Archief - Kotgenoot gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

fragflap

Legacy Member
Hallo,

Elke dag met de trein pendelen van Antwerpen naar Brussel (VUB) is een beetje teveel van het goede. Ik vrees dat mijn hieronder punten hieronder zullen lijden: elke dag meer dan een uur op de trein, minder tijd om te studeren en voor te bereiden, enz. Daarom heb ik besloten om iemand te zoeken waar ik een kot mee kan delen zodat de kosten gedeeld kunnen worden. Is er een bureau of organisatie dat zich bezig houdt met huisvesting voor studenten ? Of iemand die eventueel iemand kent die graag een kot, kamer, studio, appartement, enz. wilt delen ? of tips?


Alvast Bedankt

Fliblit

Legacy Member
Ik denk dat je daar best voor kijkt in het begin van het tweede semester, met dat het academiejaar al een week bezig is gaat dat waarschijnlijk redelijk moeilijk zijn om nog zoiets te vinden.

Carrion

Legacy Member
Lol, een uurke op en af pendelen, daar gaan uw punten heus nie onder lijden :p

fragflap

Legacy Member
Carrion zei:
Lol, een uurke op en af pendelen, daar gaan uw punten heus nie onder lijden :p

Het is inderdaad een uur als de NMBS mee werkt. Maar het is nu al heel de week dat de trein vertraging waardoor ik net op tijd aankom in Brussel :s

Vinceness

Legacy Member
Ik pendel van Wondelgem naar Kortrijk, wat mij zo'n anderhalf uur (35 min naar Gent Sint-Pieters, 36 min trein, 10-tal minuten bus) tijd kost, en mijn punten zijn beter dan toen ik in Gent studeerde en ik 20-25 min onderweg was. 't Is eerder een kwestie van gewoon worden hoor. :)

brandon_

Legacy Member
fragflap zei:
elke dag meer dan een uur op de trein, minder tijd om te studeren en voor te bereiden, enz.

Op de trein kan je toch perfect studeren / zaken voorbereiden / ...? :oink:

Dragonix

Legacy Member
brandon_ zei:
Op de trein kan je toch perfect studeren / zaken voorbereiden / ...? :oink:

was ik ook aan het denken...
als je zelf moest rijden/fietsen/... dan was het iets anders geweest..

pepepepe

Legacy Member
Wat een idioten hier, Fraglap kan toch voor zichzelf uitmaken of het nuttig is om op kot te gaan. Antwoord gewoon op zijn vraag.:L

Dragonix

Legacy Member
We geven gewoon onze mening..
Misschien had hij er nog niet aangedacht (wss toch, maar daar hebben we nu geen zekerheid over, dus kunnen we het beter voorstellen e :))

fragflap

Legacy Member
Ik dacht dat ik van het verste kwam. Toch even op de tanden bijten dan tot volgend jaar :p

realNGC

Legacy Member
Met een beetje wilskracht en aanpassingsvermogen moet dat lukken. In de trein kan je vaak rustig lezen en studeren, tenzij de kinderen van de middelbare school naar huis gaan. Ikzelf moet drie keer per week pendelen van Geel naar Leuven. Een vreselijke verbinding via Antwerpen en Brussel die een dik anderhalf uur in beslag neemt. Maar het is achteraf zeker de moeite waard, het is een ervaring bij (als je later gaat werken zal je waarschijnlijk ook moeten pendelen) en het is een stuk goedkoper dan een studio of kot te gaan huren.

R3L4X

Legacy Member
Leren op de trein, meer dan tijd genoeg. Als je op kot gaat verlies je die tijd waarschijnlijk aan het zorgen voor je eten/kot op orde houden..

fragflap

Legacy Member
Vinceness zei:
Ik pendel van Wondelgem naar Kortrijk, wat mij zo'n anderhalf uur (35 min naar Gent Sint-Pieters, 36 min trein, 10-tal minuten bus) tijd kost, en mijn punten zijn beter dan toen ik in Gent studeerde en ik 20-25 min onderweg was. 't Is eerder een kwestie van gewoon worden hoor. :)

Respect! En je komt altijd op tijd ?

fragflap

Legacy Member
Pendelen dan maar. Het probleem is de NMBS men kan er gewoon niet meer op rekenen. Ik heb maar een buffer van twee min om mijn aansluiting te halen ipv zeven. Gewoon omdat ie ergens tussen Mechelen en Vilvoorde stilstaat.

coldplayke

Legacy Member
Studeren is soms moeilijk (vooral als je zoals ik hardop leert), markeren en lezen gaat wel vlotjes.

Tristan

Legacy Member
R3L4X zei:
Als je kan zitten kan dat perfect, zeker op een rit van een halfuur-uur.

Als je kunt zitten... Als er rustige mensen tegenover je zitten...

coldplayke zei:
Studeren is soms moeilijk (vooral als je zoals ik hardop leert), markeren en lezen gaat wel vlotjes.

Inderdaad, markeren & lezen gaat prima, maar echt studeren, gaat niet echt vind ik :)

Ik heb ook het grootste concentratievermogen niet, maar toch :) Het is niet zo evident.

brandon_

Legacy Member
Tristan zei:
Als je kunt zitten... Als er rustige mensen tegenover je zitten...



Inderdaad, markeren & lezen gaat prima, maar echt studeren, gaat niet echt vind ik :)

Ik heb ook het grootste concentratievermogen niet, maar toch :) Het is niet zo evident.



Ik bedoelde met "studeren" dan ook de ruimste betekenis van het woord: U bezig houden met zaken voor school waar ge normaal thuis tijd aan besteed, maar die tijd nu perfect op de trein kunt besteden.
Echt zaken van buiten blokken zal inderdaad minder gemakkelijk gaan, maar ge gaat toch ongetwijfeld een uur kunnen vullen met dingen voor school te doen waarmee ge dus een uur tijd thuis uitspaart?
Dat dagelijks uurtje op de trein hoeft dus absoluut geen "verloren tijd" te betekenen, integendeel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan