Archief - Master in Management

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mrsjade

Legacy Member
Hey iedereen!

Hoe zwaar is de Master in Management aan de KUL? Is het doenbaar voor iemand die uit Politieke Wetenschappen komt?
Is het vak Kwantitatieve Beleidsmethoden II een relatief zwaar statistisch vak? En is het nuttig om Kwantitatieve beleidsmethoden I reeds gehad te hebben?

Veel dank!

megalomania

Legacy Member
Helemaal niet zwaar, het enige dat imo wat tegenstak was wiskunde, een keuzevak dat ge dus enkel moet nemen als ge naar TEW wilt gaan. En dat was dan ook nog niet onoverkomelijk.
Kwantitatieve beleidsmethoden II heb ik als belachelijk simpel ervaren (open boek examen trouwens). Op deel 1 was ik wel vrijgesteld, dus daar heb ik geen idee van.

Maar of die richting een meerwaarde op zich heeft... Niet direct :)

mrsjade

Legacy Member
Bedankt voor het antwoord!!
Was KBII voor iedereen gemakkelijk, of alleen voor jou omdat je misschien goed bent in statistiek?
Wat was voor jou het moeilijkste vak?

megalomania

Legacy Member
Hmmm, ik denk toch dat het merendeel er goed door was voor dat vak. Als je zorgt dat je goede notities hebt (lees:uitgewerkte oefeningen) is het eigenlijk maar wat overpennen op dat examen. Ik kwam van communicatiewetenschappen dus het is niet dat ik een wiskundige achtergrond heb ofzo.
Ik was er ook goed door in eerste zit, dus ik kan niet zeggen dat er écht lastige vakken bijzaten. Zoals gezegd, wiskunde heb ik wel even mee gesukkeld. Verder vond ik macro-economie an sich ook niet zo gemakkelijk, maar dat examen viel dan weer wel heel goed mee. Productie & logistiek leek in het begin moeilijk, maar eens dat ge dat begon te blokken was dat ook niet echt meer een probleem.
Het moeilijkste vond ik gewoon de hoeveelheid vakken (als ge dat voorbereidingsprogramma er nog eens bij hebt). In januari moest ik toch 7 examens gaan doen, en afhankelijk van keuzevakken waren er sukkelaars die er zelfs 8 of 9 hadden, wat aan unief toch wel vrij veel is. Dus vooral zien dat ge in de blok uw tijd verstandig verdeelt ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan