Archief - Iemand ervaring met/info over Eventmanagement?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cedric_5

Legacy Member
Hallo,
Ik zou graag Bachelor Eventmanagement doen, maar ik wil graag eens horen wat de mensen zeggen die het zelf volg(d)en
Event onder bedrijfsmanagement of communicatiemanagement, ben ik nog niet helemaal uit, maar waarschijnlijk zal het communicatie worden

Iemand die me iets kan vertellen?

Battou

Legacy Member
Ik heb communicatiemanagement met afstudeerrichting event gevolgd.

Nja wat kan je er over vertellen. Het is een richting die wel bepaalde boeiende vakken heeft, maar ook veel algemene blabla.
Het laatste jaar event laat je wel proeven van het wereldje aangezien je zelf een aantal zaken moet organiseren en een tweetal maanden stage moet lopen.

Aan te raden?
pff moeilijk. Het is niet dat je er zoveel cruciale zaken leert, maar het opent wel deuren als je het goed aanpakt.

Vraag maar als je specifiekere vragen hebt, is ondertussen 4 jaar geleden maar zal wellicht nog grotendeels hetzelfde zijn.

SH343

Legacy Member
Het is een ongelofelijk mooi beroep later denk ik, maar ik vrees dat er niet héél veel werk in te vinden is. Natuurlijk moet dat je nooit tegenhouden.

Balsaus

Legacy Member
Persoonlijk lijkt mij eventmanagement ook interessant , maar ik heb het niet gekozen wegens weinig toekomst zekerheden. één van de diploma's met grootste werkloosheid na 1 jaar afgestudeerd te zijn dacht ik. Maar weinig mensen die ook werk vinden in event organisatie (of hoe die sector ook noemt)

Ma het is uw keuze. Als ge puur iets wilt studeren uit interesse zou ik het doen , en wie weet hebt ge geluk dat je na uw studie er nog een mooie job in vind. Maar als ge ook rekening wilt houden met uw toekomst en later dus wat minder moeite wilt hebben met werk te vinden zou ik toch iets anders gaan doen.

Desnoods kunt ge het proberen en moest je na die studie niet echt deftig werk vinden na lange tijd kunt ge gaan verder studeren voor een beter diploma. 3 jaar is niet zo lang , op uw 21ste kunt ge nog makkelijk gaan verder studeren.

SH343

Legacy Member
Ik geloof dat je met gewoon marketing ook nog eventueel "events" kunt managen, het is niet perse nodig voor dat beroep he. Probeer altijd zo breed mogelijk te mikken.

cedric_5

Legacy Member
Balsaus zei:
Persoonlijk lijkt mij eventmanagement ook interessant , maar ik heb het niet gekozen wegens weinig toekomst zekerheden. één van de diploma's met grootste werkloosheid na 1 jaar afgestudeerd te zijn dacht ik. Maar weinig mensen die ook werk vinden in event organisatie (of hoe die sector ook noemt)

Ma het is uw keuze. Als ge puur iets wilt studeren uit interesse zou ik het doen , en wie weet hebt ge geluk dat je na uw studie er nog een mooie job in vind. Maar als ge ook rekening wilt houden met uw toekomst en later dus wat minder moeite wilt hebben met werk te vinden zou ik toch iets anders gaan doen.

Desnoods kunt ge het proberen en moest je na die studie niet echt deftig werk vinden na lange tijd kunt ge gaan verder studeren voor een beter diploma. 3 jaar is niet zo lang , op uw 21ste kunt ge nog makkelijk gaan verder studeren.

Ik vind het raar eigenlijk dat er zoveel werkloos zijn na die opleiding.
Je loopt 12 weken stage in je laatste jaar, komt in contact met mensen enz.
Je zou toch denken dat je ergens begint waar je stage gedaan hebt, niet?

Ik denk trouwens aan een voltijdse dagopleiding van 1 jaar bij de Syntra voor Marketing- en Eventmanagement, omdat de opleiding volgens velen niet veel voorstelt.
Maar dan zou ik zo toch een basis hebben om zelf een evenement (liefst festival) op te starten.

SH343

Legacy Member
cedric_5 zei:
Ik vind het raar eigenlijk dat er zoveel werkloos zijn na die opleiding.
Je loopt 12 weken stage in je laatste jaar, komt in contact met mensen enz.
Je zou toch denken dat je ergens begint waar je stage gedaan hebt, niet?

Ik denk trouwens aan een voltijdse dagopleiding van 1 jaar bij de Syntra voor Marketing- en Eventmanagement, omdat de opleiding volgens velen niet veel voorstelt.
Maar dan zou ik zo toch een basis hebben om zelf een evenement (liefst festival) op te starten.

Okay, start maar eens zomaar uit het niets een festival op. (: Sorry maar met dat vooruitzicht zou ik echt iets anders gaan studeren, het is zeker niet dat je met eventmanagement een festival kan opstarten. Het lijkt me meer iets van "de gemeente wil een feest organiseren, we schakelen een eventmanager in".

cedric_5

Legacy Member
SH343 zei:
Ik geloof dat je met gewoon marketing ook nog eventueel "events" kunt managen, het is niet perse nodig voor dat beroep he. Probeer altijd zo breed mogelijk te mikken.

Tja Chokri is leerkracht aardrijkskunde, dat heeft er in de verste verte niets mee te maken :D
Is het dan nodig om die 3 jaar te volgen?
De meesten zeggen dat het gewoon gebakken lucht is, verspilde tijd

SH343

Legacy Member
cedric_5 zei:
Tja Chokri is leerkracht aardrijkskunde, dat heeft er in de verste verte niets mee te maken :D
Is het dan nodig om die 3 jaar te volgen?
De meesten zeggen dat het gewoon gebakken lucht is, verspilde tijd

Dat zijn meestal de meeste richtingen op hogeschool die "management" bevatten. Het is niet zo dat je er geen werk mee vindt, maar je kan dat gewoon met andere opleidingen die er niet zo specifiek op geconcentreerd zijn.

cedric_5

Legacy Member
SH343 zei:
Dat zijn meestal de meeste richtingen op hogeschool die "management" bevatten. Het is niet zo dat je er geen werk mee vindt, maar je kan dat gewoon met andere opleidingen die er niet zo specifiek op geconcentreerd zijn.

Het is nu een heel rare vraag, maar ik denk eraan om Handelswetenschappen te doen, om toch een mooi diploma te hebben.
Het probleem is dat ik niet elke dag op een bureau wil zitten, vandaar mijn interesse van Event.
Zou het niet kunnen lukken met zoals ik zei, een jaar opleiding Event en erna HW?

SH343

Legacy Member
cedric_5 zei:
Het is nu een heel rare vraag, maar ik denk eraan om Handelswetenschappen te doen, om toch een mooi diploma te hebben.
Het probleem is dat ik niet elke dag op een bureau wil zitten, vandaar mijn interesse van Event.
Zou het niet kunnen lukken met zoals ik zei, een jaar opleiding Event en erna HW?

Ik zou het omgekeerd doen, eerst een mooi diploma en dan je specialiseren. Maar goed, ik denk dat het kan zeker? Mits schakel jaar (+1) en je masterjaren (+2) ben je 6 jaar aan het studeren.

cedric_5

Legacy Member
SH343 zei:
Ik zou het omgekeerd doen, eerst een mooi diploma en dan je specialiseren. Maar goed, ik denk dat het kan zeker? Mits schakel jaar (+1) en je masterjaren (+2) ben je 6 jaar aan het studeren.

Inderdaad, dat jaar erna doen is ook een mooie optie.
Ik dacht gewoon dat ik dan al bezig kon zijn met een event na dat jaar, maar waarschijnlijk heb je gelijk dat ik beter eerst zou gaan voor HW

SH343

Legacy Member
cedric_5 zei:
Inderdaad, dat jaar erna doen is ook een mooie optie.
Ik dacht gewoon dat ik dan al bezig kon zijn met een event na dat jaar, maar waarschijnlijk heb je gelijk dat ik beter eerst zou gaan voor HW

Het is meestal aangeraden om zo "hoog mogelijk" te mikken ja. (gewoon altijd zorgen dat je vlug weg kan als je het fout heb ingeschat.) (: veel succes ermee.

cedric_5

Legacy Member
SH343 zei:
Het is meestal aangeraden om zo "hoog mogelijk" te mikken ja. (gewoon altijd zorgen dat je vlug weg kan als je het fout heb ingeschat.) (: veel succes ermee.

Thx voor de reacties ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan