Cody
Legacy Member
Hallo,
Ik ben 17 (1995) en ga nu naar het 6de Wetenschappen-Wiskunde (8u);
Ik zit in de vakantie dus wat over mijn toekomst te mijmeren en kwam uit op 2 keuzes die mij wel aanstaan om verder te studeren.
Mijn oog viel op de Koninklijke Militaire School voor officieren, ik wil al sinds een klein kind in het leger maar bepaalde dingen houden me toch tegen, anderszijds wil ik graag andere mensen helpen (zo cliché
en begeleiden op sportief en lichamelijk vlak, ik zou daardoor heel graag Geneeskunde studeren.
Ik ben momenteel zwarte gordel (1ste dan) judo en zit in de laatste fase om mijn initiator-diploma van BLOSO te verkrijgen. Ik sport rond de 16u/week en ben ook enorm bezig met sportvoeding/supplementatie.
Dit heeft natuurlijk een bepaalde Carry-over naar mijn 2 interesse punten voor latere studie's.
Nu heb ik toch een paar vragen;
Heb je tijdens je studie aan het KMS veel tijd voor sport e.d.?
Indien je afstudeert aan het KMS hoorde ik dat je als Burg. Ing. je aan een bureaujob mag verwachten en al zeker niet moet hopen bij de paracommando's te gaan daar de gevechtsgenie zou worden afgebouwd.
Wat is de gemiddelde verloning van een afgestuurde onder-luitenant burg. ing., wordt deze meer betaald dan iemand die wapentechniek studeerde of is dit gelijk?
Heb je na je 7(?) jaar dienst baat bij om in de privé-sector aan het werk te gaan of om in het leger te blijven.
Zijn er voldoende doorgroei(promotie) mogelijkheden binnen het Belgisch Leger voor een harde werker?
________________________________________________________________
Is het mogelijk Geneeskunde te studeren binnen het Belgisch Leger? (niet in het KMS wss maar aan een aanverwante univ.) en onder welke voorwaarden?
_________________________________________________________________
Kan iemand een loonvergelijking (vrij uitgebreid indien mogelijk) geven tussen een vers afgestudeerde Dokter-Specialist i.vergelijking.m. een Burg. Ing. Onder-Luitenant en een Burg. Ing. bij bv Jan De Nul (vers afgestudeerd)
En na 5/10 jaar onder normale doorstromingsmogelijkheden / promotiepatroon
En de werkomstandigheden van bovenstaande.
_________________________________________________________________
Nog zaken die ik zeker in rekening moet nemen ?
Ik hoor het graag!
Ik stel deze vragen in hoop dat iemand uit eerste hand mij antwoorden kan verschaffen, ik weet dat het KMS open-deurdagen houdt maar ik zou het liefst een ietwat obejectievere kijk op de zaak willen allereerst.
Dank bij voorbaat
Ik ben 17 (1995) en ga nu naar het 6de Wetenschappen-Wiskunde (8u);
Ik zit in de vakantie dus wat over mijn toekomst te mijmeren en kwam uit op 2 keuzes die mij wel aanstaan om verder te studeren.
Mijn oog viel op de Koninklijke Militaire School voor officieren, ik wil al sinds een klein kind in het leger maar bepaalde dingen houden me toch tegen, anderszijds wil ik graag andere mensen helpen (zo cliché
en begeleiden op sportief en lichamelijk vlak, ik zou daardoor heel graag Geneeskunde studeren.Ik ben momenteel zwarte gordel (1ste dan) judo en zit in de laatste fase om mijn initiator-diploma van BLOSO te verkrijgen. Ik sport rond de 16u/week en ben ook enorm bezig met sportvoeding/supplementatie.
Dit heeft natuurlijk een bepaalde Carry-over naar mijn 2 interesse punten voor latere studie's.
Nu heb ik toch een paar vragen;
Heb je tijdens je studie aan het KMS veel tijd voor sport e.d.?
Indien je afstudeert aan het KMS hoorde ik dat je als Burg. Ing. je aan een bureaujob mag verwachten en al zeker niet moet hopen bij de paracommando's te gaan daar de gevechtsgenie zou worden afgebouwd.
Wat is de gemiddelde verloning van een afgestuurde onder-luitenant burg. ing., wordt deze meer betaald dan iemand die wapentechniek studeerde of is dit gelijk?
Heb je na je 7(?) jaar dienst baat bij om in de privé-sector aan het werk te gaan of om in het leger te blijven.
Zijn er voldoende doorgroei(promotie) mogelijkheden binnen het Belgisch Leger voor een harde werker?
________________________________________________________________
Is het mogelijk Geneeskunde te studeren binnen het Belgisch Leger? (niet in het KMS wss maar aan een aanverwante univ.) en onder welke voorwaarden?
_________________________________________________________________
Kan iemand een loonvergelijking (vrij uitgebreid indien mogelijk) geven tussen een vers afgestudeerde Dokter-Specialist i.vergelijking.m. een Burg. Ing. Onder-Luitenant en een Burg. Ing. bij bv Jan De Nul (vers afgestudeerd)
En na 5/10 jaar onder normale doorstromingsmogelijkheden / promotiepatroon
En de werkomstandigheden van bovenstaande.
_________________________________________________________________
Nog zaken die ik zeker in rekening moet nemen ?
Ik hoor het graag!
Ik stel deze vragen in hoop dat iemand uit eerste hand mij antwoorden kan verschaffen, ik weet dat het KMS open-deurdagen houdt maar ik zou het liefst een ietwat obejectievere kijk op de zaak willen allereerst.
Dank bij voorbaat