Nic!
Legacy Member
Momenteel studeer ik Toegepaste Informatica aan de Hogeschool Gent en dat gaat wel vlotjes. Ik ben geen leek in het programmeren, haal meer dan behoorlijke cijfers (+-14) op deze vakken maar ben zeker geen 'gek' in het programmeren.
Dat merk ik vooral nu in het project van het tweede jaar. Iemand in mijn groep is wel zo'n 'gek' en hoewel ik hem wel kan bijstaan in bepaalde dingen en de zaken wel begrijp, weet ik gewoon dat ik nooit met een vingerknip zoals hem die dingen op het scherm ga kunnen toveren zoals hij dat nu al doet.
Ik vind dat niet zo'n probleem, ik had eigenlijk toch al uitgemaakt dat een leven als programmeur niets voor mij is. Ik ben iemand met redelijk veel creativiteit, ontzettend veel ondernemingszin en wordt vaak gewezen op mijn goede 'leiderschap'; ik kan problemen abstract oplossen zonder probleem. Maar het vertalen in code gaat moeizamer dan de echte toppers in mijn richting.
Ik weet echter goed genoeg dat een leidinggevende functie als beginnende werknemer niet mogelijk is. Maar mijn vraag is dus, wat als programmeur zijn niets voor mij is, maar ik binnen de IT wil werken - wat kan ik dan doen? En moet ik eerst nog iets extra doen, zoals een master bijvoorbeeld, die mij misschien meer uitwegen geeft naar een projectleidinggevende baan? Zelf een onderneming starten spreekt me heel erg aan, maar schrikt me tegelijk als net afgestudeerde ook af. Zeker als je nog geen werkervaring hebt.
Mensen met ervaring in de sector die mij hiermee wat kunnen sturen?
PS: Geen jobs m.b.t. netwerken en/of hardware. Dat interesseert me totaal niet. Puur software-gericht dus.
Dat merk ik vooral nu in het project van het tweede jaar. Iemand in mijn groep is wel zo'n 'gek' en hoewel ik hem wel kan bijstaan in bepaalde dingen en de zaken wel begrijp, weet ik gewoon dat ik nooit met een vingerknip zoals hem die dingen op het scherm ga kunnen toveren zoals hij dat nu al doet.
Ik vind dat niet zo'n probleem, ik had eigenlijk toch al uitgemaakt dat een leven als programmeur niets voor mij is. Ik ben iemand met redelijk veel creativiteit, ontzettend veel ondernemingszin en wordt vaak gewezen op mijn goede 'leiderschap'; ik kan problemen abstract oplossen zonder probleem. Maar het vertalen in code gaat moeizamer dan de echte toppers in mijn richting.
Ik weet echter goed genoeg dat een leidinggevende functie als beginnende werknemer niet mogelijk is. Maar mijn vraag is dus, wat als programmeur zijn niets voor mij is, maar ik binnen de IT wil werken - wat kan ik dan doen? En moet ik eerst nog iets extra doen, zoals een master bijvoorbeeld, die mij misschien meer uitwegen geeft naar een projectleidinggevende baan? Zelf een onderneming starten spreekt me heel erg aan, maar schrikt me tegelijk als net afgestudeerde ook af. Zeker als je nog geen werkervaring hebt.
Mensen met ervaring in de sector die mij hiermee wat kunnen sturen?
PS: Geen jobs m.b.t. netwerken en/of hardware. Dat interesseert me totaal niet. Puur software-gericht dus.

