Archief - KHLeuven of Lessius Mechelen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SNPrimal

Legacy Member
In september ga ik op de hoge school in de richting accountancy - fiscaliteit starten. Ondertussen heb ik al verschillende scholen bezocht en er zijn er 2 waar ik maar niet uitkom. KHLeuven en Lessius Mechelen.

Heb de lessenroosters al liggen vergelijken en ze lopen iets of wat gelijk.
Hier en daar zit er wat verschil.

Zijn er mensen die studeren aan 1 van deze 2 scholen ? Wat zijn uw ervaringen? Of mensen die er afgestudeerd zijn ?
Welke school heeft de beste "reputatie" ?

Alvast bedankt.

Studieprogramma afstudeerrichting accountacy-fiscaliteit | Katholieke Hogeschool Leuven
Afstudeerrichting accountancy - fiscaliteit | Lessius

Underlegend

Legacy Member
Ik studeer aan Lessius Mechelen. Aangezien ik een andere richting volg zijn mijn ervaringen natuurlijk niet allemaal relevant voor jou. Het meest positieve voor mij is dat de opleidingen redelijk praktijkgericht zijn en dus niet 99% theorie. Voor mij is het meest negatieve voor Lessius de communicatie, die is ronduit slecht te noemen. (docenten die belangrijke info gewoon niet melden, late reactie op mails) Voor de rest moet je erbij nemen dat Mechelen geen volwaardige studentenstad is, de hoofdcampus ligt ook aan de rand van het centrum waardoor het heel rustig overkomt.

Welke school de beste reputatie heeft heb ik geen idee van, ze zijn wel beiden in de associatie KUL, dus qua beleid is er niet veel verschil.

puni

Legacy Member
Ik heb net mijn eerste jaar AF aan de KHL afgemaakt. Zeer tevreden over de richting zelf, al is het maar omdat het echt mijn ding is. Alles redelijk praktijkgericht ook. Ik heb voor de KHL gekozen omdat het dichtbij was en omdat ze, zeker wat economische richting betreft, een zeer goede reputatie heeft.

Tfz

Legacy Member
Underlegend zei:
Voor mij is het meest negatieve voor Lessius de communicatie, die is ronduit slecht te noemen. (docenten die belangrijke info gewoon niet melden, late reactie op mails)

Dit ! Of zelfs niet beantwoorden.

rbn-

Legacy Member
Ik heb AF gestudeerd aan de KHL, juist afgestudeerd en werk nu bij een Big4. De KHL heeft een goede reputatie. Maar wrs de Lessius ook. Ik zou gaan waar je je het meeste thuis voelt. Overal zijn er goede en slechte kanten.

Het grootste verschil lijkt mij de stage. Bij de KHL is dat 3 maanden in een bedrijf meedraaien. Bij de Lessius is dat percies korter.

pieterm

Legacy Member
Ik heb ook in Mechelen gestudeerd. Al bij al toch een redelijk toffe school, maar zoals eerder aangehaald soms een zeer gebrekkige communicatie. Maar wel aangenaam om te studeren omdat het redelijk "kleinschalig" is. Ok, je zit daar ook met een paar duizend studenten, maar het voelt eerder kleiner aan dat een grote studenstad als Leuven of Gent.

Ben je echter op zoek naar een school waar je in de avonden ook kan gaan feesten, dan is Mechelen niet echt de plaats. Redelijk doods en weinig te doen voor studenten dat wel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan