Archief - Master in Management - KUL

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

not2secure4u

Legacy Member
Ik denk eraan dit te doen volgend jaar aan de KUL. Ik heb een Master Psychologie op zak en als ik het goed lees is het schakelprogramma een 10SP voor academische bachelors ?

Hoe valt de werkzekerheid mee met deze opleiding ? Wat zijn enkele typische werkplaatsen waar je terecht komt ?

NotoriousP

Legacy Member
Na een master opleiding nog niet weten dat er geen spatie voor uw vraagtekens hoort?

Die opleiding zal niet veel doen voor uw werkzekerheid, ze wordt voornamelijk gebruikt als schakeljaar naar TEW. Het niveau is niet bepaald hoog, ik ken iemand die het volgt en ze doet dat met de vingers in de neus. Ze laten zelfs toe om optievakken te kiezen waar je dan vrijstellingen voor kan aanvragen.

Dus tenzij je van plan bent om ook nog die master TEW te halen, zou ik iets anders kiezen.

not2secure4u

Legacy Member
NotoriousP zei:
Na een master opleiding nog niet weten dat er geen spatie voor uw vraagtekens hoort?

Omdat de rest van u uitleg helder is ga ik het maar laten van erop te reageren, oh boy. Ja, dat is dus al wat ik dacht. TEW erna gaan doen is een optie, maar dan ben ik ook alweer 26 jaar als ik afstudeer.

McGregor

Legacy Member
not2secure4u zei:
Omdat de rest van u uitleg helder is ga ik het maar laten van erop te reageren, oh boy. Ja, dat is dus al wat ik dacht. TEW erna gaan doen is een optie, maar dan ben ik ook alweer 26 jaar als ik afstudeer.

Uw uitleg :D

NP heeft gelijk, enkel de moeite als je vervolgens TEW volgt.

not2secure4u

Legacy Member
McGregor zei:
Uw uitleg :D

NP heeft gelijk, enkel de moeite als je vervolgens TEW volgt.

Ja lol, ik typ al mijn posts in Tapatalk dus het moet vlot gaan :p. Ik ga der eens diep over nadenken. Ik kan het blijkbaar aan de VUB ook volgen zonder voorprogramma. Dus 60SP bedrijfskunde + 60 SP TEW.

h0pje

Legacy Member
not2secure4u zei:
Ja lol, ik typ al mijn posts in Tapatalk dus het moet vlot gaan :p. Ik ga der eens diep over nadenken. Ik kan het blijkbaar aan de VUB ook volgen zonder voorprogramma. Dus 60SP bedrijfskunde + 60 SP TEW.

Komt dan op hetzelfde neer als eerst Management & dan TEW aan KUL? En je hoeft geen voorbereidingsprogramma van 10 SP te volgen want door je voorkennis aan statistiek vallen er al 5 SP weg :)

not2secure4u

Legacy Member
Ja, dat komt idd zo overeen. Ja klopt maar aan de VUB zou je blijkbaar ook geen inleidend economisch vak hebben (de andere 6SP van het voorbereidingsprogramma)? De workload is naar het schijnt toch redelijk zwaar hoor ik van iemand die nu zijn jaar bedrijfskunde doet (komt ook uit psychologie). Waarschijnlijk heeft de (ontbrekende) voorkennis met economie daar veel mee te maken :).

ConChuros

Legacy Member
not2secure4u zei:
Omdat de rest van u uitleg helder is ga ik het maar laten van erop te reageren, oh boy. Ja, dat is dus al wat ik dacht. TEW erna gaan doen is een optie, maar dan ben ik ook alweer 26 jaar als ik afstudeer.

Troost u, ik ben 28 stel ik studeer af van mijn master dus je bent nog jong genoeg. :)

not2secure4u

Legacy Member
Op zich is dat niet zo erg idd, I could care less van mijn leeftijd. Maar als nen werkgever kan kiezen tussen ne nieuwkomer van 23 of 26, gaat die dan niet voor de jongste kiezen (gegeven totaal geen werkervaring en dergelijke) ?

Roefus

Legacy Member
Mensen uit psychologie ervaren vaak grote moeite om een job te vinden in de bedrijfswereld en hopen via deze weg toch dat hun CV eens bij het juiste stapeltje terecht komt. (doe zelf MGMT aan de kul)

Management op zich sluit zeer slecht aan bij de arbeidsmarkt (artikel in knack:
De beste en de slechtste diploma’s - België - Nieuws - Knack.be)

Werkgevers kijken (vaak) eerder naar opleiding, naschoolse activiteiten, enthousiasme/interesse dan naar leeftijd.

Blackblade

Legacy Member
not2secure4u zei:
Op zich is dat niet zo erg idd, I could care less van mijn leeftijd. Maar als nen werkgever kan kiezen tussen ne nieuwkomer van 23 of 26, gaat die dan niet voor de jongste kiezen (gegeven totaal geen werkervaring en dergelijke) ?

Ga je dat ook zeggen aan ne gast die kanker overwonnen heeft en later afgestudeerd is? Die werkervaring valt in het niets t.o.v. die levenservaring.

sergio alonso

Legacy Member
Ik zou graag na mijn master rechten , master in management aan de KUL doen. (De bedoeling is om daarna mijn master TEW te halen.) Er is wel een voorbereidingsrogramma van 10 SP.

Is het mogelijk om deze twee tegelijk te doen, dus op 1 academiejaar ?

Is het dus mogelijk om de master TEW te halen op twee jaar ? Of moet ik er drie jaar over doen door dat voorbereidingsprogramma ?

mvg

Genious

Legacy Member
Als het is voor uw werkzekerheid, is het misschien geen slecht idee om deze zomer gewoon eens wat te proberen met solliciteren. Het is niet gezegd dat ge niets interessants gaat vinden he. ;)
(en aangezien ge tegenwoordig recht hebt op feedback, als ze nee zeggen kunt ge misschien eens vragen of de opleiding meespeelde etc. ;))

GijS

Legacy Member
sergio alonso zei:
Ik zou graag na mijn master rechten , master in management aan de KUL doen. (De bedoeling is om daarna mijn master TEW te halen.) Er is wel een voorbereidingsrogramma van 10 SP.

Is het mogelijk om deze twee tegelijk te doen, dus op 1 academiejaar ?

Is het dus mogelijk om de master TEW te halen op twee jaar ? Of moet ik er drie jaar over doen door dat voorbereidingsprogramma ?

mvg

Dit jaar heb ik de opleiding Master in Management en Master TEW gelijktijdig gevolgd. Het onderwijs- en examenreglement stelt namelijk dat je reeds een aansluitende opleiding mag opnemen indien je nog minder dan 66 studiepunten van een opleiding moet afwerken.

Het voorbereidingsprogramma kan je dus gelijktijdig met de Master in Management doen. Gelijktijdig TEW volgen, zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn. Misschien wel als je ergens een vrijstelling op krijgt.

Th1x4nG

Legacy Member
NotoriousP zei:
Na een master opleiding nog niet weten dat er geen spatie voor uw vraagtekens hoort?
Masteropleiding wordt aan elkaar geschreven, zoals elke samenstelling. :hug:

GijS

Legacy Member
tommie314 zei:
Gelijktijdig 120 studiepunten en 2 thesissen ?

Ja, maar de thesis van management stelt maar weinig voor hoor. Dat is meer een kleine paper, moet je zelfs niet verdedigen. In feite had ik zelfs nog wat meer studiepunten omdat ik mijn thesis van mijn vorige opleiding nog moest maken. De TEW thesis zal ik waarschijnlijk ook pas in januari volgend jaar afgeven...

sergio alonso

Legacy Member
Welke vakken van de nieuwe regeling Master of Management zijn moeilijk voor mensen met heel weinig economische studie-achtergrond ?
Welke vakken moet ik dus vanin het begin bijhouden ?

Bij welke vakken is aanwezigheid in de les nuttig ?


Welke master moet ik vervolgens kiezen : master TEW in het nederlands of Engels ?

sergio alonso

Legacy Member
;):)Welke vakken van de nieuwe regeling Master of Management zijn moeilijk voor mensen met heel weinig economische studie-achtergrond ?
Welke vakken moet ik dus vanin het begin bijhouden ?

Bij welke vakken is aanwezigheid in de les nuttig ?


Welke master moet ik vervolgens kiezen : master TEW in het nederlands of Engels ?

sorry voor al de vragen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan