Archief - Master of werken ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

charlopoepie

Legacy Member
Gegroet iedereen,

Het einde van het academiejaar is in zicht en heb een moeilijke keuze te maken. Ik studeer Communicatiemanagement in Gent en ben dit jaar afgestudeerd ( ben nu bezig met stage en eindwerk, dus geen examens meer ).

Nu is de vraag, stop ik met studeren of ga ik voor de master in communicatiewetenschappen. Werken wil natuurlijk zeggen eindelijk eens wat geld verdienen en eventueel dingen doen die ik daarvoor niet kon ? Geen gevloek meer op de examens,... Langs de andere kant is het gedaan met het studentenleven. Minder vakantie , minder vrije tijd , ...

Als ik master doe zal ik gemiddeld wel meer geld verdienen , maar langs de andere kant als ik nu begin te werken zal ik meer ervaring hebben. Ik ben ook niet zeker of ik al bij al de master wel aankan. + De hoeveelheid leerstof zal ook wel een pak stijgen. Een postgraduaat of iets dergelijks vind ik allemaal redelijk nutteloos ik ga dan liever direct voor een master omdat zo een diploma toch een hogere meerwaarde heeft neem ik aan.

De reden dat de keuze ook zo snel moet gemaakt worden is mijn kot. Ik moet binnenkort al beslissen of ik blijf of niet. Dus daar kan ik niet mee wachten tot na de vakantie. Stel dat ik verder doe maar dan met nieuwjaar zou stoppen zit ik ook weer met dat kot etc, ...

Heb al aan vele mensen hun mening gevraagd maar het blijft te moeilijk. Misschien zijn er hier mensen met nuttige tips of ervaring? Alvast bedankt voor de antwoorden !

Mooncat

Legacy Member
Tja, het is een beslissing die niemand voor je kan maken. Het beste wat je kan doen is de voor- en nadelen oplijsten en tegen elkaar afwegen. Een master communicatiewetenschappen mag misschien meer verdienen, maar als je pakweg drie jaar er bij moet doen, is het nog maar de vraag of dat het uit puur financieel aspect de moeite loont om verder te studeren. Bovendien biedt zo'n diploma niet echt een plethora aan kansen en mogelijkheden op de arbeidsmarkt.

Als je echt twijfelt, kan je beginnen aan een schakeljaar en na een half jaar kan je wel zeggen of dat je het aankan en dat je het zint om verder te studeren. Zo verlies je hoogstens een half jaar tijd wanneer dit niet het geval is.

Ties

Legacy Member
jah.. geen makkelijke keuze. Je kan altijd nog een ander kot vinden dus ik zou daar niet teveel naar kijken. Zo'n keuze mag je niet te hard laten beïnvloeden door tijdsdruk :)

een masteropleiding biedt natuurlijk veel meer dan een bachelor.. Anderzijds moet je er ook gemotiveerd voor zijn om het te halen.
Niemand kan deze keuze voor u maken, helaas :p

succes!

charlopoepie

Legacy Member
Dat iemand anders de keuze voor mij zou maken was ook niet de bedoeling :p gewoon extra tips. Alvast bedankt

En Mooncat, ik ben het laatste jaar dat de master nog op 2 jaar zou kunnen behalen

snoeperke008

Legacy Member
Als je geen master hebt zullen er sowieso een aantal deuren gesloten blijven. Degene met een master hebben sowieso meer kans om aangenomen te worden.

Als je denkt dat je met een bachelor eenvoudig werk kan vinden, is dit natuurlijk een andere zaak. Je kan bv. eens kijken naar lopende vacatures voor het soort werk dat je graag zou uitvoeren, en wat daar de vereisten voor zijn.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan