Archief - Interessante bedrijven?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Freakie42

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe uitdaging in mijn carrière. Ik heb een Bachelor toegepaste informatica en heb intussen 2 jaar ervaring als programmeur.

Ik weet dat het niet zo makkelijk te vinden is, maar zou toch graag een job vinden waarbij ik niet elke dag naar hetzelfde kantoortje moet rijden maar ook al eens ergens in het buitenland kom. Ik heb een beetje zitten rondzoeken en kwam zo uit bij bedrijven als Jan De Nul en DEME, die mij al heel interessant lijken.

Nu vroeg ik mij dus af, zijn er nog zo bedrijven die jullie mij kunnen aanraden?

Alvast bedankt!

wezzy

Legacy Member
heb horen zeggen dat jan de nul zijn werknemers zeer goed behandeld
naar het schijnt 1 van de beste werkgevers in belgie

in hoeverre dit klopt weet ik niet

passero

Legacy Member
jan de nul is een baggerbedrijf, geen IT bedrijf.
Als IT'er bij jan de nul zal je wss niet direct op schepen moeten gaan maar zal je dat van op hun kantoor doen...

Tenzij je natuurlijk uit de IT wil stappen.

-::Kratos::-

Legacy Member
Ik begrijp niet wat iedereen altijd maar zo geweldig vindt aan de baggeraars... Toegegeven, je verdient goed je boterham, en al zeker voor een starter. Maar je moet ook veel opgeven: je moet lange uren kloppen in het buitenland, je hent geen tijd meer voor je gezinsleven of eender welk ander leven buiten het werk, echt super voor een mogelijke carrière buiten de baggersector is het ook niet, ...

Als je interessante bedrijven zoekt waar je niet altijd naar hetzelfde bureautje moet, kijk dan eens naar consulting of misschien zelfs freelance werk.

Freakie42

Legacy Member
Het hoeft inderdaad niet per se een job in de IT te zijn,
maar het diploma dat ik heb moet wel voldoende zijn om mijn kans te kunnen wagen bij het bedrijf. Daarom heb ik dit er even bij gezet.

NotoriousP

Legacy Member
Freakie42 zei:
Ik heb een beetje zitten rondzoeken en kwam zo uit bij bedrijven als Jan De Nul en DEME, die mij al heel interessant lijken.

Even serieus, ben je op zoek naar interessante bedrijven met mogelijkheden in het buitenland of gewoon een dik salaris? Want veel bedrijven hebben buitenlandse mogelijkheden en jij komt af met 2 bagger bedrijven, voornamelijk bekend voor hun hoge lonen.

Freakie42

Legacy Member
Het gaat mij niet om het hoge salaris, maar om de ervaring, uitdaging en afwisseling.
Voor een hoog salaris hoef je toch niet per se naar het buitenland?
Zolang ik mijn rekeningen kan betalen maakt geld mij weinig uit.

Wat JDN en Deme voor mij interessant maakte was het systeem van 2 maanden naar het buitenland en daar hard werken en alles geven en dan weer een maandje terug enz. Maar bij deze 2 lijken ze vooral op zoek naar ingenieurs en dat ben ik natuurlijk niet. Dus ben ik op zoek naar andere interessante bedrijven.

Anoniem07

Legacy Member
Freakie42 zei:
Hallo iedereen,

Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe uitdaging in mijn carrière. Ik heb een Bachelor toegepaste informatica en heb intussen 2 jaar ervaring als programmeur.

Ik weet dat het niet zo makkelijk te vinden is, maar zou toch graag een job vinden waarbij ik niet elke dag naar hetzelfde kantoortje moet rijden maar ook al eens ergens in het buitenland kom. Ik heb een beetje zitten rondzoeken en kwam zo uit bij bedrijven als Jan De Nul en DEME, die mij al heel interessant lijken.

Nu vroeg ik mij dus af, zijn er nog zo bedrijven die jullie mij kunnen aanraden?

Alvast bedankt!

Ik snap volledig hoe je, je voelt. Ik heb nu mijn diploma sinds 1,5 jaar. Maar ik wouw nie zomaar op een kantoor zitten en geld verdienen dus ben ik voor buitenlandse betaalde stages gegaan. Ik krijg geen loon zoals een vaste werknemer maar ik hoop door het internationaal netwerk dat ik stilaan opbouw dan een internationaal consulting bedrijf ofzo te vinden waardoor je veel mag afreizen. Ik had ook naar Jan De Nul gezien maar zoals te verwachten waren de IT jobs op kantoor in België.

Ik doe IT graag maar ik kom zo groot buiten en onder de mensen :s. Ik weet dat je als ITer met ander mensen natuurlijk constant in contact komt. Maar je beland dan toch maar meestal achter datzelfde kantoortje. :eek:

Freakie42

Legacy Member
PunkDudez zei:
Ik snap volledig hoe je, je voelt. Ik heb nu mijn diploma sinds 1,5 jaar. Maar ik wouw nie zomaar op een kantoor zitten en geld verdienen dus ben ik voor buitenlandse betaalde stages gegaan. Ik krijg geen loon zoals een vaste werknemer maar ik hoop door het internationaal netwerk dat ik stilaan opbouw dan een internationaal consulting bedrijf ofzo te vinden waardoor je veel mag afreizen. Ik had ook naar Jan De Nul gezien maar zoals te verwachten waren de IT jobs op kantoor in België.

Heb je een PBtje gestuurd voor wat meer info :)

PineMangoes

Legacy Member
PunkDudez zei:
Ik snap volledig hoe je, je voelt. Ik heb nu mijn diploma sinds 1,5 jaar. Maar ik wouw nie zomaar op een kantoor zitten en geld verdienen dus ben ik voor buitenlandse betaalde stages gegaan. Ik krijg geen loon zoals een vaste werknemer maar ik hoop door het internationaal netwerk dat ik stilaan opbouw dan een internationaal consulting bedrijf ofzo te vinden waardoor je veel mag afreizen. Ik had ook naar Jan De Nul gezien maar zoals te verwachten waren de IT jobs op kantoor in België.

Ik doe IT graag maar ik kom zo groot buiten en onder de mensen :s. Ik weet dat je als ITer met ander mensen natuurlijk constant in contact komt. Maar je beland dan toch maar meestal achter datzelfde kantoortje. :eek:

Laat ons hopen dat je een job vindt waar geschreven taal niet al te hoog in het vaandel wordt gedragen...

joshetei

Legacy Member
-::Kratos::- zei:
Ik begrijp niet wat iedereen altijd maar zo geweldig vindt aan de baggeraars... Toegegeven, je verdient goed je boterham, en al zeker voor een starter. Maar je moet ook veel opgeven: je moet lange uren kloppen in het buitenland, je hent geen tijd meer voor je gezinsleven of eender welk ander leven buiten het werk, echt super voor een mogelijke carrière buiten de baggersector is het ook niet, ...

Niet elke job in de baggersector is een aanslag op het sociaal leven hoor. Ik doe nu ook een 'bureaujob' bij DEME, gewoon in België. Af en toe hoort daar een buitenlandse zending van korte duur bij (uitzonderlijk langer op speciale vraag) en dat trok mij echt wel aan. Waarschijnlijk zoekt de TS ook zo iets. Ik vind het ook interessant om een project voor pakweg Australie voor te bereiden, ook al kom ik daar dan nooit.
Ten eerste waarom zou je later wegwillen uit de baggersector, en ten tweede dat staat zeker niet slecht op de CV hoor gezien de verantwoordelijkheid die je daar bovengemiddeld snel krijgt :)

En inderdaad, iemand van de IT dienst zal inderdaad niet zo snel naar het buitenland gestuurd worden :p

Anoniem07

Legacy Member
PineMangoes zei:
Laat ons hopen dat je een job vindt waar geschreven taal niet al te hoog in het vaandel wordt gedragen...

Geen schrik, in het engels verwachten ze geen mooi AN.

Inco

Legacy Member
Je moet eens voor jezelf uitmaken wat je juist zoekt in je nieuwe job (uitdagingen, kans op vertical promotie, buitenlandse trips, flexibiliteit, aandacht voor familie, verloning)...

Als ict-er heb je het voordeel dat de jobs voor het rapen liggen, gewoon eens kort voor jezelf op papier zetten wat je verwacht van je toekomstig werk en wat je hiervoor wilt opgeven (niet iedereen wil overuren presteren om toch maar kans te maken op promotie).

Zelf ben ik reeds een maandenhalf aan het werk bij Smals (https://www.smals.be/) en nog geen seconde spijt van mijn beslissing. Veel aandacht voor je privéleven, competitief loon, afwisselend werk en leuke collega's (al moet ge hiermee wel wat geluk hebben natuurlijk :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan