Mat23
Legacy Member
Hallo,
ik twijfel momenteel om al dan niet handelswetenschappen te studeren. Ik kom uit Eco-Talen en ik heb gehoord dat maar de helft van deze mensen slagen in de studie (vooral door de wiskunde). Dat is dan waarschijnlijk ook de helft die er keihard voor werkt en ik weet niet of ik iemand ben die dat 4 jaar kan opbrengen. Qua intelligentie zou ik normaal moeten voldoen.
De andere optie is dan een prof. bachelor te gaan studeren. Moest ik daarvoor kiezen zal het ofwel bedrijfsmanagement: financie- en verzekeringswezen zijn ofwel toegepaste informatica.
Wat is nu het grote verschil tussen een master en een bachelor op de arbeidsmarkt? Want als ik HW zou studeren is het vooral voor het voordeel op dat gebied. Is een master effectief (veel) meer betaald? Zijn er sterke verschillen in groeimogelijkheden? Zoals iedereen is het natuurlijk mijn droom om later goed de kost te verdienen, een mooie woning te hebben, een deftige auto... je snapt het wel.
Iedereen met advies/info over de studie en/of het latere werkleven is alvast bedankt!
ik twijfel momenteel om al dan niet handelswetenschappen te studeren. Ik kom uit Eco-Talen en ik heb gehoord dat maar de helft van deze mensen slagen in de studie (vooral door de wiskunde). Dat is dan waarschijnlijk ook de helft die er keihard voor werkt en ik weet niet of ik iemand ben die dat 4 jaar kan opbrengen. Qua intelligentie zou ik normaal moeten voldoen.
De andere optie is dan een prof. bachelor te gaan studeren. Moest ik daarvoor kiezen zal het ofwel bedrijfsmanagement: financie- en verzekeringswezen zijn ofwel toegepaste informatica.
Wat is nu het grote verschil tussen een master en een bachelor op de arbeidsmarkt? Want als ik HW zou studeren is het vooral voor het voordeel op dat gebied. Is een master effectief (veel) meer betaald? Zijn er sterke verschillen in groeimogelijkheden? Zoals iedereen is het natuurlijk mijn droom om later goed de kost te verdienen, een mooie woning te hebben, een deftige auto... je snapt het wel.
Iedereen met advies/info over de studie en/of het latere werkleven is alvast bedankt!


