Archief - Multimedia en Communicatietechnologie - Kdg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

De Burgemeester

Legacy Member
Ik heb nu mijn A2 diploma ("industriële") elektriciteit (BSO) op zak maar achteraf gezien was dit toch niet de juiste studiekeuze. School en werk is toch een wereld van verschil, ik heb een maand gewerkt als elektricien en ik moet eerlijk zeggen, het laat me koud.

Nu ga ik dit schooljaar nog werken om wat te sparen, maar ik zou volgend jaar eigenlijk naar Kdg willen gaan om M&CT te volgen. (Webdesign & virtuele productie lijkt mij enorm interessant)

Nu is mijn vraag, zijn er hier studenten die deze richting volgen of hebben gevolgd? Zoja, wat kan ik verwachten? Is er enige voorkennis nodig, hoe zit het met wiskunde en Frans? (Ik heb zogoed als geen Frans gekregen op mijn school, we kregen in de plaats Nederlands, van een erg laag niveau, waarom kan je wel raden)


Alvast bedankt.

GMotha

Legacy Member
Een redelijke basis wiskunde is een must, aangezien je wss wat scriptjes zal moeten schrijven.

Rnzk

Legacy Member
Ik zit op dezelfde campus (maar volg geen MCT).

Als je geïnteresseerd zou zijn, kan je naar de publieke lessenroosters kijken

https://roosters.kdg.be/1112/Public/Default.aspx (links kan je best "voor een klasgroep" selecteren. Dan rechts filteren op IWT, zoekstring leeglaten, dan kan je zoeken naar IWT 1 PB-MCT en een klasgroep.
Imo is het een erg omslachtig systeem om de roosters te bekijken -,-

De Burgemeester

Legacy Member
Wiskunde zal ik idd wat moeten bijschaven, ik denk dat ik hier bijlessen voor ga nemen.

@ Rnzk
Merci! Handig maar zoals je zegt, lichtjes omslachtig.

BMF|Johan

Legacy Member
Rnzk zei:
Ik zit op dezelfde campus (maar volg geen MCT).

Als je geïnteresseerd zou zijn, kan je naar de publieke lessenroosters kijken

https://roosters.kdg.be/1112/Public/Default.aspx (links kan je best "voor een klasgroep" selecteren. Dan rechts filteren op IWT, zoekstring leeglaten, dan kan je zoeken naar IWT 1 PB-MCT en een klasgroep.
Imo is het een erg omslachtig systeem om de roosters te bekijken -,-
Of op Multimedia en Communicatietechnologie | Karel de Grote-Hogeschool het tabje Lessentabel.

NotoriousP

Legacy Member
GMotha zei:
Een redelijke basis wiskunde is een must, aangezien je wss wat scriptjes zal moeten schrijven.

Bijlange niet, in mijn eerste jaar industrieel zat er ene die dat gedaan had en die wist niet meer wat een sinus en cosinus was.

pepsi_max

Legacy Member
Ik ben student 2de jaar MCT op KdG, keuzerichting Software (dus niet Audio/Video) - vraag maar, ik hou dit topic wel ff in't oog

Esra55

Legacy Member
pepsi_max zei:
Ik ben student 2de jaar MCT op KdG, keuzerichting Software (dus niet Audio/Video) - vraag maar, ik hou dit topic wel ff in't oog

Ik ben ook geïnteresseerd in MCT.. Maar ben momenteel grafische en digitale media aan't studeren op Artevelde in Gent en heb gemerkt dat het niet echt mijn ding is. Wilt ge misschien wat uitleggen hoe het systeem daar is? Ivm projecten en lessen.. Alé op Artevelde is de organisatie echt een chaos :p ik zal sowieso eens naar de infodag gaan, maar wil het graag ook horen van een student :p

MrKend54l

Legacy Member
NotoriousP zei:
Bijlange niet, in mijn eerste jaar industrieel zat er ene die dat gedaan had en die wist niet meer wat een sinus en cosinus was.

Van m&ct naar industrieel ingenieur is nu toch een stap die in mijn ogen totaal niet logisch is.
Wat dacht die kerel ik buis op m&ct ik ga maar industrieel doen?

hsml

Legacy Member
Mss wat laat, maar ter info voor anderen in de toekomst.

Heb net een bachelor behaald in mct op kdg.
Wiskunde valt wel goed mee, er worden bijlessen georganiseerd. Dus als je er zelf wat achter staat, kan dat absoluut geen probleem zijn. Het is wel zo dat na de vakken wiskunde ik er eigenlijk niets meer over heb gezien.. zelfs niet in de vakken Virtuele producties of programmeren.

Frans is passief en dus easy.

Maar in the end is mct een uitgebreide richting. Achteraf gezien had ik beter iets anders gedaan. De opleiding is nu wel heel wat aangepast sinds ik ben begonnen, maar ik ben nog niet zo zeker of het op punt staat.

Als je meer wil weten over de vakken, kan je altijd eens een kijkje nemen in de studiegidsen: Reglementen en studiegids (ECTS) | Karel de Grote-Hogeschool
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan