Archief - Middenjury Latijn Wiskunde

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Me_Like1905

Legacy Member
Hoi
Ik heb een vraagje ivm middenjury. Ik zat in mijn laatste jaar latijn-wiskunde maar heb een C-attest gekregen. Mijn punten waren in het algemeen vrij goed buiten wiskunde. Op wiskunde had ik een jaarbuis van 38%. Nu ben ik van plan om deel te nemen aan de examencomissie om dit jaar nog te kunnen beginnen aan de unief. Nu ben ik zelf aan het twijfelen of ik zal deelnemen voor Aso Latijn-wiskunde of het mezelf gemakkelijker zou maken door te gaan voor een Bso diploma. Ik vind het eerlijk wel zonde als ik nu een bso diploma zou krijgen omdat ik al die 6 jaar lang dan moeite voor niks heb gedaan.

Zijn er ook misschien mensen die aan de middenjury van latijn-wiskunde hebben deelgenomen die mij wat meer kunnen informeren? Of het wel haalbaar en te doen is, of het zwaar/moeilijk is, wanneer dat je je diploma krijgt enz..

Alvast bedankt!

Racing_Genk

Legacy Member
38% op wiskunde en toch naar unief gaan? Doe maar uw jaar opnieuw en probeer goede punten te halen..

Chappii (oi22)

Legacy Member
Ik heb ook 6 jaar ASO gevolgd (eco-talen) en ben genekt door mijn Duits en enkele bijvakken, ook een C-attest dus. Ik ga het mezelf gemakkelijk maken en voor BSO Kantoor gaan. Allee, 'gemakkelijk', ge moet het natuurlijk niet onderschatten, het blijft een pak (nieuwe) leerstof, zoals recht.

Welk middelbaar diploma je hebt maakt toch niet uit voor later. Met eender welk kan je starten aan hogeschool/unief en bij een sollicitatie kijken ze ook alleen maar naar dat diploma. Bij een gesprek kan je dan je verhaal doen. Positief punt is dan wel dat je op je eentje iets kan verwezenlijken en zelfstandig zijn.

Je gaat je wel moeten haasten, je moet eerst deelnemen aan verplichte infosessies en ik had mij ingeschreven voor extra voorziene, maar ik denk dat die ondertussen ook al volzet zijn tbh. Es mailtje sturen naar examencommissie, antwoorden direct. (max 1 dagje) of bellen.

En ffs, gebruik geen comic sans.

Me_Like1905

Legacy Member
Racing_Genk zei:
38% op wiskunde en toch naar unief gaan? Doe maar uw jaar opnieuw en probeer goede punten te halen..

De punten liggen klassikaal laag voor wiskunde, diegenen die geslaagd zijn zijn dan ook maar geslaagd terwijl ze ook een jaarbuis op wiskunde hebben maar dan met een 45% of net iets meer. Voor de rest zijn er geen problemen met mijn punten.

Me_Like1905

Legacy Member
Chappii (oi22) zei:
Ik heb ook 6 jaar ASO gevolgd (eco-talen) en ben genekt door mijn Duits en enkele bijvakken, ook een C-attest dus. Ik ga het mezelf gemakkelijk maken en voor BSO Kantoor gaan. Allee, 'gemakkelijk', ge moet het natuurlijk niet onderschatten, het blijft een pak (nieuwe) leerstof, zoals recht.

Welk middelbaar diploma je hebt maakt toch niet uit voor later. Met eender welk kan je starten aan hogeschool/unief en bij een sollicitatie kijken ze ook alleen maar naar dat diploma. Bij een gesprek kan je dan je verhaal doen. Positief punt is dan wel dat je op je eentje iets kan verwezenlijken en zelfstandig zijn.

Je gaat je wel moeten haasten, je moet eerst deelnemen aan verplichte infosessies en ik had mij ingeschreven voor extra voorziene, maar ik denk dat die ondertussen ook al volzet zijn tbh. Es mailtje sturen naar examencommissie, antwoorden direct. (max 1 dagje) of bellen.

En ffs, gebruik geen comic sans.

Ben al ingeschreven voor de infosessies maar wou toch al wat meer info krijgen van mensen met ervaring. Zoals ik al zei is het wel zonde dat ik al die jaren dan voor niks zoveel moeite in mijn vakken heb gestoken..

Chappii (oi22)

Legacy Member
Me_Like1905 zei:
Ben al ingeschreven voor de infosessies maar wou toch al wat meer info krijgen van mensen met ervaring. Zoals ik al zei is het wel zonde dat ik al die jaren dan voor niks zoveel moeite in mijn vakken heb gestoken..

Waarom is dat zonde? Ik zeg het, het maakt niets uit welk diploma je hebt. Wel heb je de kennis verworven die je tijdens die jaren ASO hebt opgedaan. Je bent capabel om moeilijkere pakketten leerstof te verwerken en in te studeren. En, last but not least, je beheerst de Latijnse taal. ;)

M.a.w. je jaren ASO zijn wel degelijk nuttig geweest.

puni

Legacy Member
Das niet voor niks. In het middelbaar een richting doen omwille van het vodje papier dat ge op het einde krijgt, is helemaal niet nodig. Latijn bereidt u eigenlijk gewoon voor op hogere studies omdat het u leert leren.

Waarmee ik geen afbreuk wil doen aan 'lagere' richtingen, voor ik hier weer een shitload over mij heen krijg. Ik heb zelf Boekhouden-Informatica gedaan.

Tazuku

Legacy Member
Ik zit in mijn 5e middelbaar economie moderne talen. Nu kreeg ik te horen dat ik een c-attest kreeg omdat ik 1 tekort had voor wiskunde. Voor al m'n taalvakken ben ik geslaagd en ook voor mijn economie ben ik geslaagd.
Mijn tekort voor wiskunde bedraagt 46%, wat vinden jullie hier van?
En wat kan ik hier tegen doen? Want dit kan ik niet begrijpen.

coldplayke

Legacy Member
Hoe hoog waren de percentages voor je andere vakken? Heeft de klassenraad je niet uitgelegd waarom je een c-attest hebt gekregen?
Verder kijken sommige leerkrachten ook naar je attitude. Als je punten over het algemeen laag liggen en je hebt een buis voor wiskunde, kunnen ze dit er ook bij betrekken. Ik zeg niet dat het mag, maar het gebeurt.

Bananarama

Legacy Member
Lijkt mij raar dat ze je dan geen herkansing gegeven hebben voor wiskunde...

coldplayke

Legacy Member
Dat doen ze niet op alle middelbare scholen. Bij ons gaven ze ook geen herexamens, als je ziek was maakte je je examen gewoon vlak na de examenperiode.

Bananarama

Legacy Member
coldplayke zei:
Dat doen ze niet op alle middelbare scholen. Bij ons gaven ze ook geen herexamens, als je ziek was maakte je je examen gewoon vlak na de examenperiode.

Valt te begrijpen, maar dit is wel een extreem strenge situatie op deze manier...

Nooby4Ever

Legacy Member
Mijn advies:
-Doe BSO kantoor (gemakkelijkste, geen stage)
-Doe wisk/een taal*/een wetenschap in ASO afhankelijk wat je wilt doen aan de unif/hoge school. (desnoods gewoon iets dat je interesseert)

Buis je op de ASO vak(ken), geen probleem dan mag je wel beginnen aan de unif/hoge school en dan weet je dat je voor die/dat vak(ken) je extra zal moeten inzetten.
Ben je er door voor alles, dan heb je geen (of toch een maar een kleine) achterstand op mensen die een ASO diploma hebben.

Natuurlijk wel met enige voorbehoud aangezien je wat discipline moet hebben en je alles zelf moet uitzoeken ect. Dit is persoonlijk en moet je zelf bepalen of je dit al dan niet ziet zitten/aan kan.

*ivm spraak is dit natuurlijk iets moeilijker, ik weet niet wat de relatie is met je school maar eventueel zou je mss daar lessen kunnen volgen of bij een leerkracht na de uren.

Vragen? Shoot!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan