Archief - horeca

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

willydrama

Legacy Member
Uitgaand van een startpositie zonder formele opleiding of ervaring: rond de 7.5 euro netto + evt. fooien, uurloon zal stijgen met ancienniteit. De meeste zaken zullen je veel minder uren inschrijven dan effectief gewerkt. Hulpkok (met 90 uur per week) kan drie keer zoveel verdienen als hotelreceptionist (alles mooi in 't wit 40 uur per week), barman in danscafe zal daar tussenin zitten.

Gekke_Koerd

Legacy Member
Afwasser resto (student)
7€/u.

Ik (toch) mag wel zowat mijn uren kiezen. Ik kan bv om 10 's morgens beginnen en 23.30 stoppen. Alles is toch in het zwart. Wanneer er feesten zijn bijvoorbeeld ga ik pas om 18u en ga ik naar huis rond een uur of 4 's morgens.

De hulpkok krijgt 8,50 (jonge kerel van 23). Mijn collega afwasser is rond de 45 en verdient 9,30.

Orchidee

Legacy Member
Toen ik 18 was kreeg ik als vakantiejob 11,37 euro. Dat was vooral opnemen en afrekenen; en als ik genoeg tijd had ook helpen met bedienen en afruimen.

joshetei

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
Afwasser resto (student)
7€/u.

Damn wat een hongerloon(kzie dat je 20 bent), vooral omdat afwassen niet echt iets is waar je veel fooi gaat krijgen :p Ik heb maten die in de horeca werken die rond de 9-10 per uur zitten maar soms wel met een flinke fooi kunnen thuiskomen (opdienen op feestjes)

TiBasco

Legacy Member
Ik verdiende als barman indertijd €10,- per uur inclusief percent op de dagomzet...

sneax

Legacy Member
Moeilijk om te zeggen hoeveel ge verdient in de hroeca hoor. Barema's zijn te vinden op het net, rond de 11EUR bruto/uur maar stijgt bij overwerk of ancienniteit. Als ge aan 'barema' gaat werken en alles officieel dan verdient ge in de horeca niet veel.

Gaat ge in de keuken werken dan krijgt ge vaak een stukske zwart of wordt ge een paar extra uren niet ingeschreven die ge dan int zwart krijgt.

Als ge als garcon werkt in nachtzaken krijgt ge vaak ne procent, werkt ge goed en krijgt ge ne goeie procent dan kunt ge soms honderden euro's op nena vond verdienen.

Er zijn zoveel manieren dat er in de horeca betaald wordt en er zijn zoveel verschillende situaties dat het echt moeilijk is om er iets op te plakken, maar veel verdienen zult ge enke doen in 'speciale gevallen' en om die te vinden zult ge iemand moeten kennen.

Gekke_Koerd

Legacy Member
joshetei zei:
Damn wat een hongerloon(kzie dat je 20 bent), vooral omdat afwassen niet echt iets is waar je veel fooi gaat krijgen :p Ik heb maten die in de horeca werken die rond de 9-10 per uur zitten maar soms wel met een flinke fooi kunnen thuiskomen (opdienen op feestjes)

True! Tis gene vette. Daarmee dat ik altijd zo lang mogelijk probeer te werken (meestal verdien ik in een weekend rond de 150 euro, zaterdag en zondag). Tis nog altijd beter dan niets en de premies bij nieuwjaar en kerstmis neem ik ook met plezier aan :D

Ik probeer dit te doen tot ik ergens in de industrie of schoonmaak ergens vast in de weekend kan werken als student.

Dubbelpunt

Legacy Member
Ooit eens gedaan aan 10eur per uur netto, en nooit meer. Mijn rug kon dit niet aan, van zodra ik er mee gestopt ben verdween de pijn in de rug. En pijn in de rug = hel

Woulot

Legacy Member
had als afwasser 8euro per uur, volledig int zwart en als student ofcourse

Marcooo

Legacy Member
Ik had vroeger ook zo een 8euro int zwart als afwasser, overuren of drukke periodes kreeg ik snel al eens 9 per uur. Amai wa een tijd :P

spray-bunny

Legacy Member
Eens 1 dag opgediend in een deftig restaurant via interim. 12€

Verdiende niet slecht maar horeca is verdomd zwaar en lang werken, en dat altijd met de glimlach, daarmee maar 1 dag.

e.House

Legacy Member
via interim ook eens een paar dagen gaan afwassen. Was iets van 10,5 euro, en gratis frisdrank en warm middageten. :) Plezant werk.

Woulot

Legacy Member
e.House zei:
via interim ook eens een paar dagen gaan afwassen. Was iets van 10,5 euro, en gratis frisdrank en warm middageten. :) Plezant werk.

voor een paar dage zijn heel veel dinge plezant, maar die job (afwasser) jare doen en ge kunt al rap een valiumke pakken :crazy:

Tsubasa

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
Afwasser resto (student)
7€/u.

Ik (toch) mag wel zowat mijn uren kiezen. Ik kan bv om 10 's morgens beginnen en 23.30 stoppen. Alles is toch in het zwart. Wanneer er feesten zijn bijvoorbeeld ga ik pas om 18u en ga ik naar huis rond een uur of 4 's morgens.

De hulpkok krijgt 8,50 (jonge kerel van 23). Mijn collega afwasser is rond de 45 en verdient 9,30.

Allee gast, daar draaide uw botten toch niet voor af :p. Ik sta dan liever 7u36 in't fabriek aan 12 euro per uur ze. Minder lang werken aan bijna het dubbele. Gij verdient mss meer als ge echt veel dagen zou doen, maar ge hebt dan wel bijna het dubbel in uren gedaan...

Digital Lies

Legacy Member
Studentenjob, €10.5/u. Opdienen en afruimen (min of meer slaafje spelen van de kelners dus). Goed betaald, aangenaam werk, sociaal contact. Het is zwaar in het begin, maar als je het gewend bent en je draai gevonden hebt, valt dat in feite nog goed mee. De sfeer onder de collegas is ook meestal heel goed. Iedere avond gaan er altijd wel een paar na het werk nog iets gaan drinken.

Ik doe dit veel liever dan bv. mijn uren te staan tellen in 1 of andere supermarkt als rekkenaanvuller...

sneax

Legacy Member
Zoals jullie het vernoemen zou ik het ook ni zo graag doen hoor. Voor mij is horeca altijd al geweest op café, en op café 10EUR/h netto achter den bar is toch fun imo. Ge kunt (moet!) zeveren, ge kunt zelf een pint drinken, ge zit in de sfeer en in de fun, den tijd vliegt voorbij. Ik spreek dan van die ambiance koten eh, ni ne gay loungebar ofzo. Da kan ik toch aan iedereen aanraden, en als ge 10h werkt hebde 100EUR en ge verliest er enkel een nachtje mee, 's avons maar om 8h beginnen ofzo en de dag nadien zijt ge al terug wakker voor tmiddageten.

En ge maakt er veel contacten, sociaal etc... das imo ideaal voor studenten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan