Archief - Nu nog kot zoeken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Krepler

Legacy Member
Wegens omstandigheden ( ;) ) ben ik nu pas zeker van hogere studies aan te vatten. Normaal ga ik mij volgend jaar inschrijven aan HoGent (Toeg. inf.).
Nu mijn vraag is of het nog realistisch is om nog een kot te vinden, anders moet ik het eerste semester pendelen wat vanuit Roeselare naar Gent toch niet zo aantrekklijk is.

Soals

Legacy Member
Tuurlijk kan je nog iets vinden. Heb het mijne vorig jaar pas in september gevonden.
Gewoon gaan rondlopen in Gent en uitkijken naar bordjes met 'te huur'.

Genious

Legacy Member
Loop eens door Gent en ge zult nog wel genoeg koten zien met te huur op.
Misschien niet meer in echte toplocaties (dunno), maar dat is nu ook geen must he. ;)

NotoriousP

Legacy Member
Krepler zei:
Wegens omstandigheden ( ;) ) ben ik nu pas zeker van hogere studies aan te vatten. Normaal ga ik mij volgend jaar inschrijven aan HoGent (Toeg. inf.).
Nu mijn vraag is of het nog realistisch is om nog een kot te vinden, anders moet ik het eerste semester pendelen wat vanuit Roeselare naar Gent toch niet zo aantrekklijk is.

Een kot vinden gaat altijd nog, ik ga pas na mijn herexamens een studioke zoeken. :)

godf@ther

Legacy Member
Kot zulde altij nog wel vinde, niemeer zo goedkoop als in juni of juli, ma zeker nog wel een ander.

Als ge toegepaste informatica gaat doen, zoals mij, en ge wilt bij een studenteclub:
Www.hscsalmonella.be ;-)

ts.

Legacy Member
Koten genoeg. Vorig jaar ook zo te werk gegaan eind augustus, zoeken naar oranje 'te huur' affiches, en dan gewoon bellen naar het vernoemde nummer.

Dennoman

Legacy Member
Er zijn ook veel kotbazen die pas last-minute nog koten online gooien. Het mijne zo nog gevonden in september.

maxkes

Legacy Member
KATHO in uw streek heeft toch ook richting TI?

Dan had ik rap gekozen. Nooit in mijn leven zou ik een klein kotje met vieze keuken willen en gelijk een eenzaat in een vreemde stad rondkruipen.

Fliblit

Legacy Member
maxkes zei:
KATHO in uw streek heeft toch ook richting TI?

Dan had ik rap gekozen. Nooit in mijn leven zou ik een klein kotje met vieze keuken willen en gelijk een eenzaat in een vreemde stad rondkruipen.

Da's toch plezant, eens iets anders?

joshetei

Legacy Member
maxkes zei:
KATHO in uw streek heeft toch ook richting TI?

Dan had ik rap gekozen. Nooit in mijn leven zou ik een klein kotje met vieze keuken willen en gelijk een eenzaat in een vreemde stad rondkruipen.

Als ge ergens makkelijk mensen leert kennen en vrienden maken dan is het daar wel..

Krepler

Legacy Member
Genious zei:
Loop eens door Gent en ge zult nog wel genoeg koten zien met te huur op.
Misschien niet meer in echte toplocaties (dunno), maar dat is nu ook geen must he. ;)

Jup, ik weet dat ik niet meer al te kieskeurig mag zijn :p

maxkes zei:
KATHO in uw streek heeft toch ook richting TI?

Dan had ik rap gekozen. Nooit in mijn leven zou ik een klein kotje met vieze keuken willen en gelijk een eenzaat in een vreemde stad rondkruipen.

Verandering van omgeving he ;). Nieuwe mensen leren kennen zou me geen kwaad doen :applause:

Ironpole

Legacy Member
Als ik in Gent rondloop zie ik nog redelijk veel bordjes. Het valt mij wel op dat het vaak over studio's of duurdere koten gaat: in de buurt van € 350 - € 400. Ga een dagje naar Gent en bel naar de telefoonnummers die op de bordjes staan, dan heb je op een dag een kot.

maxdevis

Legacy Member
wachten tot oktober en dan één overnemen van mensen die stoppen.

Guazala

Legacy Member
Na de tweede zit komen er normaal ook nog koten vrij van mensen die er niet door zijn en hun studies stopzetten.
Het is natuurlijk ook een kwestie van geluk hebben. Ik ben destijds op pad gegaan met een hele lijst die ik al via internet had gevonden en waar ik al een afspraak had met de kotbaas. Uiteindelijk ook nog gebeld naar een nr. dat aan een gevel hing omdat de foto's erbij er wel goed uitzagen. Dezelfde dag getekend en 5 jaar op hetzelfde kot gezeten. Was ook een kot dat later dan de anderen was vrijgekomen door stopzetting studies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan