Archief - Master na BA Taal -en Letterkunde

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bananarama

Legacy Member
Ik geloof dat ik vorig jaar al een gelijkaardige thread heb gestart, maar aangezien ik toen geen reactie gekregen heb, probeer ik het nu nog maar eens.

Ik heb normaal gezien mijn bachelor T&L binnen en ga in september dus een master moeten kiezen. Nu heb ik totaal geen idee van wat ik écht wil (er zijn vrij veel keuzes, zeker wanneer je schakelprogramma's meerekent), dus misschien is het interessant om te horen wat andere T&L'ers ooit gekozen hebben of zullen kiezen qua master en waarom.

Mede-T&L'ers: laat van u horen!

AlexanderVB

Legacy Member
Ik heb master taalkunde gedaan, vond ik toen heel interessant, maar achteraf bezien had ik veel beter management + TEW gedaan. Ik heb nu ook wel mijn droomjob beet maar met die diploma's had ik meer keuze gehad.

J.F.

Legacy Member
Ik ga bedrijfscommunicatie of meertalige professionele communicatie doen omdat ik denk dat ge daar meer aan heb dan de rest sowieso, maar eigenlijk vooral ook omdat ik die literatuur en taalkunde beu ben. Bedrijfscommunicatie/meertalige bieden ook wel uitgang op wat ik in mijn hoofd heb als "toekomstige job" :D

Hwer

Legacy Member
AlexanderVB zei:
Ik heb master taalkunde gedaan, vond ik toen heel interessant, maar achteraf bezien had ik veel beter management + TEW gedaan. Ik heb nu ook wel mijn droomjob beet maar met die diploma's had ik meer keuze gehad.

Als ge uw droomjob vast hebt dan heb je niet veel keuze nodig. :p

Bananarama

Legacy Member
AlexanderVB zei:
Ik heb master taalkunde gedaan, vond ik toen heel interessant, maar achteraf bezien had ik veel beter management + TEW gedaan. Ik heb nu ook wel mijn droomjob beet maar met die diploma's had ik meer keuze gehad.

En die droomjob is? :)

AlexanderVB

Legacy Member
IT business analyst :-)

Als ge uw droomjob vast hebt dan heb je niet veel keuze nodig.

Ik ben nu dan ook 100% tevreden, maar ik denk gewoon dat ik die job eerder al had kunnen vasthebben met een ander diploma, ipv via een omweg.

Ik wil een interessante job met veel variatie en uitdaging en goede doorgroeimogelijkheden, en die liggen niet voor het rapen. Met je diploma T&L ben je dan echt niet veel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan