Archief - Moeilijk stageplaats te vinden

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

gumball4000

Legacy Member
Ik moet voor school een stageplaats hebben. Deze moet in de marketingsector zijn.
Nu heb ik al bij verschillende bedrijven gesolliciteerd en ik krijg meestal geen antwoord (terwijl de vacature nog openstaat).
Ook ben ik al op careerjet/stageshopping geweest, maar zonder succes.

Weten jullie nog handige sites waar ze stageplaatsen aanbieden?

gumball4000

Legacy Member
sanderkevdw zei:

Het probleem is dat het een binnenlandse stage moet zijn.
Ik heb vb al bij een groot bedrijf zoals Mercedes-Belgium gesolliciteerd, maar daar kwamen ze met het flauw excuus dat mijn kennis van Excell beperkt was (terwijl er gevraagd werd of ik met excell kon werken..waaop ik "ja, is geen enkel probleem" antwoordde).
Het is precies of ze allemaal hoge eisen stellen, TE hoge eisen zelfs. We zijn nu eenmaal studenten die nog moeten leren, nog geen professionals..


Edit: Voor de duidelijkheid, ik heb niet alleen bij Mercedes gesolliciteerd eh :p.
Ben ook al bij volgende bedrijven geweest: Interhome, Coolblue,Mysponsor, Thao, VMMA en dan nog een bouwbedrijf waar ik als jobstudent werk.

Dit laatste heb ik sowieso al een plaats, maar er is geen marekting-afdeling, waardoor ik het niet echt ideaal vind =/. Ik zou begeleid worden door iemand die de brochures, visitekaartjes, site, uitnodigingen ed maakt, maarja deze heeft geen marketing diploma. Weet dus niet of dit nadelig kan zijn of niet..tenslotte doet hij alle marketing in het bedrijf natuurlijk..

SysRq

Legacy Member
Ah, het is in de marketing te doen. Tja, dan is het van uzelf te verkopen he, niet zomaar bij de eerste afwijzing met de staart tussen de benen afdruipen. Dat is de test.

Hebt ge al geprobeerd een filmke te maken waarin ge uzelf aanbiedt? Schijnt in opgang te zijn die manier van solliciteren en ik denk in een branche waar image-building alles is, ge toch in die richting moet beginnen denken.

gumball4000

Legacy Member
SysRq zei:
Ah, het is in de marketing te doen. Tja, dan is het van uzelf te verkopen he, niet zomaar bij de eerste afwijzing met de staart tussen de benen afdruipen. Dat is de test.

Hebt ge al geprobeerd een filmke te maken waarin ge uzelf aanbiedt? Schijnt in opgang te zijn die manier van solliciteren en ik denk in een branche waar image-building alles is, ge toch in die richting moet beginnen denken.

Dit heb ik idd ook al eens gehoord. Maar dat doen ze meestal in reclamebureau's :).
Heb net nog naar 2 bedrijven gestuurd en we zullen zien :)

ErikF

Legacy Member
Heb je al eens gedacht aan organisaties en overheden in plaats van bedrijven? Of zelfs politieke partijen.

Dat kan liefdadigheid zijn, sociale organisaties, je gemeente enz.

Gebruik zeker je netwerk. Kijk eens bij familie en buren of ze er niemand kennen.

Nog een optie zijn bedrijven waar ze ogenschijnlijk nog niet aan marketing doen. Een klein bouwbedrijf bvb. Als je op je cv kan zetten dat je van nul de marketing opgestart hebt van een bedrijf staat dat wel goed.

succes.

Aap

Legacy Member
Marketing? Solliciteer dan bij de kleinhandel of lokale supermarkt als verkoper. Dat is ook marketing. Ik denk dat je te hoog mikt.

gumball4000

Legacy Member
Ben ondertussen nog eens op sollicitatiegesprek geweest vrijdag.
Nu zei die kerel "als het aan mij ligt moogde direct uw stage doen, maar ik moet het doorsturen naar de hoofdzetel, zij beslissen waar het stagebudget naartoe gaat"
==> Zou dit echt zo zijn of een goedkope manier om me af te schepen?
..Nu plots, kreeg ik een mail van een groter, maar echt véél groter bedrijf (a la Apple/htc..you get it?:p) en ze willen me uitnodigen op gesprek.. Hopelijk loopt dit goed, want het bedrijf van vrijdag werken in belgie maar 4-5 man (wel allemaal marketing gericht) en het ander werken wereldwijd 400 000 man :) (in Belgie mss 1000-1500)

X_Sensation_X

Legacy Member
Als je na een week na verzending van je sollicitatie nog niets gehoord hebt van het bedrijf, bel je ze best even op om te vragen of ze jouw cv goed ontvangen hebben. Dikwijls komt die tussen een stapel terecht en wordt deze vergeten. Door te bellen toon je vastberadenheid en motivatie. Het werkt echt.

samsonite

Legacy Member
1) schrijf eerst een standaardmail
2) stuur het door naar zoveel mogelijk bedrijven

een zal er wel op reageren hoor

ik heb het toch zo gedaan
Van de +-100 verzonden mails kreeg ik ongeveer van de 65 een respons en van die 65 hebben mij 5-6 uitgenodigd op een interview.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan