Archief - HUB of KHK?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smoothietje

Legacy Member
Hey,

Ik zou volgend jaar willen starten met de opleiding bachelor sociaal werk.
Ik werk deeltijds en een voltijdse opleiding zou dus niet haalbaar zijn voor mij.
Na wat opzoekingswerk zou ik deze opleiding kunnen volgen in 5 jaar en 1-2 dagen per week les hebben en dat aan de HUB ofwel KHK...
Maar ik kom er maar niet uit.
Ik ga zowiezo ook nog naar de infodagen van beide maar ik zou graag wat ervaringen horen van anderen met deze 2 scholen en liefst die deze opleiding ook op deze manier hebben gevolgd. :)

Alvast bedankt!

Profitable

Legacy Member
En wat zou je willen doen met dat diploma?
5 jaar studeren voor iets wat eigenlijk geen hoogstaand diploma is lijkt mij toch niet echt efficiënt...

Mooncat

Legacy Member
Profitable zei:
En wat zou je willen doen met dat diploma?
5 jaar studeren voor iets wat eigenlijk geen hoogstaand diploma is lijkt mij toch niet echt efficiënt...

Is dan ook deeltijds. Staat aangegeven in openingspost.

Ik denk niet dat er een wezenlijk verschil bestaat tussen deze twee hogescholen. Ik denk dat je een keuze het best kan baseren op praktische zaken.

Smoothietje

Legacy Member
Profitable zei:
En wat zou je willen doen met dat diploma?
5 jaar studeren voor iets wat eigenlijk geen hoogstaand diploma is lijkt mij toch niet echt efficiënt...

Het is misschien geen hoogstaand diploma maar het is wel iets dat ik graag doe en zolang ik daar maar voldoening in heb (wat ik niet heb in mijn huidige job met mijn huidig diploma), vind ik meer als genoeg :)
5 jaar studeren is misschien lang maar het is dan ook niet voltijds.

Dragonix

Legacy Member
Zelf heb ik op de KHK gezeten (in Geel dan) en ik ben daar heel tevreden over (ben ondertussen ook afgestudeerd). Soms liep de administratie ofzo wel in het honderd, maar algemeen bekeken kan ik niet veel slecht zeggen over de KHK (meer bepaald over de KHK van Geel)

Soms verschilt het ook qua leerstof.
Als ik vergelijk met bijvoorbeeld een hogeschool in Antwerpen, zie je dat bij de KHK meer nadruk wordt gelegd op bepaalde vakken en andersom ;)
Misschien is het dan ook niet slecht om dit ook eens na te kijken, waar de nadrukken worden op gelegd (het aantal uur dat een vak gegeven wordt)

BlueIce

Legacy Member
Je kan dit ook in avondonderwijs volgen, kijk maar eens op hik.be
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan