Archief - Master seksuologie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ashlee

Legacy Member
Dag allemaal!

Heeft er iemand ervaring met master seksuologie? Ik heb een bachelor criminologie en was aan het denken om een master in de seksuologie te halen.

Vrallie

Legacy Member
Een vriendin van me is o.a. master in de seksuologie (KUL) en heeft daar wel wat spijt van. Weinigen vinden er werk in omdat er niet echt veel seksuologen nodig zijn in Vlaanderen, praten over seksuele problemen blijft namelijk voor velen een taboe hier :-)

Zij heeft er wel werk in gevonden, maar ze vond het zodanig oninteressant dat ze nu terug als klinisch psychologe werkt. Ik zou er dus nog eens goed over nadenken!

Dennoman

Legacy Member
Een oud-klasgenote van mij in het middelbaar is ook afgestudeerde seksuologe, maar het is precies inderdaad wel zo dat je alleen van seksuologie niet je boterham kan verdienen. Ze heeft wel seksuoloog als haar hoofdtitel laten staan, maar doet ook aan gezins- en relatietherapie en mensbegeleiding.

Haar website: Heleen De Cleyn

Vreemde overschakeling wel, zou toch denken dat je hiervoor toch enige medische achtergrond moet hebben.

Eva123

Legacy Member
Dennoman zei:
Een oud-klasgenote van mij in het middelbaar is ook afgestudeerde seksuologe, maar het is precies inderdaad wel zo dat je alleen van seksuologie niet je boterham kan verdienen. Ze heeft wel seksuoloog als haar hoofdtitel laten staan, maar doet ook aan gezins- en relatietherapie en mensbegeleiding.

Haar website: Heleen De Cleyn

Vreemde overschakeling wel, zou toch denken dat je hiervoor toch enige medische achtergrond moet hebben.

Weet iemand of je nog BTW moet betalen als seksuologe? Of geldt de vrijstelling van BTW enkel als je eerst geneeskunde gedaan hebt?

Darius Craven

Legacy Member
Eva123 zei:
Weet iemand of je nog BTW moet betalen als seksuologe? Of geldt de vrijstelling van BTW enkel als je eerst geneeskunde gedaan hebt?

Best eens opzoeken onder artikel 44 betreffende de BTW vrijstelling. Bij mijn weten is het zo dat verrichte diensten opgenomen in de RIZIV-nomenclatuur inzake de verplichte ziekte- en invalditeitsverzekering vrijgesteld zijn van BTW. (dit is bijvoorbeeld ook zo bij psychologen)

Hoewel soms een BTW-identificatie wel nodig is (dus dat je wel je ondernemingsnummer moet doorgeven aan de BTW). Een ondernemingsnummer heb je sowieso nodig.

Darius Craven

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
WTF? Zelfstandige zonder btw?

Als ge webdesign doet voor kleine zelfstandigen gaan er redelijk wat van uw klanten vrijstelling van BTW hebben (omzet < 5580 euro +/- op jaarbasis) bijvoorbeeld ;)

Butramas

Legacy Member
psychologische hulp bij gezinsproblemen is normaal een vrijgestelde dienst...

ErikF

Legacy Member
De enige seksuologen waarvan ik ooit gehoord heb zijn zij die in de media komen en/of zelf boeken schrijven.

Bananarama

Legacy Member
ErikF zei:
De enige seksuologen waarvan ik ooit gehoord heb zijn zij die in de media komen en/of zelf boeken schrijven.

De meeste mensen die naar een seksuoloog gaan zullen dat ook niet zo snel aan hun omgeving gaan verkondigen als mensen die naar een psycholoog gaan...

NotoriousP

Legacy Member
Bananarama zei:
De meeste mensen die naar een seksuoloog gaan zullen dat ook niet zo snel aan hun omgeving gaan verkondigen als mensen die naar een psycholoog gaan...

Ik zou mij niet minder schamen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan