Archief - Job bij de Vlaamse Overheid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

poldeleeuw

Legacy Member
Hallo,

Ik mag volgende week beginnen bij BLOSO. Dat is de sportafdeling van de Vlaamse Overheid. Het is wel maar een contract tot eind december 2012.

Gisteren was ik op gesprek en de persoon die het gesprek voerde zei me dat het niet verlengd zal worden, dat er daar geen mogelijkheden toe zijn. Verder in het gesprek zegt hij plots: Je weet natuurlijk nooit, als je goed je best doet wat er nog uit de bus kan rollen van eventuele andere jobs binnen BLOSO of de Vlaamse Overheid.

Nu was mijn vraag: Zijn er hier nog mensen die bij de Vlaamse Overheid werken en die begonnen zijn met een tijdelijk contract en die toch, ondanks er gezegd is dat het niet mogelijk is, toch een verlenging of andere functie gekregen hebben?

Ik heb zo sinds het gesprek plaats vond een gevoel dat indien ik mijn best doe die persoon wel eventueel zijn best wil doen om mij een vervolg te bieden bij de Vlaamse Overheid.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Guazala

Legacy Member
Bij de dienst waar ik werk bij de Vlaamse overheid worden de meeste tijdelijke contracten wel verlengd. Sommigen echter ook weer niet. Meestal weten de leidinggevenden op voorhand gewoon niet of ze jou na afloop van je tijdelijk contract iets kunnen aanbieden. Als je geluk hebt, komt er dan een andere plek vrij of komt degene die je vervangt toch niet terug.

Dat is dus eigenlijk bij de overheid niet anders dan elders. Dus niemand gaat je hierop een antwoord kunnen geven.

hyperon

Legacy Member
Ik vrees dat je op dit ogenblik weinig kans maakt. De Vlaamse overheid bespaart ernstig op personeelsmiddelen en zal dus niet vlug geld over hebben om nieuwe contractuelen in dienst te nemen.

poldeleeuw

Legacy Member
1 ding is misschien wel in mijn voordeel en dat is dat het geen vervanging is dat ik doe. Het is vermeerdering tot het einde van 2012. Achja, we zien wel :-). Kben al content dat ik de job heb.

xDama

Legacy Member
Het hangt er allemaal een beetje vanaf. Bij ons worden er statutaire of contractuele vacatures uitgestuurd. Naar die statutaire moet je niet kijken, maar bij een contractueel is het meestal zo:

- Of je krijgt een contractueel contract voor 1 jaar, met een optie op verlenging. Dat is meestal de standaard formule voor elke nieuwe contractuele aanwerving. 9/10 gevallen krijgen dan vanaf hun 2e jaar een contract voor onbepaalde duur.

- Of je krijgt een contractueel contract voor bepaalde duur en na die periode wordt je contract terug ontbonden.

Ik denk dat jij bij het laatste hoort, aangezien het maar voor een bepaalde periode is. Ik wil je hoop en motivatie niet kelderen, maar ik vrees dat de kans klein is dat je voor een kleine maand werk een andere aanbieding gaat krijgen. Het kan natuurlijk altijd hé! Er moet ineens maar iemand nodig zijn voor job X en jij hebt bv. x-aantal kwaliteiten voor die job.

hyperon zei:
Ik vrees dat je op dit ogenblik weinig kans maakt. De Vlaamse overheid bespaart ernstig op personeelsmiddelen en zal dus niet vlug geld over hebben om nieuwe contractuelen in dienst te nemen.

Er moet inderdaad bespaard worden, maar elke afdeling/agentschap/departement kan nog steeds aanwerven. Er wordt natuurlijk stevig gesnoeid in de budgetten, maar als er mensen nodig zijn, dan worden die nog steeds gewoon aangeworven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan