Archief - Leraarsopleiding Informatica & Technologische Opvoeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kevienpictures

Legacy Member
Hallo,

Ik ben 1e jaar student Orthopedagogie en zou graag veranderen naar een leraarsopleiding Informatica & Technologische Opvoeding. Iemand ervaring hiermee?

In het secundair heb ik elektriciteit dus denk ik dat TO geen groot probleem zal zijn, maar informatica, hoever gaan ze hierin? Ik kan rap weg met pc's (Photoshop en dergerlijke kan ik ook mee werken, heb ook al wat programmering van myspace layouts gedaan). Maar heb in het middelbaar naast wat powerpoints in elkaar steken niet veel gedaan. Is het een zwaar vak, of moet je echt een informatica-expert zijn om ermee weg te kunnen?

Groetjes

Gekke_Koerd

Legacy Member
Je hebt voor de 2 vakken totaal geen voorkennis voor nodig.

De informatica gaat wel iets geavanceerder zijn dan je hebt gehad maar nochmaals, ze beginnen van 0 dus je kan zeker mee. (tenzij je in het 2e semester begint? heb hier geen idee van hoe het dan zit??)

Je gaat vooral vakken hebben mbt programmeren, netwerken, hardware,...

kevienpictures

Legacy Member
Ja ik begin in 2e semester, maar doe enkel Psychologie en Communicatie en informatieverwerking want voor TO en informatica moet je vanaf het begin erin zitten, dus zal volgend jaar me 1e jaar hernieuw doen met (hopelijk) vrijstelling voor die 2 vakken dat ik nu zal doen

Orchidee

Legacy Member
Ben je zeker van de twee vakken? Bij mij in het middelbaar werd iedereen die een lerarenopleiding wou doen aangeraden om geen twee bijvakken te kiezen, maar beter een hoofdvak en een bijvak. Dit omdat het moeilijker is om aan je uren te geraken met twee kleine vakken en je dus meestal veel verschillende klassen hebt en dikwijls in meerdere scholen moet gaan lesgeven om genoeg uren te hebben. Sommige gaan me hier wellicht tegenspreken maar ik wil het je alleen even zeggen. Als je overtuigd bent dat die twee vakken helemaal je ding zijn, doe dan gerust je zin. :)

kevienpictures

Legacy Member
Ja maar in een VTI kan ik bv ook altijd een praktijk leraar worden desnoods?

Orchidee

Legacy Member
Misschien wel, ik weet niet of T.O. hiervoor voldoende is. Kunt ge misschien best eens vragen als ge je gaat inschrijven.

loyezthijs

Legacy Member
Op elke technische school waar ik heb gezeten waren de leerkrachten praktijk meestal mannen met al 10-20 jaar ervaring in die sector zonder enige vorm van leerkrachten opleiding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan