Archief - Info studeren/ logement Louvain-la-neuve

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mdconcept

Legacy Member
Zijn er hier mensen die Louvain-la-neuve een beetje kennen- er ervaring mee hebben?

ik ben aan het kijken voor logement via de unief zelf, je kan kiezen tussen volgende quartiers:

le Quartier du Biéreau: Rue des Wallons 16
Le Quartier Lauzelle / Biéreau II Rue de la Gare 6
le Quartier des Bruyères Place René Magritte 2/5
le Quartier de l'Hocaille Rue des Sports 15

Indien niet,
kent iemand een soort waalse tegenhanger van 9-lives waar ze dit ms wel weten?

Alvast dank!

ralf

Legacy Member
Wat wil je precies weten?

De eerste twee zijn pal in het centrum, de twee volgende een paar honderden meters daarvanaf.
De laatste is in de omgeving van het ADEPS (Waalse tegenhanger van het BLOSO; sportcentrum/zwembad).

LLN is zo klein dat het eigenlijk niet veel uitmaakt. Als je van Gent of Leuven komt, is het wel een cultuurschok vind ik. Vind het een erg artificieel, lelijk, duur stadje.

mdconcept

Legacy Member
Ik ben aan het kijken voor logement daar, en had graag geweten welke residenties( komen blijkbaar overeen met die quartiers) aan te raden zijn en welke niet.

Kan je je besproken "cultuurschok" eens nader verklaren?


Alvast dank voor het snelle antwoord
(studeer jij daar ms?)

ralf

Legacy Member
Qua residenties kan ik je niet helpen. Neem gewoon eens een kijkje ter plaatse. Kost je toch gewoon een treinritje en een halve dag?

Cultuurschok is misschien niet het juiste woord. Ik bedoel niet de mensen, maar de stad zelf.

Men heeft indertijd raprap een hoop beton gestort temidden van een bietenveld, en dat is er aan te zien. Ik vind het gewoon ontieglijk lelijk. En het is gewoon geen echte stad, gewoon een kleine studentenbarak. En veel aantrekkelijks in de buurt is er ook niet. Vergeleken met bvb. Gent is het echt nul.

Studeer er niet maar kom er zeer regelmatig.

mdconcept zei:
Ik ben aan het kijken voor logement daar, en had graag geweten welke residenties( komen blijkbaar overeen met die quartiers) aan te raden zijn en welke niet.

Kan je je besproken "cultuurschok" eens nader verklaren?


Alvast dank voor het snelle antwoord
(studeer jij daar ms?)

L0k1-

Legacy Member
mdconcept zei:
Ik ben aan het kijken voor logement daar, en had graag geweten welke residenties( komen blijkbaar overeen met die quartiers) aan te raden zijn en welke niet.

Kan je je besproken "cultuurschok" eens nader verklaren?


Alvast dank voor het snelle antwoord
(studeer jij daar ms?)

Het is vooral zo dat alles er "artificieel" is, In een gewone stad heb je de talloze huizen die van elkaar verschillen, maar in LLN is alles op elkaar afgestemd en krak hetzelfde.

Probleem is ook dat de stad zo goed als dood was in de vakantieperiodes, nu probeert men wel meer en meer gewone mensen aan te trekken voor er een echte stad van te maken. Men heeft zelf een eigen bioscoop en winkelcentrum in LLN :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan