Archief - Naar school na werk

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Yentlx

Legacy Member
Hey,

Ik wil de opleiding medisch administratief bediende gaan volgen, (1jaar)
Ik heb me al ingeschreven en heb een aanvraag voor een vrijstelling gedaan bij de RVA.
Deze is afgekeurd, maar op mijn papier staat dat ik de opleiding wel mag gaan volgen maar als ze me oproepen dat ik dan op gesprek moet gaan of moet gaan werken.
Er staat ook op dat ik beschikbaar moet blijven op de arbeidsmarkt en als werkzoekende moet ingeschreven blijven.
Er is mij altijd gezegt dat als je 20 uur les hebt je een aanvraag kan indienen, En als je 17uur les hebt dat je ingeschreven kan zijn als student.
Ik heb 19,1 uur les op 1 week mag ik me dan toch inschrijven als student en dan de opleiding zo volgen of niet? Want ik twijfel nu omdat er staat dat ik beschikbaar moet blijven op de arbeidsmarkt?

maxdevis

Legacy Member
maar het is toch niet omdat je student zou zijn dat je automatisch een vrijstelling krijgt van de RVA?
Ik denk dat je je vergist met kindergeld....

-Helld0g-

Legacy Member
-> Is geen hoger onderwijs
-> is niet fulltime (19 uur op een week is bijna halftime en het lijkt me geen opleiding waar iedere avond 4u zelfwerkzaamheid voor nodig is?)

Alsik tussen de lijnen lees zal het geen probleem zijn om uw opleiding te voltooien zolang je af en toe eens langs de VDAB gaat? Logisch ook want als je geen vooruitgang boekt met de opleiding zou het een mooi excuus zijn om een jaar te doppen...

Moest je alsnog een hogere opleiding willen aanvangen als je reeds je middelbaar afgemaakt hebt kan je eens een kijkje nemen op volgende websites, tis nog even tot september...

Studeren als uitkeringsgerechtigde werkloze met vrijstelling artikel 93 – KU Leuven

http://onem.be/D_Documentation/Publications/Brochures/_Folders/Penurie/FolderNL.pdf

Yentlx

Legacy Member
-Helld0g- zei:
-> Is geen hoger onderwijs
-> is niet fulltime (19 uur op een week is bijna halftime en het lijkt me geen opleiding waar iedere avond 4u zelfwerkzaamheid voor nodig is?)

Alsik tussen de lijnen lees zal het geen probleem zijn om uw opleiding te voltooien zolang je af en toe eens langs de VDAB gaat? Logisch ook want als je geen vooruitgang boekt met de opleiding zou het een mooi excuus zijn om een jaar te doppen...

Moest je alsnog een hogere opleiding willen aanvangen als je reeds je middelbaar afgemaakt hebt kan je eens een kijkje nemen op volgende websites, tis nog even tot september...

Studeren als uitkeringsgerechtigde werkloze met vrijstelling artikel 93 – KU Leuven

http://onem.be/D_Documentation/Publications/Brochures/_Folders/Penurie/FolderNL.pdf

Nene, het gaat me ook niet om de vrijstelling van de RVA? deze zal ik niet krijgen dat weet ik al. Maar op het papier staat dat ik moet beschikbaar blijven voor de arbeidsmarkt.
Maar dat wil dus zeggen als ik de opleiding doe en ze roepen me op voor op gesprek te gaan enzo dat ik moet gaaan, maar dat gaat niet als ik naar school ga.
Dus daarom zou ik me opnieuw willen inschrijven als student (zodat mijn ouders opnieuw kindergeld ontvangen) en dan zo de opleiding volgen, maar nu weet ik niet of dat mag omdat op dat papier staat dat ik beschikbaar moet blijven.
En er is wel elke avond meer als 4 uur werk aan want het is een speciaal systeem dat er heel veel zelfstudie bij komt te kijken.

Yentlx

Legacy Member
samsonite zei:
off-topic

Is dat toevallig een opleiding bij de Syntra?

Nee, ik ga het volgen bij CVO de Oranjerie.

Maar tegen mij hadden ze altijd gezegt als je 20 uur les hebt in een week kan je een vrijstelling aanvragen. Maar ik kom aan 20 uur samen met mijn avondschool. De vrijstelling is afgekeurd maar dat is geen probleem.
Je zou ook als je 17uur les hebt je kunnen inschrijven als student. Maar omdat op mn papier staat dat ik beschikbaar moet blijven voor de arbeidsmarkt snap ik het niet goed :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan