Chieftain
Legacy Member
Goeiemiddag,
In het verleden al enkele keren op dit forum terechtgekomen na wat googelen en nu besloten om mij toch maar eens te registreren aangezien ik een vraag heb.
Even kort mijn huidige situatie schetsen:
Middelbare studies afgewerkt, secretariaat-talen.. zonder al teveel problemen. Daarna begonnen aan een hogere studie in een kunstrichting, was wel m'n ding maar het niveau lag te hoog en ik was minder creatief dan ik had verwacht. Tegen beter weten in toch verder gedaan waardoor ik in het 2de jaar meer vakken meepakte van het 1ste dan dat ik er effectief van het 2de kon doen.
Dus.. besloten om ermee te stoppen. 2 jaar verspilt terwijl ik na dat 1ste beter gewoon iets anders had moeten proberen.
Na enkele maanden zoeken naar werk uiteindelijk iets gevonden. Ben nu een 3-tal jaar aan het werk als administratief bediende. Stelt niet veel voor, algemene administratieve taken zonder veel verantwoordelijkheid en uitdaging.
Het is zelf zo dat ik vrij veel tijd over heb en dus eigenlijk niets zit te doen, maar dan help ik wat met een collega van het HR-departement.
Het werk ism met HR-departement vind ik 1000x boeiender en uitdagender dan mijn eigenlijke functie. En ik heb dan niets van voorkennis van alle sociale wetgevingen of psychologische tactieken van een HR-manager, ik pik vrij snel dingen op en ook die collega zei me al meermaals dat ik in principe al goed zou kunnen meedraaien bij hem (mits natuurlijk onder leiding van een HR-manager/verantwoordelijke).
En daar kan je het waarschijnlijk al afleiden, dat is precies wat ik wil
. In het bedrijf is op dit moment geen plaats/vacature voor een extra medewerker in het HR-departement, en als die er zou komen dan heb ik geen grote kans om die te kunnen pakken. De zaakvoerder is nogal bachelor/master-minded als het op functies met verantwoordelijkheid aankomt. En met strikt bachelor/master-minded overdrijf ik niet het minste.
Daarom zou ik mij graag bijscholen tot uiteindelijk bachelor, waardoor ik ofwel kan promoveren binnen het bedrijf ofwel meer kans maak op een functie als HR-officer/advisor/manager/.. in een ander bedrijf.
Nu, welke graduaatsopleiding kies ik het best?
Het liefst had ik een opleiding toegepaste psychologie gevolgd, maar dat is niet te vinden als graduaat in west- en oost-vlaanderen. Opleiding sociaal-cultureel of iets dergelijks waarschijnlijk wel, maar is iets minder m'n ding.
De opleiding bedrijfsorganisatie/management lijkt me wel helemaal mijn ding, enkel met het probleem dat dit met als resultaat heeft een bachelor accountacy-fiscaliteit of marketing. En dat lijkt mij niet meteen iets dat dicht aanleunt bij de HR-tools/kennis?
Of zie ik iets over het hoofd? Of andere voorstellen?
Meningen zijn meer dan welkom
In het verleden al enkele keren op dit forum terechtgekomen na wat googelen en nu besloten om mij toch maar eens te registreren aangezien ik een vraag heb.
Even kort mijn huidige situatie schetsen:
Middelbare studies afgewerkt, secretariaat-talen.. zonder al teveel problemen. Daarna begonnen aan een hogere studie in een kunstrichting, was wel m'n ding maar het niveau lag te hoog en ik was minder creatief dan ik had verwacht. Tegen beter weten in toch verder gedaan waardoor ik in het 2de jaar meer vakken meepakte van het 1ste dan dat ik er effectief van het 2de kon doen.
Dus.. besloten om ermee te stoppen. 2 jaar verspilt terwijl ik na dat 1ste beter gewoon iets anders had moeten proberen.
Na enkele maanden zoeken naar werk uiteindelijk iets gevonden. Ben nu een 3-tal jaar aan het werk als administratief bediende. Stelt niet veel voor, algemene administratieve taken zonder veel verantwoordelijkheid en uitdaging.
Het is zelf zo dat ik vrij veel tijd over heb en dus eigenlijk niets zit te doen, maar dan help ik wat met een collega van het HR-departement.
Het werk ism met HR-departement vind ik 1000x boeiender en uitdagender dan mijn eigenlijke functie. En ik heb dan niets van voorkennis van alle sociale wetgevingen of psychologische tactieken van een HR-manager, ik pik vrij snel dingen op en ook die collega zei me al meermaals dat ik in principe al goed zou kunnen meedraaien bij hem (mits natuurlijk onder leiding van een HR-manager/verantwoordelijke).
En daar kan je het waarschijnlijk al afleiden, dat is precies wat ik wil
. In het bedrijf is op dit moment geen plaats/vacature voor een extra medewerker in het HR-departement, en als die er zou komen dan heb ik geen grote kans om die te kunnen pakken. De zaakvoerder is nogal bachelor/master-minded als het op functies met verantwoordelijkheid aankomt. En met strikt bachelor/master-minded overdrijf ik niet het minste.Daarom zou ik mij graag bijscholen tot uiteindelijk bachelor, waardoor ik ofwel kan promoveren binnen het bedrijf ofwel meer kans maak op een functie als HR-officer/advisor/manager/.. in een ander bedrijf.
Nu, welke graduaatsopleiding kies ik het best?
Het liefst had ik een opleiding toegepaste psychologie gevolgd, maar dat is niet te vinden als graduaat in west- en oost-vlaanderen. Opleiding sociaal-cultureel of iets dergelijks waarschijnlijk wel, maar is iets minder m'n ding.
De opleiding bedrijfsorganisatie/management lijkt me wel helemaal mijn ding, enkel met het probleem dat dit met als resultaat heeft een bachelor accountacy-fiscaliteit of marketing. En dat lijkt mij niet meteen iets dat dicht aanleunt bij de HR-tools/kennis?
Of zie ik iets over het hoofd? Of andere voorstellen?
Meningen zijn meer dan welkom

