sinvayne
Legacy Member
yuuuw iedereen,
ik ben 19 jaar oud en heb net mijn 1ste jaar HW afgerond...een vrij irriterend jaar weleenswaar
.
Ik heb al mijn hele leven problemen met studierichtingen kiezen.
IK heb in het 1ste middelbaar latijn gedaan, in het 2de moderne talen, in het 3de ben ik dan overgeschakeld naar wetenschappen-wiskunde, en in het 4de nog eens de switch gemaakt naar economie-wiskunde. Dit is dan tenslotte mijn middelbaar diploma geworden.
Punten waren nooit niet echt het probleem (behalve in het wetenschappen jaar), maar de leerstof intereseerde mij niet vaak.
Toen ik vorig jaar de stap zette naar het hoger onderwijs rade iedereen (in mijn omgeving; leerkrachten,ouders,familie,....) mij aan om TEW of handelswetenschappen te studeren. Ik heb die raad dus opgevolgd en ben HW gaan volgens, omdat TEW me veel te theoretisch leek.
Ik heb het probleem echter dat ik niet de discipline had om uit mijn eigen te beginne leren, en dus veel te laat starte bij het blokken van mijn exames.
Dit resulteerde in 8 herexames, ik denk dat ik er nu wel op 4-5/8 ga door zijn.
Maar ik heb toch serieuze twijfels over mijn opleiding.
Ik haat theorie blokken, wat vooral bij economie het geval is.
Mijn enigste reden om HW voort te blijven studeren is dat ik er binne 4jaar een goede job voor zou kunnen krijgen. Dan bedoel ik dat niet enkel financieel, maar ook de jobmogelijkheden.
Maar ik zou toch ook graag een plan B achter de rug houden en was daarom op zoek naar een toffe opleiding.
Ik had al gedacht aan ICT, want in mijn vrije tijd programeer ik een heel klein beetje (een beetje aan sites prutsen, autoit programmatjes maken,...) en ik vind dat wel leuk.
Ik heb wel al opgevangen dat ICT op de universiteit veel wiskunde is en theorie, en dat je de 1ste 2 jaar daar niet eens een computer zou aanraken bij wijze van spreken...
Dus dan dacht ik misschien aan ICT-elektronica (academisch dan weliswaar), omdat de link tussen die 2 wel leuk lijkt.
Wat zouden jullie mij aanraden, na het lezen van deze veel te lange tekst?
Andere suggesties zijn ook altijd welkom.
Wel liefst geen richtingen met zware chemie/fysica, want daar ben ik niet zo goed in. Voor de rest heb ik nooit problemen gehad. Maar ik ben wel nog niet echt in contact geweest met electronica (op school niveau bedoel ik dan wel
).
mvg, dank voor het leze
Het is was langer geworden dan verwacht 
ik ben 19 jaar oud en heb net mijn 1ste jaar HW afgerond...een vrij irriterend jaar weleenswaar
.Ik heb al mijn hele leven problemen met studierichtingen kiezen.
IK heb in het 1ste middelbaar latijn gedaan, in het 2de moderne talen, in het 3de ben ik dan overgeschakeld naar wetenschappen-wiskunde, en in het 4de nog eens de switch gemaakt naar economie-wiskunde. Dit is dan tenslotte mijn middelbaar diploma geworden.
Punten waren nooit niet echt het probleem (behalve in het wetenschappen jaar), maar de leerstof intereseerde mij niet vaak.
Toen ik vorig jaar de stap zette naar het hoger onderwijs rade iedereen (in mijn omgeving; leerkrachten,ouders,familie,....) mij aan om TEW of handelswetenschappen te studeren. Ik heb die raad dus opgevolgd en ben HW gaan volgens, omdat TEW me veel te theoretisch leek.
Ik heb het probleem echter dat ik niet de discipline had om uit mijn eigen te beginne leren, en dus veel te laat starte bij het blokken van mijn exames.
Dit resulteerde in 8 herexames, ik denk dat ik er nu wel op 4-5/8 ga door zijn.
Maar ik heb toch serieuze twijfels over mijn opleiding.
Ik haat theorie blokken, wat vooral bij economie het geval is.
Mijn enigste reden om HW voort te blijven studeren is dat ik er binne 4jaar een goede job voor zou kunnen krijgen. Dan bedoel ik dat niet enkel financieel, maar ook de jobmogelijkheden.
Maar ik zou toch ook graag een plan B achter de rug houden en was daarom op zoek naar een toffe opleiding.
Ik had al gedacht aan ICT, want in mijn vrije tijd programeer ik een heel klein beetje (een beetje aan sites prutsen, autoit programmatjes maken,...) en ik vind dat wel leuk.
Ik heb wel al opgevangen dat ICT op de universiteit veel wiskunde is en theorie, en dat je de 1ste 2 jaar daar niet eens een computer zou aanraken bij wijze van spreken...
Dus dan dacht ik misschien aan ICT-elektronica (academisch dan weliswaar), omdat de link tussen die 2 wel leuk lijkt.
Wat zouden jullie mij aanraden, na het lezen van deze veel te lange tekst?

Andere suggesties zijn ook altijd welkom.
Wel liefst geen richtingen met zware chemie/fysica, want daar ben ik niet zo goed in. Voor de rest heb ik nooit problemen gehad. Maar ik ben wel nog niet echt in contact geweest met electronica (op school niveau bedoel ik dan wel
).mvg, dank voor het leze
Het is was langer geworden dan verwacht 