Archief - Masteropleiding Maastricht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chevara

Legacy Member
Na alle reacties in (On)nut van een BanaBa in het bedrijfsmanagement heb ik mede besloten om een master proberen te behalen.

Hiervoor ben ik verschillende opties aan het vergelijken, waaronder de richting International Business aan de Universiteit Maastricht.

Nu zit ik met een heel aantal vragen over deze master en studeren aan de UM in het algemeen.

In tegenstelling tot in België kan je niet zomaar deze richting gaan volgen. Je moet je hiervoor aanmelden, en onder andere een GMAT score van meer dan 500 kunnen voorleggen.
Heeft iemand ervaring met deze selectieprocedure? Indien je aan alle voorwaarden voldoet, ben je dan zo goed als zeker toegelaten of wordt er echt streng geselecteerd op bijvoorbeeld de behaalde scores van je credits van je bachelordiploma?

Hoe is de waarde van een master aan de UM te vergelijken met een master aan bv. de VUB of HUB?

Verder moet je bij International Business een verplicht aantal vakken volgen, maar heb je er ook een heel aantal die vrij om te kiezen zijn.
Kan er iemand hier wat meer uitleg over geven?

Alle verdere informatie over zowel UM als de richting International Business zijn natuurlijk meer dan welkom.

flyingdutchman

Legacy Member
International Business staat gelijk aan handelswetenschappen in België, met het voordeel dat je aan 'universiteit' gestudeerd hebt, dus het prestige zal wat groter zijn. Business Economics = TEW.

Mooncat

Legacy Member
Chevara zei:
In tegenstelling tot in België kan je niet zomaar deze richting gaan volgen. Je moet je hiervoor aanmelden, en onder andere een GMAT score van meer dan 500 kunnen voorleggen.
Heeft iemand ervaring met deze selectieprocedure? Indien je aan alle voorwaarden voldoet, ben je dan zo goed als zeker toegelaten of wordt er echt streng geselecteerd op bijvoorbeeld de behaalde scores van je credits van je bachelordiploma?

De beste manier om op een GMAt test voor te bereiden is door een boek van Kaplan aans te chaffen. Daarin wordt haarfijn uitgelegd hoe je de GMAT het best voorbereidt. Je kan ook gratis testen uitvoeren met behulp van een applicatie die je kan downloaden op Free Test-Preparation Software Andere nuttige links zijn The Beat The GMAT Social Network - Your GMAT Prep and MBA Admissions Community en Take Knewton GMAT, Manhattan GMAT Prep Classes & More at GMAT Club
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan