XeonraY
Legacy Member
Hallo
Ik ben momenteel afgestudeerd van het secundair onderwijs en ik ben momenteel aan het uitkijken naar een job als bewaker. Ik heb zo eens rond gekeken tussen alle verschillende bewakerbanen en hetgeen wat me het meeste aanspreekt is bewaker met hond. Tot nu toe sta ik nog nergens, ik heb nog geen enkele opleiding gedaan
Nu heb ik enkele (eigenlijk veel) vraagjes hierover.
Moet je een extra opleiding doen voor met honden te mogen werken? Met extra bedoel ik meer dan het SELOR psychotechnische test, basisopleiding bewaker?
Die hond, krijg je die van je werk? Is dat een hond die al opgeleid is, of moet ik die nog opleiden. Op het einde van de werkdag neem ik die mee naar huis of moet ik die achter laten in het bedrijf? Hoe werkt dit systeem eigenlijk? Ik vind niet zo veel informatie hierover.
Moet de hond zelf een bepaalde voorwaarden voldoen (ik weet dat het een herders ras moet zijn) maar meerbepaald van diploma's of een soort van "bewijs" van wat de hond allemaal kan of moet kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een job waar je ALTIJD met een hond werkt, of enkel wanneer dit nodig is?
Persoonlijk zou ik graag een hond hebben die ik mee naar huis neem op het einde van de werkdag, dit lijkt mij ook veel makkelijker voor de hond als ook voor mij. Op die manier kan je ook een betere band met die hond creëren. Dat het een soort van partner voor het leven wordt, niet alleen als een "tool" voor je werk.
Ik hoop dat iemand mij hierover meer informatie kan geven. Je vindt ook niet erg veel informatie hierover, zowel op forums als websites van bewakingsondernemingen.
Alvast bedankt!
Ik ben momenteel afgestudeerd van het secundair onderwijs en ik ben momenteel aan het uitkijken naar een job als bewaker. Ik heb zo eens rond gekeken tussen alle verschillende bewakerbanen en hetgeen wat me het meeste aanspreekt is bewaker met hond. Tot nu toe sta ik nog nergens, ik heb nog geen enkele opleiding gedaan
Nu heb ik enkele (eigenlijk veel) vraagjes hierover.
Moet je een extra opleiding doen voor met honden te mogen werken? Met extra bedoel ik meer dan het SELOR psychotechnische test, basisopleiding bewaker?
Die hond, krijg je die van je werk? Is dat een hond die al opgeleid is, of moet ik die nog opleiden. Op het einde van de werkdag neem ik die mee naar huis of moet ik die achter laten in het bedrijf? Hoe werkt dit systeem eigenlijk? Ik vind niet zo veel informatie hierover.
Moet de hond zelf een bepaalde voorwaarden voldoen (ik weet dat het een herders ras moet zijn) maar meerbepaald van diploma's of een soort van "bewijs" van wat de hond allemaal kan of moet kunnen?
Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een job waar je ALTIJD met een hond werkt, of enkel wanneer dit nodig is?
Persoonlijk zou ik graag een hond hebben die ik mee naar huis neem op het einde van de werkdag, dit lijkt mij ook veel makkelijker voor de hond als ook voor mij. Op die manier kan je ook een betere band met die hond creëren. Dat het een soort van partner voor het leven wordt, niet alleen als een "tool" voor je werk.
Ik hoop dat iemand mij hierover meer informatie kan geven. Je vindt ook niet erg veel informatie hierover, zowel op forums als websites van bewakingsondernemingen.
Alvast bedankt!
