gertbxl
Legacy Member
Ik heb een contract met mijn werkgever en dus ook ondertekend.
Nu heb ik een functioneringsgesprek gehad en worden op papier enkele doelen/verwachtingen over een jaar vastgelegd.
Men vraagt me dit te ondertekenen.
Ik voel me daar wat ongemakkelijk mee. Wat als ik de verwachting niet kan inlossen owv een reden? etc...
Vraag:
Moet ik dit functioneringsgesprek ondertekenen?
Is dit normaal om zulke dingen te ondertekenen bij andere werkgevers?
Is dit wettelijk nodig/mogelijk mij te verplichten dit te ondertekenen?
Ik zie het als een zij-contract waarvan ik denk: mag ik niet doen want wat ik nu als een realistisch doel zie kan anders lopen en kan ik later bij mijn evaluatie verlenging contract ed op gepakt worden.
Ben ik paranoia?
Hoe zit het bij jou op het werk ivm ondertekenen?
Hoort zo'n een functioneringsgesprek-document bij de normale werking van het bedrijf en heb ik dit dus impliciet ondertekend via mijn normaal contract?
(doet me denken aan sommige zij-contracten die in de sportwereld wel eens zijn voorgevallen (bv terug betalen van geld bij overgaan naar andere ploeg.)
Alvast bedankt voor de reactie(s),
groetjes.
Nu heb ik een functioneringsgesprek gehad en worden op papier enkele doelen/verwachtingen over een jaar vastgelegd.
Men vraagt me dit te ondertekenen.
Ik voel me daar wat ongemakkelijk mee. Wat als ik de verwachting niet kan inlossen owv een reden? etc...
Vraag:
Moet ik dit functioneringsgesprek ondertekenen?
Is dit normaal om zulke dingen te ondertekenen bij andere werkgevers?
Is dit wettelijk nodig/mogelijk mij te verplichten dit te ondertekenen?
Ik zie het als een zij-contract waarvan ik denk: mag ik niet doen want wat ik nu als een realistisch doel zie kan anders lopen en kan ik later bij mijn evaluatie verlenging contract ed op gepakt worden.
Ben ik paranoia?
Hoe zit het bij jou op het werk ivm ondertekenen?
Hoort zo'n een functioneringsgesprek-document bij de normale werking van het bedrijf en heb ik dit dus impliciet ondertekend via mijn normaal contract?

(doet me denken aan sommige zij-contracten die in de sportwereld wel eens zijn voorgevallen (bv terug betalen van geld bij overgaan naar andere ploeg.)
Alvast bedankt voor de reactie(s),
groetjes.
