Archief - Ontslag gegeven proefperiode bediendecontract

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bediende

Legacy Member
Hallo,

Ik zal het kort houden :

Ik ben 19 jaar en ben sinds 28 Juni in dienst bij Aldi als winkelbediende , ik heb een bediendecontract en zit nog in mijn proefperiode die 6 maanden duurt ... echter heb ik vorige week vrijdag op 13 juli mijn ontslagbrief ingediend ... ik heb daarbij geen specifieke opzegtermijn vermeld aangezien ik niet eens wist of ik wel een bediende of arbeiderscontract had. (ik dacht eerst een arbeiderscontract en daar komt geen opzeggingstermijn bij kijken).

Wat ik nu weet is dat ik dus inderdaad een bediendecontract heb en dat dit dus wil zeggen dat ik minstens 1 maand moet werken en ik dan een opzegtermijn van 7 kalenderdagen heb , echter heb ik met de districtleider van Aldi een mondelinge overeenkomst dat onze samenwerking stopt op Vrijdag 20 juli (7 kalenderdagen na mijn ontslagbrief).

Ik zou Zaterdag 14 Juli , Dinsdag 17 Juli , Woensdag 18 Juli , Donderdag 19 Juli en Vrijdag 20 Juli nog moeten werken ... en dan zit het erop voor mij.

Nu voel ik me sinds vanavond echt misselijk ... moet om het kwartier naar de wc lopen , alles wat ik drink/eet loopt er gelijk weer uit dus lijkt wel op buikloop ... kan niet eens slapen nu , voel me futloos en als ik me morgen niet beter voel kan ik uiteraard niet gaan werken , wat doet dit met mijn opzeggingstermijn (die mondeling overeen gekomen is ) ?

Als ik een doktersbriefje kan voorleggen om morgen (en misschien Donderdag 19 Juli /Vrijdag 20 Juli) niet te kunnen gaan werken , wordt mijn opzeggingstermijn dan verlengd of niet?

Groetjes

Mini

Legacy Member
Als je ontslag hebt gegeven, schuift uw termijn niet op in geval van ziekte


Sent from my iPhone.

Dragonix

Legacy Member
hmm, dus als ge echt bij een klootzak van ne werkgever zit en ge moet nog enkele dagen tot je stopt daar, kan je in feite een doktersbriefke voorleggen en de kous is af?

Vind ik wel wat raar, want de dagen dat ik verlof heb genomen (en ik dacht ook de dagen dat ik ziek was) werden er gewoon bijgeteld bij de einddatum van mijn proefperiode..
Misschien dat het niet hetzelfde is... maar zou ik het toch raar vinden (not saying you are wrong)

Mini

Legacy Member
Als je ontslag krijgt, schuift ziekte en verlof je termijn op.

Geef je zelf ontslag, schuift het niet op.


Sent from my iPhone.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
'k zou wel oppassen me die mondelinge overéénkomst.
Ge hebt nix op papier staan, dus als uw ziekte in't verkeerde keelgat schiet en gij komt de komende 3 weken nimer opdagen hebde problemen..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan