Archief - Jeugdvakantie vraag

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Samko

Legacy Member
hey, even een vraag ivm met jeugdvakantie
ik vind overal terug

in 2011 uw studies heeft beëindigd
tenminste 1 maand gewekt heeft in 2011 ( met RSZ-bijdrage)
geen 25 was op 31/12/2011

Nu, ik heb mijn studies in 2010 beeindigd, in 2010 minstens 1 maand gewerkt, maar in 2011 nooit jeugdvakantie opgepakt, simpelweg omdat ik enkel via interim wat werkte, en dus eigelijk nooit tijd had om deze op te nemen ( sinds je tewerkgesteld moet zijn)
sinds begin december 2011 werk ik bij mijn huidige werkgever, en ntl kon ik tijdens deze eerste weken niets hiervan openemen ook
nu is mijn vraag, is er toch geen weg, dat ik deze in 2012 zou kunnen opnemen? sinds ik maar 2 vakantiedagen van vorig jaar heb.. anders zou ik deze gewoon kwijt zijn

Huasheng

Legacy Member
Google eens op 'Europese vakantie' :) Dat zal je waarschijnlijk helpen.

YaMo

Legacy Member
Is er niet pas een regel in werking getreden dat iedereen 20 dagen vakantie moet krijgen, of je nu al gewerkt hebt of niet?

Huasheng

Legacy Member
Genaamd: Europese vakantie :)
't Is wel niet voor iedereen. Er zijn voorwaarden, dus goed nagaan of je er recht op hebt.

Scarlet

Legacy Member
Op jeugdvakantie heb je geen recht meer, dat is enkel van tel in het jaar nadat je afgestudeerd bent. Verder zeg je dat je via interim aan het werk was in 2011, waarom heb je dan maar 2 dagen recht? Dan heb je toch heel erg weinig gewerkt in 2011 (1maand ofzo op een volledig jaar)?

Allesinds, je hebt wel recht op die zogenaamde 'aanvullende vakantie' (met de extra voorwaarden dat je dit jaar vanaf april minstens 3maanden moet gewerkt hebben en eerst je wettelijke dagen moet nemen), maar of dat aan te raden is, is maar de vraag. Je wordt voor die aanvullende vakantie betaald (zelfde bedrag als je gewone dagloon), maar dit bedrag wordt volgend jaar wel volledig teruggevorderd van je dubbel vakantiegeld. Maw: het komt er op neer dat het een volledig onbetaalde dag is. Voordeel tov 'gewoon' onbetaald verlof is enkel dat de dagen aanvullende vakantie zijn gelijkgesteld voor de opbouw van je rechten voor eindejaarspremie/vakantie volgend jaar/pensioen,....

Jondros

Legacy Member
Heb ook nog even een vraagje hierover, zonder ervoor een nieuw topic te openen. Ik heb in september 2011 mijn hogeschool diploma behaald. Ben dan serieus op reis geweest, mijn kamer herschilderd, enkele bomen in den hof weggehaald enz.. Al bij al een kleine 2 maand niet echt gaan soliciteren maar eerst wat doen wat ik wilde doen dus. Ben dan gaan soliciteren eind november en 12 december ben ik beginnen werken.

Ik voldoe dus niet aan de voorwaarde "minstens 1 maand gewerkt in het jaar waarin je afstudeerde".

Ben ik nu dus welgeteld een weekje te laat beginnen werken zodat ik nu 20 jeugdvakantiedagen mis? En nu heb ik gewoon niks? Jezus, had ik dat geweten...
Dit is me trouwens al duidelijk van januari, maar wou het hier gewoon even ter bevestiging horen ofzo.

Scarlet

Legacy Member
Jondros zei:
Heb ook nog even een vraagje hierover, zonder ervoor een nieuw topic te openen. Ik heb in september 2011 mijn hogeschool diploma behaald. Ben dan serieus op reis geweest, mijn kamer herschilderd, enkele bomen in den hof weggehaald enz.. Al bij al een kleine 2 maand niet echt gaan soliciteren maar eerst wat doen wat ik wilde doen dus. Ben dan gaan soliciteren eind november en 12 december ben ik beginnen werken.

Ik voldoe dus niet aan de voorwaarde "minstens 1 maand gewerkt in het jaar waarin je afstudeerde".

Ben ik nu dus welgeteld een weekje te laat beginnen werken zodat ik nu 20 jeugdvakantiedagen mis? En nu heb ik gewoon niks? Jezus, had ik dat geweten...
Dit is me trouwens al duidelijk van januari, maar wou het hier gewoon even ter bevestiging horen ofzo.

Bij deze is het dan bevestigd... Jammer, maar helaas :)

joshetei

Legacy Member
Ik begin morgen met werken, dus direct na het afstuderen. De komende 5 maand nog geen verlof neem ik aan?

Genious

Legacy Member
joshetei zei:
Ik begin morgen met werken, dus direct na het afstuderen. De komende 5 maand nog geen verlof neem ik aan?
In ieder geval geen regulier.
Maar ge kunt wel al bvb compensatiedagen hebben. (dat ge werkt in 40h systeem met 38h contract)

Stationary

Legacy Member
joshetei zei:
Ik begin morgen met werken, dus direct na het afstuderen. De komende 5 maand nog geen verlof neem ik aan?

Inderdaad. Heb het vorig jaar ook voorgehad, ben toen gestart op 18 juli en heb welgeteld 1 week verlof gehad (36-uren week maar 37 uur effectief gepresteerd iedere week).

Jeugdvakantie is pas van toepassing vanaf het jaar nadien. Zonder die jeugdvakantie zou je dan maar (ongeveer) 8 dagen verlof hebben in 2013 (omdat je in 2012 maar 5 maanden gewerkt hebt), i.p.v. de reguliere 20. Jeugdvakantie past dan bij tot je aan 20 dagen komt. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan