Archief - Mijn situatie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xitra

Legacy Member
Hello,
Ben vorig jaar afgestudeerd als kinderverzorgende, ben nu al een half jaar aan het werk in een rusthuis. Nu heb ik vernomen dat mijn contract niet verlengd zou worden omdat ik geen zorgkundige diploma heb ... :sad:. Nu zit ik met een soort van dilemma kan nog naar school gaan voor mijn zorgkundige diploma met vrijstellingen, maar moet wel stages bijmaken etc... .
Iemand wat raad?

edit: morgen is mijn laatste kans om me te inschrijven, op school maar mijn contract loopt nog door tot 9 februari. Kan ik hier iets mee regelen?

Renegadexxripxx

Legacy Member
Al eens geluisterd of je contract wel verlengd zou kunnen worden indien je uzelf zou engageren om die opleiding af te doen?

Tenzelfdertijd kunnen dan die stages ingepast worden in uw werkschema's als dat mag. In ieder geval zou ik dit zeker op uw werk, uw verantwoordelijke of de HR dienst, ter sprake brengen. Met name dat je het werk graag doet en het spijtig zou vinden indien je moest vertrekken enkel omdat je een specifiek diploma niet hebt. En daarna vragen of er geen mogelijkheid was zodanig dat je er kon blijven werken.

Xitra

Legacy Member
Renegadexxripxx zei:
Al eens geluisterd of je contract wel verlengd zou kunnen worden indien je uzelf zou engageren om die opleiding af te doen?

Tenzelfdertijd kunnen dan die stages ingepast worden in uw werkschema's als dat mag. In ieder geval zou ik dit zeker op uw werk, uw verantwoordelijke of de HR dienst, ter sprake brengen. Met name dat je het werk graag doet en het spijtig zou vinden indien je moest vertrekken enkel omdat je een specifiek diploma niet hebt. En daarna vragen of er geen mogelijkheid was zodanig dat je er kon blijven werken.

Heb ik allemaal gedaan, ze zeggen dat het niet anders kan en ''oneerlijk'' zou zijn voor mensen met een diploma met zorgkundige. (endan maar klagen dat ze tekort hebben :confused:) anyhow, moest ik opleiding doen zou dit 2,5 jaar duren eer ik diploma zou halen. Moest ik terug naar school gaan heb ik een zorgkundige diploma A2 in 6 maanden tijd.

Renegadexxripxx

Legacy Member
Baris zei:
Heb ik allemaal gedaan, ze zeggen dat het niet anders kan en ''oneerlijk'' zou zijn voor mensen met een diploma met zorgkundige. (endan maar klagen dat ze tekort hebben :confused:) anyhow, moest ik opleiding doen zou dit 2,5 jaar duren eer ik diploma zou halen. Moest ik terug naar school gaan heb ik een zorgkundige diploma A2 in 6 maanden tijd.

Indien de kost niet te hoog is, schrijf u in ieder geval in. Dan ben je al niet te laat.

Ga dan kijken welke mogelijkheden er zijn om tot x februari (dus einde van uw contract) deze opleiding te kunnen combineren met uw werk. Zodanig dat je niet vervroegd moet vertrekken.

Tenzelfdertijd vraag je een bewijs op uw werk dat men uw contract niet wil verlengen omdat je niet het correcte diploma hebt. Waarschijnlijk best dat je dit laat dateren op de dag dat je die zaken die je hier hebt vermeld hebt gehoord.

De reden hiervoor is indien dit mogelijk is, JPV wat denk jij?, om een uitkering te behouden terwijl je u bijschoolt gedurende die 6 maanden tot dit knelpuntberoep.

Xitra

Legacy Member
Aight, dan ga ik morgen naar school voor te kijken hoe het net in elkaar zit, en nadien zal ik naar men werk gaan. Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen moest ik vervoegd vertrekken kan dit gevolgen hebben voor later?
bedankt voor de tips renegade, je hebt me al wat op weg geholpen.

Arvin

Legacy Member
In sommige rusthuizen wordt je doorbetaald als je je laat omscholen. Gewoon omdat ze een groot tekort hebben.
Misschien kan jij ook wel zoiets regelen in het rusthuis waar je nu werkt.

[BGT]IceCube

Legacy Member
Vervroegd vertrekken, dan moet je gewoon nog de opzegtermijn respecteren en meer niet.
Denk wel dat je geen uitkering krijgt als zelf onstlag neemt (niet zeker).

Renegadexxripxx

Legacy Member
Baris zei:
Hopelijk gaan ze niet moeilijk doen moest ik vervoegd vertrekken kan dit gevolgen hebben voor later?

Niet vervroegd vertrekken. Nooit vervroegd vertrekken. Gewoon navragen op uw school daar je tot 9 februari nog bezig bent met uw job, maar heel graag wilt meedoen aan de opleiding of ze van een afwezigheid van deze 3 weken een onoverkomenlijk probleem zouden maken. Tot 9 februari is toch maar hoogstens 3 weken. Daar je anders een vertraging hebt van ik gok 6-8 maand. Laat dan ook dat hogervermelde bewijs zien.

In ieder geval is zoiets het proberen waard, wie niet waagt niet wint zeg ik altijd.

Maar zowiezo wachten tot JPV zijn antwoord geeft, hij kent veel meer betreffende dit soort sociale rechten.

Xitra

Legacy Member
Arvin zei:
In sommige rusthuizen wordt je doorbetaald als je je laat omscholen. Gewoon omdat ze een groot tekort hebben.
Misschien kan jij ook wel zoiets regelen in het rusthuis waar je nu werkt.
Yep, dit weet ik.

Renegadexxripxx zei:
Niet vervroegd vertrekken. Nooit vervroegd vertrekken. Gewoon navragen op uw school daar je tot 9 februari nog bezig bent met uw job, maar heel graag wilt meedoen aan de opleiding of ze van een afwezigheid van deze 3 weken een onoverkomenlijk probleem zouden maken. Tot 9 februari is toch maar hoogstens 3 weken. Daar je anders een vertraging hebt van ik gok 6-8 maand. Laat dan ook dat hogervermelde bewijs zien.

In ieder geval is zoiets het proberen waard, wie niet waagt niet wint zeg ik altijd.

Maar zowiezo wachten tot JPV zijn antwoord geeft, hij kent veel meer betreffende dit soort sociale rechten.
ok, wist ik niet maar is ook wel een beetje logisch natuurlijk. Zal men best doen normaal zouden ze geen probleem moeten maken hoop ik. Zal alvast wachten op jvp bedankt voor de reacties
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan