Archief - Opleiding webdesign

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bruno001

Legacy Member
Ik ben opzoek naar een opleiding webdesign.
Ik wil volgend jaar terug studeren, ben nu al 2 jaar aan het werk maar dat ligt me niet echt.

Ik zou het liefst een opleiding aan de hoge school volgen, enige 'probleem' is dat ik bso heb gevolgd en mijn wiskunde kennis niet zo goed is dus . Is dit haalbaar of zal het toch moeilijk worden?

En welke richting raden jullie me aan?

Japser

Legacy Member
toegepaste informatica .. op 3 jaar snap echt ni da ge wiskunde daarvoor nodig hebt (en ja ik heb die richting ook gevolgd)

Bruno001

Legacy Member
New media and communication (howest) lijkt me wel iets.

Ark'ay

Legacy Member
Mja, die wiskunde gade wel zien he hoe goe dadet kunt. Proberen gaat mee.
Het kan ondertussen verkeerd zijn maar ik meen mij te herinneren dat de webdesign markt nogal verzadigt is.

Een TI diploma is natuurlijk een TI diploma dus je kan er overal mee naartoe. Maar specifiek websites maken ...

Bruno001

Legacy Member
Wiskunde zie ik echt niet zitten, ben er echt niet goed in ook (reden dat ik naar bso ging, al mijn andere vakken bv talen enz was geen probleem)

not2secure4u

Legacy Member
Bruno001 zei:
Wiskunde zie ik echt niet zitten, ben er echt niet goed in ook (reden dat ik naar bso ging, al mijn andere vakken bv talen enz was geen probleem)

Doe TI op de EHB, daar is geen wiskunde whatsoever.

Snowyflake

Legacy Member
Ark'ay zei:
Mja, die wiskunde gade wel zien he hoe goe dadet kunt. Proberen gaat mee.
Het kan ondertussen verkeerd zijn maar ik meen mij te herinneren dat de webdesign markt nogal verzadigt is.

Een TI diploma is natuurlijk een TI diploma dus je kan er overal mee naartoe. Maar specifiek websites maken ...

Ik denk het niet hoor, mijn broer zit in de websitewereld en ze hebben constant mensen te weinig alle bedrijven schooien naar goede profielen. Er zijn natuurlijk wel verschillen, voor degene die programmeren is dat in ieder geval zo. Voor webmaster weet ik het eigenlijk niet. Dus de wereld is nog niet verzadigd. Sommige stukken ervan mss wel al...

Blad3z

Legacy Member
Snowyflake zei:
Ik denk het niet hoor, mijn broer zit in de websitewereld en ze hebben constant mensen te weinig alle bedrijven schooien naar goede profielen. Er zijn natuurlijk wel verschillen, voor degene die programmeren is dat in ieder geval zo. Voor webmaster weet ik het eigenlijk niet. Dus de wereld is nog niet verzadigd. Sommige stukken ervan mss wel al...

Probleem is dat niemand pure webdesigners een deftig loon wil geven, waardoor die uitzaaïen naar webprogrammeren / grafisch ontwerp.

Kreative88

Legacy Member
Blad3z zei:
Probleem is dat niemand pure webdesigners een deftig loon wil geven, waardoor die uitzaaïen naar webprogrammeren / grafisch ontwerp.

Dat lijkt me wel een heel sterke veralgemening, het hangt gewoon van het agency / bedrijf waar je werkt en wat hun visie is ten opzichte van design.

Een designer is alleszins iemand die meer doet dan glossy buttons maken in Photoshop, als je idd enkel het laatste wil doen dan zou ik als baas ook niet veel betalen.

Voor mij is een designer iemand die conceptueel kan denken, design problems kan vinden(en oplossen) en kan innoveren. Ik denk dat te veel mensen een webdesigner bekijken als iemand die heel de dag templates in elkaar flanst.

Ikzelf doe ook een combinatie UX-design en front-end development(hier heb ik echter zelf voor gekozen) omdat ik hou van de afwisseling. Ik denk ook dat het voor een designer altijd mooi meegenomen is om wat front-end (HTML / CSS / Javascript) skills te hebben. Alleszins, ik heb designers in mijn naaste omgeving die minstens evengoed of zelf beter betaald worden dus toch niet te veel veralgemenen.

Wat opleiding betreft kan ik alleen maar beamen dat Devine een goede studiekeuze was voor mij. Je hebt de juiste mindset en motivatie nodig maar je kan creatief zijn en je volledig storten op het produceren van projecten zonder dat de theorievakken al je energie opslorpen. Ik heb me er echter wel 3 jaar op moeten storten en er veel voor moeten opofferen :).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan