Archief - Informatica - ICT - ...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Guccov

Legacy Member
Gegroet

Ik ga volgend schooljaar beginnen met hogeschool, ik zoek een technische richting die zich baseert op: PHP, OOP, databases, javascript... (back-end webdesigner)
Ik ben geen liefhebber voor hardware, electronica,... Wat raden jullie mij aan?
Ik weet dat richtingen zoals informatie, ICT... hier op gericht zijn maar heb geen idee wat ze net specifiek inhouden en waar ze van elkaar verschillen.

Mackenzie

Legacy Member
Ik second Mooncat met Toegepaste Informatica. Heb het in Leuven gedaan en is een zeer haalbare en leerrijke opleiding waar jou onderwerpen zeker aan bod komen ;) Als het echt enkel webdesign moet zijn, zullen er zeker nog genoeg andere multimedia oid opleidingen bestaan.

Cycloon

Legacy Member
jOEns zei:
Ik volg elektronica-ict afstudeerrichting ICT. We zien de technische zaken die jij opnoemde maar ook een deel hardwarde, elektronica.. Al is dit wel maar een klein deel, maar staat toch wel op aantal studiepunten.

=> KaHo Sint-Lieven - Bachelor in de elektronica - ICT

Not sure if serious.

@TS: Doe gewoon toegepaste informatica. Daar zie je quasi niks van elektronica en van alles dat je wil zie je wel iets :)

SDEC

Legacy Member
Op electronicagebied zie je in Toegepaste Informatica wel wat netwerken (prutsen met kabeltjes, modems, routers, ...), that's it.

Pjken007

Legacy Member
SDEC zei:
Op electronicagebied zie je in Toegepaste Informatica wel wat netwerken (prutsen met kabeltjes, modems, routers, ...), that's it.
Das geen elektronica maar ICT (informatie en Communicatie technologie) he :)

NoGo

Legacy Member
Guccov zei:
Gegroet

Ik ga volgend schooljaar beginnen met hogeschool, ik zoek een technische richting die zich baseert op: PHP, OOP, databases, javascript... (back-end webdesigner)
Ik ben geen liefhebber voor hardware, electronica,... Wat raden jullie mij aan?
Ik weet dat richtingen zoals informatie, ICT... hier op gericht zijn maar heb geen idee wat ze net specifiek inhouden en waar ze van elkaar verschillen.

Omschrijft exact wat mijn opleiding inhoud, Toegepaste Informatica dus :p

Sunsu

Legacy Member
Jep Toegepaste Informatica heeft exact deze inhoud, met inderdaad netwerken ^^

Ik zit op KHK Geel en heb 1ste semester Cisco gehad ( netwerken dus ) en deze semester is het vooral linux, windows ( powershell )

Guccov

Legacy Member
Ben eens gaan rondkijken bij verschillende Toegepaste Informatica opleidingen, zoals die van: Leuven, kempen, gent. Bij de meeste beginnen ze pas met het 2de jaar aan JS,PHP,databases ect. en is het ook niet zoveel (meer hardware, netwerken,...)

Is dit het geval NoGo, Sunsu,...? of maar een verkeerd beeld?

Dastardly

Legacy Member
Guccov zei:
Ben eens gaan rondkijken bij verschillende Toegepaste Informatica opleidingen, zoals die van: Leuven, kempen, gent. Bij de meeste beginnen ze pas met het 2de jaar aan JS,PHP,databases ect. en is het ook niet zoveel (meer hardware, netwerken,...)

Is dit het geval NoGo, Sunsu,...? of maar een verkeerd beeld?

netwerken krijg je elk jaar (alle 3 dus) en da's een opleiding van cisco (voorbereiding op CCNA certificaat). je kan op 't einde van het 3e ook kiezen om het examen te doen voor dat certificaat (niet verplicht). zelfde met een aantal meer 'hardware' gerelateerde vakken.

het is logisch dat ze pas in het tweede beginnen met wat verfijningen. het eerste dient echt maar om een paar algemene vakken erdoor te krijgen (wiskunde, economie, ...) en u een algemeen inzicht te geven in html, css en hoe programmeren juist in zijn werk gaat (op de KHK starten ze met VB dacht ik). nadien gaat ge verder met een basis PHP, java en C#.

op de KHK kreeg je in 't eerste jaar wel van alles iets. dus 1 programmeertaal (paar jaar terug VB) + databases (toen Oracle, maar nu gewoon mssql zover ik weet) en wat andere zaken.

ik weet niet of de opleiding ondertussen is aangepast, maar veel JS kregen wij nog niet. java wel, maar da's iets compleet anders.

naargelang wat ge kiest in het 3e komen er wel wat meer specifieke vakken bij, maar enorm veel verschilt het niet. op de KHK was het zelfs mogelijk om de extra vakken van 2 afstudeerrichtingen in één jaar te doen (denk dat het verschil in vakken een 8 tal uur op een week was).

nuja, laat u zeker niet tegenhouden door die cursus netwerken van cisco. *misschien* dat online wel alle oplossingen staan van alle maandelijkse testen en eindexamen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan