Archief - Ontslag nemen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fraCk

Legacy Member
Hoe doe je het? Hoe bereid je je voor?
Heb je er geen schuldgevoel bij omdat er een hoop werk bij iemand anders komt te liggen?
En vooral, hoe reageerden je collega's / baas?

Thanks!

didi2

Legacy Member
fraCk zei:
Hoe doe je het? Hoe bereid je je voor?
Heb je er geen schuldgevoel bij omdat er een hoop werk bij iemand anders komt te liggen?
En vooral, hoe reageerden je collega's / baas?

Thanks!

je kunt het gewoon bij de baas gaan melden, en vragen of hij je brief wil ondertekenen, of je stuurt je brief aangetekend op.

Qua schuldgevoel, zou je niet moeten hebben, dit is eenmaal het leven. Ik versta dat het een niet leuk gevoel is maar omgekeerdzouden ze in de meeste gevallen niet met je inzitten.

Bunecarera

Legacy Member
Hoe bereid je je voor?
You grab your balls and act like a man.

Hoe doe je dat?
In een privégesprek met je directe baas/overste waar je ook je brief overhandigt en je eigen exemplaar laat tekenen voor ontvangst.

Een hoop werk bij iemand anders?
Denk je dat je onvervangbaar bent? Ze zoeken wel iemand in jouw plaats hoor.

Hoe collega's en baas reageren is altijd verschillend. Sommigen steunen je, anderen vinden je een dikke klojo. Live with it.

duvel1

Legacy Member
Gisteren nog op een grote receptie gezeten van iemand die weg gaat(na een jaar dienst!). die mannen grijpen elke gebeurtenis aan om te vieren en vooral om niet te moeten werken.

fraCk

Legacy Member
duvel1 zei:
Gisteren nog op een grote receptie gezeten van iemand die weg gaat(na een jaar dienst!). die mannen grijpen elke gebeurtenis aan om te vieren en vooral om niet te moeten werken.
Wtf.. :) Dat is misschien bij grote bedrijven zo, maar in ieder geval niet bij een bedrijfje waar 9 mensen aan het werk zijn en de persoon die vertrekt een grote verantwoordelijkheid heeft over een bepaalde afdeling. Dus het zal allemaal erg persoonlijk aankomen denk ik zo, en wou weten hoe ik me best kon voorbereiden.
Nu, ik ga er sowieso vertrekken, wou gewoon wat meer info vergaren hier.

Den Deze

Legacy Member
ALTIJD een aangetekend schrijven sturen.
Je gaat naar de bureau van de overste en vraagt of je hem/haar even kan spreken.
Je geeft uw brief nogmaals af, je vertelt dat je je ontslag geeft en dat het aangetekend schrijven ook onderweg is.

Ik heb nog maar 1 keer ontslag genomen en mijn overste wou mijn ontslagbrief niet tekenen waardoor ik nog een maand langer 'vast' zat.
Ok, ik had te laat groen licht gekregen van het andere bedrijf dat alles in orde was, maar mij gaan ze dat geen 2x meer lappen :)

Dubbelpunt

Legacy Member
Waarom zou je die aangetekende brief op voorhand moeten sturen?
Stel je vraagt je ontslag aan, en de baas ondertekent niets. Dan stuur je toch gewoon een aangetekende zending die namiddag en dan komt die toch de dag nadien aan? Je verliest dus 1 dag ipv 1 maand :unsure:

boostah

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Waarom zou je die aangetekende brief op voorhand moeten sturen?
Stel je vraagt je ontslag aan, en de baas ondertekent niets. Dan stuur je toch gewoon een aangetekende zending die namiddag en dan komt die toch de dag nadien aan? Je verliest dus 1 dag ipv 1 maand :unsure:

Aangetekent schrijven is volgens de wet 3 dagen onderweg. en je moet je ontslag geven voor het eind van de maand.

Stel op de 29ste ga je bij je baas, die weigert te tekenen, daarop volgend stuur jij je aangetekent schrijven -> is volgens de wet pas aangekomen op 2de van de volgende maand. Uw opzeg periode begint dus pas een maand later

Enigst manier om als dit gebeurt er nog onderuit te geraken is via een deurwaarders exploot, dat is geldig van dezelfde dag (net zoals je baas wel tekent)

ozkaaan

Legacy Member
Den Deze zei:
Ok, ik had te laat groen licht gekregen van het andere bedrijf dat alles in orde was, maar mij gaan ze dat geen 2x meer lappen :)

Wat kan je daaraan doen eigenlijk?

ChfZ | Hanky

Legacy Member
boostah zei:
Aangetekent schrijven is volgens de wet 3 dagen onderweg. en je moet je ontslag geven voor het eind van de maand.

Stel op de 29ste ga je bij je baas, die weigert te tekenen, daarop volgend stuur jij je aangetekent schrijven -> is volgens de wet pas aangekomen op 2de van de volgende maand. Uw opzeg periode begint dus pas een maand later

Enigst manier om als dit gebeurt er nog onderuit te geraken is via een deurwaarders exploot, dat is geldig van dezelfde dag (net zoals je baas wel tekent)


Nogal stom op nen 29ste te gaan dan eh.
Speel zowiezo op safe en ga op nen 20ste ofzo.

Den Deze

Legacy Member
Ik wist het niet vroeger, dus daarmee dat ik met dat probleem zat.
En infeite is er niks dat je daaraan kan doen :)

fraCk

Legacy Member
Het is inderdaad gelukt :p
Boostah zijn info was idd nuttig, aan de rest ook bedankt. en @hierboven: Lol!

daandejongste

Legacy Member
Nou toevallig kwam ik via deze thread achter dit forum en gezien mijn gameverleden leek me dit een interessant forum om bij aan te sluiten! :-)

'Thread digg' was hierbij zeker niet mijn intentie, gewoon puur iemand helpen op basis van mijn eigen informatie.. :-(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan