Archief - Nepotisme op het werk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Asghardian

Legacy Member
Mijn partner werkt in een kleine HR onderneming (zevental werknemers). Hij is senior met 7 jaar ervaring.

Op dit moment zijn er 2 seniors, 3 juniors, secretaresse en baas. De ene senior vertrekt over een paar dagen, wegens de moeilijke tijden voor HR, naar een groter bedrijf. Mijn partner blijft dan dus over als enige senior met een serieuze werkdruk. De andere senior vertrekt sneller dan gepland door de werkwijze van patron en dochter.

Moeilijkheid is de dochter van de baas. Zij moet normaalgezien hem bijstaan, research, bellen enz. Ze heeft echter geen aanleg voor het werk én ze doet het helemaal niet graag. De algemene concensus is dat het bedrijf haar echt niet ligt en ze in feite meer moeite kost dan hulp oplevert.

Ze is in maart teruggekomen uit bevallingsverlof en is van juni tot begin september economisch werkloos geweest (hiervoor heeft ze wel een skivakantie en een paard gekregen, alsook vol loon en vakantiegeld). Over drie weken gaat ze een week met vakantie.

Op zich is dat nog geen drama, maar hoe ze mijn partner behandeld is dat wel. Ze stelt elke, elke zin van hem in vraag. 'papa moet ik dat echt doen' 'papa is dat niet fout'
Ze probeert haar papa ervan te overtuigen dat mijn partner niet werkt, terwijl hij in wezen zijn dossiers alleen afwerkt en routine 70 uren per week of meer klopt. Ze heeft doodleuk gezegd dat 'ze zijn kop niet meer kan zien'. De vader zegt weliswaar dat de resultaten er zijn maar heeft de laatste weken zijn controles opgevoerd dat het niet meer leefbaar is. Alsof hij toch probeert om haar woorden waar te maken.

Tegen de dochter van de baas kan hij niet winnen, dat weten wij ook wel. Maar het is frustrerend dat de man zo blind is. Mijn partner zoekt iets nieuws, niet simpel wanneer hij bedolven is onder het werk.
Hij is constant doodmoe en erg ongelukkig. Ik zou haar liefst mijn gedacht eens zeggen maar dat is out of question natuurlijk.

Nog iemand ervaring hiermee? Hoe ga je hiermee om?

SoYeah

Legacy Member
"Huurmoordenaar inschakelen" - Jurgen Verstrepen
Joking. Heeft je partner hieromtrent al eens over gepraat met de baas? Gezien zijn status van senior moet hij in de loop van die 7 jaar toch wel over een bepaalde credibiliteit beschikken. Die dochter is een parasiet en misschien heeft 'papa' dat ook wel door maar zoekt hij professionele druk en dus een zondebok (je partner) om haar te ontslagen zodat hij niet volledig de schuld krijgt. Is maar speculatie uiteraard.
Anyway, het beste wat je partner kan doen is daarover praten met de baas. Zijn baas zal wel inzien dat je partner waardevol genoeg is voor het bedrijf om naar te luisteren.
Succes!

samsonite

Legacy Member
SoYeah zei:
Anyway, het beste wat je partner kan doen is daarover praten met de baas. Zijn baas zal wel inzien dat je partner waardevol genoeg is voor het bedrijf om naar te luisteren.
Succes!

²

jeff_tw

Legacy Member
Werkt hij echt 70u per week? Wordt hij daar voor vergoed? Ofwel inderdaad praten met de baas, ofwel gewoon je uren doen, en op zoek gaan naar iets anders.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Als hij echt goed is dan kan hij wel gemakkelijk iets anders vinden. Ik zou het aankaarten met de baas en afhankelijk van dat gesprek beslissen (en dat ook zeggen) dat die 70u verleden tijd zijn. Dan kunnen er 2 dingen gebeuren. De situatie wordt recht gezet, everybody happy. Of je wordt ontslagen. Voor uw collega is dat misschien nog geen slechte zaak. Ander en beter ect. Voor het bedrijf kan dat wel een probleem zijn. Geen seniors meer. Iemand met jaren ervaring en die bereid was 70u te kloppen is ook niet zomaar te vervangen.
Dat is eigenlijk de zaakvoerder uit z'n kot lokken. Is hij ne goeie zaakvoerder of kiest hij om geen gezaag van z'n dochter te moeten horen. Het zal wel scary zijn voor uw collega maar eigenlijk kan het alleen maar verbeteren he?

SysRq

Legacy Member
70u per week, en dat is de routine!? Geloof ik niks van. De HR zit vol met blazers namelijk en dan zit dat popje van de baas wel op haar plaats. Kan zij ook commerciële profielen gaan "recruiten" heel de dag...

Shaguar

Legacy Member
Ik kan je partner maar 1 goede raad geven:

Vertrekken!!!, doe gewoon de normale uren en vertrek. Als de dochter echt haar zin krijgt zal hij ontslagen worden en krijgt hij de vergoeding en kan hij gaan zoeken achter een beter bedrijf.
Nu het is bekend dat zo'n soort volk (die dochter) daarna gewoon weer een slachtoffer zoekt. Het lijkt me daar toch een zieke boel te gaan worden

Asghardian

Legacy Member
Van 8u tot 20u ma tot vrij en drie of meer keer per week meetings/diners/netwerken. Bij die laatste dingen komt wel eten maar het komt toch makkelijk op 70 uren voor de baas. Dat levert netto ongeveer €2200 op.

PHPFreak1977

Legacy Member
Asghardian zei:
Van 8u tot 20u ma tot vrij en drie of meer keer per week meetings/diners/netwerken. Bij die laatste dingen komt wel eten maar het komt toch makkelijk op 70 uren voor de baas. Dat levert netto ongeveer €2200 op.

Die baas kreeg van mij de grote middelvinger. 70 uren werken voor zo'n loon. Dat is pure slavernij!

En als cadeau krijg je er nog eens een serpent van een dochter bij...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan