Archief - Hulp bij paper (Financiën)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonasvdv

Legacy Member
Beste 9livers ,
Ik moet voor het vak 'Inleiding Financiën' een paper schrijven over enkele beleggingsproducten van KBC.
Ik moet onder andere het beleggingsproduct met het beste én het slechtste rendement van 2011 bespreken.
Alleen kan geen enkele site me met 100 % zekerheid zeggen welke producten dit zijn.

Zijn er hier mensen die me zouden willen helpen met het vinden van deze beleggingsproducten en het bespreken ervan ?

Alvast bedankt !

Mooncat

Legacy Member
Maak een afspraak met een beleggingsadviseur van een lokaal kantoor. Die zal dat wel weten. Opzoekingswerk is meer dan enkel internet gebruiken.

Jonasvdv

Legacy Member
Mooncat zei:
Maak een afspraak met een beleggingsadviseur van een lokaal kantoor. Die zal dat wel weten. Opzoekingswerk is meer dan enkel internet gebruiken.
Ik heb al een afspraak gemaakt , maar zou graag op voorhand weten over welke beleggingsproducten het gaat zodat ik al wat voorbereidend werk kan doen.

Th1x4nG

Legacy Member
Bestaat de taak er niet juist in om zelf al die rendementen te berekenen? Want ja, of die bankdirecteur u echt zwart op wit de rendementen wil geven, is een andere zaak. Instapkosten, valutadagen, en gans de zooi. Alles valt wel een ferm stuk lager uit in realiteit dan wat ze beweren.

Jonasvdv

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Bestaat de taak er niet juist in om zelf al die rendementen te berekenen? Want ja, of die bankdirecteur u echt zwart op wit de rendementen wil geven, is een andere zaak. Instapkosten, valutadagen, en gans de zooi. Alles valt wel een ferm stuk lager uit in realiteit dan wat ze beweren.
Bespreek, van alle beleggingsproducten die in België door de gekozen financiële instelling worden aangeboden, wat de beste (liefst met een positief rendement) belegging was over het voorbije jaar (kalenderjaar 2011): hou daarbij zo mogelijk ook rekening met de kosten, de taksen en de belastingen, de inflatie, de wisselkoers indien deze belegging niet is uitgedrukt in euro,…; en tracht een verklaring te geven waarom dit rendement zo goed is geweest.

noccy

Legacy Member
The internet, writing papers since 1990.

Vraag eens aan Van Rossem, die zal u wel een mooie paper maken voor een "kleine" vergoeding.

Jonasvdv

Legacy Member
noccy zei:
The internet, writing papers since 1990.

Vraag eens aan Van Rossem, die zal u wel een mooie paper maken voor een "kleine" vergoeding.

Ik vraag jullie niet om de paper voor me te schrijven , ik vraag alleen of jullie me kunnen zeggen op welke website ik kan bekijken welke beleggingsproducten van KBC het best en het slechts waren in 2011.

NotoriousP

Legacy Member
Dat is dus huiswerk dat je zelf moet doen... zoeken!

Beetje simpel als iemand u gewoon zegt waar alle gegevens staan hé.

Straddle

Legacy Member
Jonasvdv zei:
Bespreek, van alle beleggingsproducten die in België door de gekozen financiële instelling worden aangeboden, wat de beste (liefst met een positief rendement) belegging was over het voorbije jaar (kalenderjaar 2011): hou daarbij zo mogelijk ook rekening met de kosten, de taksen en de belastingen, de inflatie, de wisselkoers indien deze belegging niet is uitgedrukt in euro,…; en tracht een verklaring te geven waarom dit rendement zo goed is geweest.

:wtf:

En voor welke richting is dat dan? Als je werkelijk elk product moet gaan bespreken, OTC producten meegeteld, kom je aan honderden producten.

moustii

Legacy Member
Straddle zei:
:wtf:

En voor welke richting is dat dan? Als je werkelijk elk product moet gaan bespreken, OTC producten meegeteld, kom je aan honderden producten.

Hij moet enkel degene met het hoogste rendement bespreken. Het maakt niet uit welk product (vandaar alle producten).

Jonasvdv

Legacy Member
NotoriousP zei:
Dat is dus huiswerk dat je zelf moet doen... zoeken!

Beetje simpel als iemand u gewoon zegt waar alle gegevens staan hé.
Ik heb al op verscheidene websites gezocht , maar vond nergens wat ik zocht.
Op 'De Tijd' kon hij me alleen het rendement geven van bv. 3/3/11 tot 3/3/12 , maar niet van het volledige jaar 2011.

Ik heb trouwens ook een afspraak gemaakt bij een KBC-kantoor , maar zou graag voor ik naar daar ga weten over welke producten het precies gaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan