Archief - junior wiskunde olympiade (jwo)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kids2006

Legacy Member
beste mensen
Ik kom uit het derde en mag door naar de tweede ronde van de jwo, om te oefenen ga ik naar de archieven en probeer ik die van de vorige jaren. Tijdens het maken van de oefeningen probeer ik vaak zelf formules te vinden, maar als jullie misschien nuttige formules kennen zou het fijn zijn die hier in deze topic te zetten. bovendien heb ik vaak last aan tijdgebrek en als ik jullie formule te weten krijg, zal ik daaraan geen last meer hebben.
alvast bedankt
Dylan M :niceone:

Alexat

Legacy Member
2de ronde ook ooit eens gehaald, maar weet nu niet direct nog oefeningen van daarin. Zoals ook in de eerste ronde, een vraag met het jaartal... :unsure:

lantaarnpaal

Legacy Member
Alexat zei:
2de ronde ook ooit eens gehaald, maar weet nu niet direct nog oefeningen van daarin. Zoals ook in de eerste ronde, een vraag met het jaartal... :unsure:

kutvragen met jaartallen... :angry:


Omgekeerd werken en met de mogelijke antwoorden proberen uw oefening op te lossen etc.

MrKend54l

Legacy Member
NotoriousP zei:
Het is niet de fysica olympiade...

Wat zoekt hij dan? Toegepaste wiskunde? Ketting overbrengingen berekenen? Doorbuigen van een balk?

NotoriousP

Legacy Member
MrKend54l zei:
Wat zoekt hij dan? Toegepaste wiskunde? Ketting overbrengingen berekenen? Doorbuigen van een balk?

Hij zoekt snelle manieren om bepaalde wiskundige raadseltjes op te lossen, zoals de somformule van Gauss of de cosinus regel.

moustii

Legacy Member
Als je een sessie online oefenen start dan krijg je rechts de mogelijkheid om een formularium te openen.

shadowstep0705

Legacy Member
Ik had deze keer 108/150 en er was 110/150 nodig, ik zit wel in de Vlaamse Wiskunde Olympiade :(

maar in mijn handboek van wiskunde staan er op het einde altijd extra moeilijke oefeningen die ze uit de olympiades van de voorbije jaren hebben gehaald.

kids2006

Legacy Member
shadowstep0705 zei:
Ik had deze keer 108/150 en er was 110/150 nodig, ik zit wel in de Vlaamse Wiskunde Olympiade :(

maar in mijn handboek van wiskunde staan er op het einde altijd extra moeilijke oefeningen die ze uit de olympiades van de voorbije jaren hebben gehaald.

Ik had 116 op 150 dus voor de eerste ronde ging het best wel goed want wij moesten maar 105 halen, maar voor de tweede ronde bezit je maar over 2u en de vragen zijn ook wel moeilijker... Ik hoop echt dat ik naar de finale zal gaan ... Voor u is het wel spijtig eigenlijk (2 punten te weinig). Was dit u laatste jaar?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan