laurent05
Legacy Member
Hallo iedereen,
Ik ben nieuw op dit forum, door wat google werk ben ik (om eerlijk te zijn) per ongeluk hier terecht gekomen en zag dat er een uitgebreid subforum was ivm studeren.
Bij deze had ik graag om wat info gevraagd en wens dan ook voornamlijk persoonlijke ervaringen los te peuteren.
Momenteel zit ik in mijn tweede bachelor jaar Architectuur op Artesis hogeschool te Antwerpen.
In het begin van het tweede jaar was ik nog vol goede moed begonnen maar die is stilaan beginnen afnemen en ik besef nu (pas) dat ik totaal niet meer geïnteresserd ben in Architectuur. En iets doen tegen mijn goesting zit er bij mij niet echt in. (slechte eigenschap, I know)
Laat staan als het zo'n tijdrovende opleiding is.
Echter alle opdrachten of praktijk die betrekking hadden tot computers, van autocad tot indesign, interesseerden mij dan weer wel.
Daarbij komt dan ook nog eens dat ik al van jongs af aan geïnteresseerd ben in computers, technologie en alles dat daar bij komt kijken.
Dus ben ik een kleine twee maanden geleden tot het besef gekomen dat ik veel liever iets in de richting als Electronica-ICT wil volgen.
Vervolgens ben ik op onderzoek gegaan naar de opleiding en wat het juist allemaal inhoud. Maar er zijn toch enkele dingen waar ik niet aan uit kan.
Zowel Artesis als KDG als Lessius (De Nayer) bieden Industrieel Ingenieur Electronica-ICT aan, maar de opleidingsonderdelen die ik op hun sites tegen kom zijn volledig verschillend?
Je zou toch denken dat, aangezien het een en dezelfde richting, het aanbod in alle drie de opleiding gelijk moet zijn?
Persoonlijk ken ik niemand die de richting volgt of heeft gevolgd, dus ik kan niemand uithoren over zijn bevindingen en wat het juist exact inhoud. Want op de sites wordt alles maar met zonnetjes en regenboogjes voorgesteld als je het mij vraagt.
Ik hoopte dan ook betreffende deze vraag op dit forum enkele antwoorden te krijgen.
Ik wil geen discussie starten tussen de verschillende hogescholen, maar ik weet uit eigen ervaring dat de administratie op Artesis wel wat beter kan.
Zijn er nog zo van die dingen waar ik bij andere instellingen op moet letten?
Ik studeer momenteel in Antwerpen. Ik ken hier ook het meeste volk. Een vriend van mij studeert Industrieel Ingenieur Electromechanica op de Nayer en is daar zeer content. (buiten dat er amper schoon vrouwelijk vlees rondloopt
)
Het zou voor mij ook een hele aanpassing zijn om Antwerpen achter mij te laten en elke dag naar de Nayer te pendelen. Als de dagelijkse vertragingen van NMBS daar ook nog eens moeten bijkomen...
Als het puntje bij paaltje komt, gaat mijn voorkeur momenteel uit naar KDG.
Deze zouden in 2012-2013 naar de Paardenmarkt verhuizen aangezien de industriele wetenschappen van Artesis en KDG gebundeld worden en onder de UA terecht zouden komen.
Maar als ik hun opleiding bekijk, zie ik dat het eerste jaar geen gemeenschappelijk jaar is. (zoals bij de Nayer) Wat mij persoonlijk wel aanspreekt, want dan is het al direct meer toegepast op electronica-ict.
(btw; psychologie in het eerste jaar bij de Nayer... ? Heb ik toch ook mijn bedenkingen bij hoor)
Voila, tot daar mijn levensverhaal.
Ik zit dus in de knoop met welke onderwijsinstelling ik zou kiezen.
Moesten jullie mij daar bij kunnen helpen zou ik dat enorm waarderen!
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten.
Laurent.
Ik ben nieuw op dit forum, door wat google werk ben ik (om eerlijk te zijn) per ongeluk hier terecht gekomen en zag dat er een uitgebreid subforum was ivm studeren.
Bij deze had ik graag om wat info gevraagd en wens dan ook voornamlijk persoonlijke ervaringen los te peuteren.
Momenteel zit ik in mijn tweede bachelor jaar Architectuur op Artesis hogeschool te Antwerpen.
In het begin van het tweede jaar was ik nog vol goede moed begonnen maar die is stilaan beginnen afnemen en ik besef nu (pas) dat ik totaal niet meer geïnteresserd ben in Architectuur. En iets doen tegen mijn goesting zit er bij mij niet echt in. (slechte eigenschap, I know)
Laat staan als het zo'n tijdrovende opleiding is.
Echter alle opdrachten of praktijk die betrekking hadden tot computers, van autocad tot indesign, interesseerden mij dan weer wel.
Daarbij komt dan ook nog eens dat ik al van jongs af aan geïnteresseerd ben in computers, technologie en alles dat daar bij komt kijken.
Dus ben ik een kleine twee maanden geleden tot het besef gekomen dat ik veel liever iets in de richting als Electronica-ICT wil volgen.
Vervolgens ben ik op onderzoek gegaan naar de opleiding en wat het juist allemaal inhoud. Maar er zijn toch enkele dingen waar ik niet aan uit kan.
Zowel Artesis als KDG als Lessius (De Nayer) bieden Industrieel Ingenieur Electronica-ICT aan, maar de opleidingsonderdelen die ik op hun sites tegen kom zijn volledig verschillend?
Je zou toch denken dat, aangezien het een en dezelfde richting, het aanbod in alle drie de opleiding gelijk moet zijn?
Persoonlijk ken ik niemand die de richting volgt of heeft gevolgd, dus ik kan niemand uithoren over zijn bevindingen en wat het juist exact inhoud. Want op de sites wordt alles maar met zonnetjes en regenboogjes voorgesteld als je het mij vraagt.
Ik hoopte dan ook betreffende deze vraag op dit forum enkele antwoorden te krijgen.
Ik wil geen discussie starten tussen de verschillende hogescholen, maar ik weet uit eigen ervaring dat de administratie op Artesis wel wat beter kan.
Zijn er nog zo van die dingen waar ik bij andere instellingen op moet letten?
Ik studeer momenteel in Antwerpen. Ik ken hier ook het meeste volk. Een vriend van mij studeert Industrieel Ingenieur Electromechanica op de Nayer en is daar zeer content. (buiten dat er amper schoon vrouwelijk vlees rondloopt
)Het zou voor mij ook een hele aanpassing zijn om Antwerpen achter mij te laten en elke dag naar de Nayer te pendelen. Als de dagelijkse vertragingen van NMBS daar ook nog eens moeten bijkomen...
Als het puntje bij paaltje komt, gaat mijn voorkeur momenteel uit naar KDG.
Deze zouden in 2012-2013 naar de Paardenmarkt verhuizen aangezien de industriele wetenschappen van Artesis en KDG gebundeld worden en onder de UA terecht zouden komen.
Maar als ik hun opleiding bekijk, zie ik dat het eerste jaar geen gemeenschappelijk jaar is. (zoals bij de Nayer) Wat mij persoonlijk wel aanspreekt, want dan is het al direct meer toegepast op electronica-ict.
(btw; psychologie in het eerste jaar bij de Nayer... ? Heb ik toch ook mijn bedenkingen bij hoor)
Voila, tot daar mijn levensverhaal.
Ik zit dus in de knoop met welke onderwijsinstelling ik zou kiezen.
Moesten jullie mij daar bij kunnen helpen zou ik dat enorm waarderen!

Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten.
Laurent.