september.
Hij werkt nog niet zo lang in het bedrijf dat hij verlaat en heeft een opzegtermijn van 6 weken.
De opzegtermijn zou beginnen vanaf de 1ste oktober.
De vragen die ik me nu stel:
Indien de werkgever beslist dat Jan zijn opzegtermijn niet moet uitlopen, wat zijn de gevolgen dan?
1) Wordt Jan nog uitbetaald voor de 6 weken opzegtermijn?, die hij uiteindelijk niet moet doen?
2) Indien hij vroeger stopt, mag hij al meteen bij zijn nieuwe werkgever starten of moet hij toch 6 weken wachten?
3) De werkgever is helemaal niet tevreden, en maakt het Jan zeer moeilijk door bvb zijn bedrijfswagen af te nemen, terwijl Jan nog steeds moet werken voor dit bedrijf. Mag dit gebeuren?
4) Jan voelt zich aangevallen door bepaalde reacties van zijn werkgever en besluit zelf ook tegen te gaan werken (door bvb bepaalde taken minder goed uit te voeren...) => wat kunnen de gevolgen zijn hiervan? (ontslag, boete, ... ? )
Het zijn vragen die ik me al een paar keer gesteld heb maar tot heden heb ik nog geen serieus antwoord gekregen hierop.
Eventueel dat bepaalde mensen met ervaring me hiermee kunnen helpen?
Alvast bedankt!
