Guazala
Legacy Member
Ik zit dus de laatste weken met een probleem.
Ik werk in een lokaal kantoor van een grootbank. Probleem is dat ik letterlijk ziek word van de te gaan werken. Ik sukkel nu al meer dan 1,5 maand met een ontsteking van de luchtpijp. Ik heb nogal gemakkelijk last van allergieën dus ik vond dat nu niet zo alarmerend in tijden waarin de pollen massaal door de lucht vliegen. Nu dat zou willen zeggen dat het erger wordt als ik in het weekend veel buiten ben geweest, maar dat is dus niet het geval. Het is ondertussen duidelijk dat het probleem zich op mijn werkplek situeert.
Het kantoor waar ik werk is ronduit smerig. Je kan er schrijven in het vuil op rekken, computers, printers.... Bovendien zit er op de muur een gigantische schimmelplek (ik test allergisch aan schimmels). Al dat vuil wordt de hele dag rondgeblazen door slecht onderhouden airco's.
Wij werken daar met 8 mensen, waarvan er ondertussen al 3 zijn met duidelijke luchtwegproblemen. Bij de 2 andere minder erg dan bij mij, maar ik ben dus niet de enige.
Probleem is dat het weekend ondertussen niet lang genoeg meer is om te recupereren. Ik ben volledig uitgeput door constant hoesten en te weinig lucht binnen krijgen. Ik gebruik al 2 verschillende puffers om het een beetje te controleren als aanvullig op een anti-allergiemiddel. Mijn leven bestaat ondertussen uit gaan werken en slapen. Mijn sociaal leven begint echt wel heel beperkt te worden omdat ik er gewoon te weinig energie voor heb.
Omdat ik het totaal niet meer zie zitten, ben ik actief op zoek naar ander werk. Ik heb dit zelfs tegen mijn directe chef gezegd, dat het gewoon niet meer lukt door het probleem met de lucht op de werkplek en dat ik dus op zoek ben naar een andere job.
Ik had gehoopt dat dit zou helpen om op z'n minst eens een kuisploeg te laten komen en van de vuiligheid vanaf te geraken. Maar blijkbaar ziet hij echt het probleem niet, want zelfs een formuliertje invullen en opsturen is blijkbaar teveel moeite.
De vakbond is overlaatst langs gekomen en die gingen iemand sturen voor luchtmetingen, maar blijkbaar sleept dit ook allemaal lang aan.
Bedoeling is dus dat dat ik daar zo snel mogelijk weg geraak, maar zoals jullie allemaal weten is het niet zo dat je vandaag solliciteert en morgen een andere job hebt. Ik wil ook niet zomaar ontslag geven en dan totaal niets hebben. Maar zoals het nu loopt kan het ook niet verder.
Ik weet niet of er iemand zinnig advies kan geven in zo'n situatie, maar je weet maar nooit.
Ik werk in een lokaal kantoor van een grootbank. Probleem is dat ik letterlijk ziek word van de te gaan werken. Ik sukkel nu al meer dan 1,5 maand met een ontsteking van de luchtpijp. Ik heb nogal gemakkelijk last van allergieën dus ik vond dat nu niet zo alarmerend in tijden waarin de pollen massaal door de lucht vliegen. Nu dat zou willen zeggen dat het erger wordt als ik in het weekend veel buiten ben geweest, maar dat is dus niet het geval. Het is ondertussen duidelijk dat het probleem zich op mijn werkplek situeert.
Het kantoor waar ik werk is ronduit smerig. Je kan er schrijven in het vuil op rekken, computers, printers.... Bovendien zit er op de muur een gigantische schimmelplek (ik test allergisch aan schimmels). Al dat vuil wordt de hele dag rondgeblazen door slecht onderhouden airco's.
Wij werken daar met 8 mensen, waarvan er ondertussen al 3 zijn met duidelijke luchtwegproblemen. Bij de 2 andere minder erg dan bij mij, maar ik ben dus niet de enige.
Probleem is dat het weekend ondertussen niet lang genoeg meer is om te recupereren. Ik ben volledig uitgeput door constant hoesten en te weinig lucht binnen krijgen. Ik gebruik al 2 verschillende puffers om het een beetje te controleren als aanvullig op een anti-allergiemiddel. Mijn leven bestaat ondertussen uit gaan werken en slapen. Mijn sociaal leven begint echt wel heel beperkt te worden omdat ik er gewoon te weinig energie voor heb.
Omdat ik het totaal niet meer zie zitten, ben ik actief op zoek naar ander werk. Ik heb dit zelfs tegen mijn directe chef gezegd, dat het gewoon niet meer lukt door het probleem met de lucht op de werkplek en dat ik dus op zoek ben naar een andere job.
Ik had gehoopt dat dit zou helpen om op z'n minst eens een kuisploeg te laten komen en van de vuiligheid vanaf te geraken. Maar blijkbaar ziet hij echt het probleem niet, want zelfs een formuliertje invullen en opsturen is blijkbaar teveel moeite.
De vakbond is overlaatst langs gekomen en die gingen iemand sturen voor luchtmetingen, maar blijkbaar sleept dit ook allemaal lang aan.
Bedoeling is dus dat dat ik daar zo snel mogelijk weg geraak, maar zoals jullie allemaal weten is het niet zo dat je vandaag solliciteert en morgen een andere job hebt. Ik wil ook niet zomaar ontslag geven en dan totaal niets hebben. Maar zoals het nu loopt kan het ook niet verder.
Ik weet niet of er iemand zinnig advies kan geven in zo'n situatie, maar je weet maar nooit.
