Archief - Online verkoper als bijbaantje?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MisterJenzzz

Legacy Member
Hallo,

Ik werk momenteel voltijds en zou graag online producten van een bedrijf/webshop of dergelijke verkopen als bijberoep,thuiswerk op verkoopcommissie.

Nu vraag ik mij af of de mogelijkheid er is om dit te doen in loondienst. En hoe dit dan specifiek noemt.

Alvast bedankt,
Jens - (BE)

duvel1

Legacy Member
Beste,

Bijberoep is zelfstandige. Dit in loondienst doen lijkt mij onbestaande.

Wat wil je dan gaan doen ? Ofwel heb je bepaalde competenties en wil je dit in je vrije tijd commercialiseren. Ik denk maar aan technische profielen als timmerman, loodgieter, electricien.

Ofwel ga je de concurrentie aan met een van bestaande webshops (bol.com). ik hoop dat je een artikel hebt dat je vlot via het web kwijt kan.

Je kan misschien een bestaande webshop overnemen.

Mvg,

SysRq

Legacy Member
duvel1 zei:
Ofwel heb je bepaalde competenties en wil je dit in je vrije tijd commercialiseren.

Ik haat het woord "competenties". Elke trien/snul die denkt iets in de joemèn riesorses te betekenen meent met dat woord een onfeilbare schijn van "competentie" te kunnen uitstralen tegenwoordig.

Doen alsof ze nu wel het groot licht gezien hebben en weten waar ze mee bezig zijn. Ik word er slecht van, sorry.

Niet persoonlijk bedoeld overigens.

Gray

Legacy Member
Er zijn in belgie niet veel webshops met reden, in Belgie is ongeveer alles duurder dan in de buurlanden en de `btw` is ook nog is 2% hoger dan in de buurlanden.

duvel1

Legacy Member
SysRq zei:
Ik haat het woord "competenties". Elke trien/snul die denkt iets in de joemèn riesorses te betekenen meent met dat woord een onfeilbare schijn van "competentie" te kunnen uitstralen tegenwoordig.

Doen alsof ze nu wel het groot licht gezien hebben en weten waar ze mee bezig zijn. Ik word er slecht van, sorry.

Niet persoonlijk bedoeld overigens.

je weet wel wat ik bedoel... en ik ben geen joemèn riesorses

Dubbelpunt

Legacy Member
duvel1 zei:
das niet online

das via parties !

Als je online verkoper wil worden, dan moet je een webshop opstarten.
Uiteraard kan je dat niet in loondienst doen. De eerste jaren zal je nooit meer dan 1u werk hebben per dag:
- bestellingen controleren
- naar de post gaan
- stock wijzigen in back-office

botchla

Legacy Member
Gray zei:
Er zijn in belgie niet veel webshops met reden, in Belgie is ongeveer alles duurder dan in de buurlanden en de `btw` is ook nog is 2% hoger dan in de buurlanden.

BTW argument is irrelevant voor grotere webshops. B2C verkopen op afstand moeten vanaf een bepaalde limiet gedaan worden volgens het BTW regime van het land waar de klant gevestigd is (afhankelijk van lidstaat tot lidstaat is deze limiet tussen de 35.000 EUR en de 100.000 EUR).

Dat wil dan ook zeggen dat de buitenlandse webshop BTW plichtig wordt in dat land en alle formaliteiten moet vervullen.

Dit is een maatregel ingevoerd door Europa om oneerlijke concurrentie tegen te gaan (lees: zodat niet elke webshop zich in Luxemburg zou vestigen).

That said lijkt het mij dat de topicstarter een simplistische opvatting heeft van het geheel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan