Archief - IT howest of katho?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

arumey

Legacy Member
Hey iedereen,

Ik zit op dit moment in TEW 1ste jaar bachelor en heb men eerste trimester (ondanks de vele pleziertjes) qua leerstof niet echt interessant gevonden.
Daarom dacht ik erover om te voorkomen dat ik mijn jaar zou verliezen over te stappen van TEW naar toegepaste informatica in de hogeschool.

Nu in mijn buurt heb je dan 2 mogelijkheden:
-De katho
-Howest

Uiteraard heb ik al een beetje threads bekeken en beetje info opgezocht en ik kwam tot de conclusie dat de howest (ondanks verder van kortrijk) toch een beter keuze zou zijn omdat ze de studie professioneler aanpakken.

Nu heb ik enkele vragen:
-Welke hogeschool lijkt jullie het best katho of howest voor TI
-Hoe groot zijn die groepen?
-Hoeveel problemen zou ik hebben de verloren vakken in te halen van het eerste semester?
(kom uit de richting boekhouden-informatica vorig jaar en vind c# aardig gelijkend op visual basic)

Ik zou deze richting echt graag doen, maar zou best een beetje advies op voorrand kunnen gebruiken!

Ten zeerste bedankt,
Arumey

arnevdb

Legacy Member
Beste student

Ik geef zelf les op KATHO. Er lijkt me geen reden om ervan uit te gaan dat Howest professioneler zou zijn dan KATHO. Aan de professionaliteit van beide hogescholen moet zeker niet getwijfeld worden.

De richting Toegepaste Informatica op KATHO biedt je drie keuzemogelijkheden:
  • Business IT (officieel Software Management)
  • Mobile Software Development
  • Netwerken

Business IT is een interessante mix tussen managementsvakken en technische informaticavakken. Er wordt o.a. heel wat aandacht besteed aan BI (business intelligence).
Kies je voor een meer technische richting, dan kies je voor de afstudeerrichting Applicatie-ontwikkeling. Na anderhalf jaar kan je je dan specialiseren in ofwel Mobile Software Development, ofwel netwerken en systeembeheer.

KATHO onderscheidt zich vooral omdat wij werken met kleine groepen (max. 40 voor theorie en 24 voor labo (practica)), heel wat praktijkervaring door projectwerk met reële opdrachtgevers en door het feit dat de drempel student-docent heel laag is.

Wil je meer informatie, kom gerust een langs.

KATHO Bachelor in de Toegepaste informatica.

jarich3

Legacy Member
arumey zei:
Hey iedereen,

Ik zit op dit moment in TEW 1ste jaar bachelor en heb men eerste trimester (ondanks de vele pleziertjes) qua leerstof niet echt interessant gevonden.
Daarom dacht ik erover om te voorkomen dat ik mijn jaar zou verliezen over te stappen van TEW naar toegepaste informatica in de hogeschool.

Nu in mijn buurt heb je dan 2 mogelijkheden:
-De katho
-Howest

Uiteraard heb ik al een beetje threads bekeken en beetje info opgezocht en ik kwam tot de conclusie dat de howest (ondanks verder van kortrijk) toch een beter keuze zou zijn omdat ze de studie professioneler aanpakken.

Nu heb ik enkele vragen:
-Welke hogeschool lijkt jullie het best katho of howest voor TI
-Hoe groot zijn die groepen?
-Hoeveel problemen zou ik hebben de verloren vakken in te halen van het eerste semester?
(kom uit de richting boekhouden-informatica vorig jaar en vind c# aardig gelijkend op visual basic)

Ik zou deze richting echt graag doen, maar zou best een beetje advies op voorrand kunnen gebruiken!

Ten zeerste bedankt,
Arumey

Een mens maakt dan informatica- deel1 ( algemene informatica thread ) om alles rond informatica te bundelen en toch blijven ze hardnekkig threads bijmaken hé :(

arumey

Legacy Member
Wees gerust, ik heb eerst gesearched voor ik mijn thread zette, maar had nog geen antwoord op mijn specifieke vragen.
Ik zal zeker nog eens langskomen bij de KATHO en de HOWEST voor echte detailvragen rond de cursussen, informatica spreekt mij zeker aan en wil zeker het maximum halen uit mijn opleiding.

Satkan

Legacy Member
jarich3 zei:
Een mens maakt dan informatica- deel1 ( algemene informatica thread ) om alles rond informatica te bundelen en toch blijven ze hardnekkig threads bijmaken hé :(

Tjah, dat is zijn/haar recht.
Je kan mensen niet dwingen om op jouw topic te reageren.
Trouwens het is bij jou meer een topic over welke richtingen er allemaal waar gevolgd kunnen worden.
Situatieschetsen over die bepaalde plaatsen staan er niet bij, wat deze post nuttig maakt voor de originele poster ZONDER dat hij onnodig is, omdat het bvb. al in jouw post staat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan