f@t_b@$t@rd
Legacy Member
Hey all!
Ik ga in September beginnen aan mijn laatste jaar HIR aan de KUL en ik vroeg me af hoe het zit met de studentenjob. Ik werk namelijk onder het jaar en tijdens de vakantie allebei.
Nu heb ik gelezen op de site van de KUL: (Schoolverlater) dat ik wel nog als jobstudent kan werken tem september, maar bijvoorbeeld op de site van student@work (https://www.mysocialsecurity.be/student/nl/werken/overeenkomst/afgestuderen_juni.html) staat dat ik geen student meer ben en dus ook geen studentenovereenkomst meer kan afsluiten als ik afstudeer in juni?
Weet er iemand welk nu juist is en hoe het zit met de belastingen dan? Ik zou sowieso pas in September willen beginnen werken eigelijk omdat dat fiscaal voordeliger is (tenzij mijn droomjob begint in juli
) en ik nog met wat maten zou willen op vakantie gaan.
Er staat ook op de site van de KUL dat ik niet meer als 240 uren zou mogen werken in de zomermaanden voor kinderbijslag te behouden, of ik maar 509,87 euro zou mogen verdienen per maand dan? Het meest voordelige wordt dan toegepast. Maar als ik nu bijvoorbeeld in juli 50 uren werk (500 euro), Augustus 100 uren werk (1000 euro), en september nog is 70 uren (700 euro) (totaal 220 uren) dan zit ik dus safe terwijl ik 2 maanden > 509,87 euro verdiend heb?
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik ga in September beginnen aan mijn laatste jaar HIR aan de KUL en ik vroeg me af hoe het zit met de studentenjob. Ik werk namelijk onder het jaar en tijdens de vakantie allebei.
Nu heb ik gelezen op de site van de KUL: (Schoolverlater) dat ik wel nog als jobstudent kan werken tem september, maar bijvoorbeeld op de site van student@work (https://www.mysocialsecurity.be/student/nl/werken/overeenkomst/afgestuderen_juni.html) staat dat ik geen student meer ben en dus ook geen studentenovereenkomst meer kan afsluiten als ik afstudeer in juni?
Weet er iemand welk nu juist is en hoe het zit met de belastingen dan? Ik zou sowieso pas in September willen beginnen werken eigelijk omdat dat fiscaal voordeliger is (tenzij mijn droomjob begint in juli
) en ik nog met wat maten zou willen op vakantie gaan.Er staat ook op de site van de KUL dat ik niet meer als 240 uren zou mogen werken in de zomermaanden voor kinderbijslag te behouden, of ik maar 509,87 euro zou mogen verdienen per maand dan? Het meest voordelige wordt dan toegepast. Maar als ik nu bijvoorbeeld in juli 50 uren werk (500 euro), Augustus 100 uren werk (1000 euro), en september nog is 70 uren (700 euro) (totaal 220 uren) dan zit ik dus safe terwijl ik 2 maanden > 509,87 euro verdiend heb?
Alvast bedankt voor de reacties!
