Brick Top
Legacy Member
Hallo iedereen,
Mijn zus werkt momenteel al bijna tien jaar als kapster en speelt met het idee om leerkracht te worden (dus kapsters in spé opleiden hé
). Als kapster moet ze altijd werken op zaterdag (niet ideaal met twee kleine kindjes) en de verloning is ook niet erg goed. Dus louter rationeel bekeken zou het onderwijs op dat vlak al veel voordelen bieden. Daarnaast is mijn zus ook toe aan iets nieuws en ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn zus het érg goed zou doen als praktijk-leerkracht. En dat zeg ik niet omdat ik haar broer ben. 
Nu had ze aan mij gevraagd of ik alvast is wou informeren hoe dat in de praktijk in zijn werk gaat. Blijkbaar moet je dan een D-cursus volgen maar dat schijnt ondertussen al te zijn vervangen? De informatie die we hebben komt van deze website (Horito volwassenonderwijs).
Maar hoe zit het verder met bijvoorbeeld het stempelgeld? En zijn er hier mensen die zo'n opleiding hebben gevolgd en hun ervaringen willen delen? Nog belangrijke dingen die ze moet weten?
Alvast bedankt!
B.T.
Mijn zus werkt momenteel al bijna tien jaar als kapster en speelt met het idee om leerkracht te worden (dus kapsters in spé opleiden hé
). Als kapster moet ze altijd werken op zaterdag (niet ideaal met twee kleine kindjes) en de verloning is ook niet erg goed. Dus louter rationeel bekeken zou het onderwijs op dat vlak al veel voordelen bieden. Daarnaast is mijn zus ook toe aan iets nieuws en ik denk eerlijk gezegd ook dat mijn zus het érg goed zou doen als praktijk-leerkracht. En dat zeg ik niet omdat ik haar broer ben. 
Nu had ze aan mij gevraagd of ik alvast is wou informeren hoe dat in de praktijk in zijn werk gaat. Blijkbaar moet je dan een D-cursus volgen maar dat schijnt ondertussen al te zijn vervangen? De informatie die we hebben komt van deze website (Horito volwassenonderwijs).
Maar hoe zit het verder met bijvoorbeeld het stempelgeld? En zijn er hier mensen die zo'n opleiding hebben gevolgd en hun ervaringen willen delen? Nog belangrijke dingen die ze moet weten?
Alvast bedankt!
B.T.