Archief - Home Heymans

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wardec

Legacy Member
Mijn vriendin en ik overwegen serieus om een appartement te nemen in Home Heymans van de Ugent. De appartementen lijken ons redelijk groot(38m2), de appartementen zijn bemeubeld, keuken, douche.. Alles aanwezig. Elektriciteit, water en verwarming inbegrepen en dit tegen een prijs die naar mijn mening goed meevalt(439€).
Maar we stellen ons wel nog enkele vragen. Misschien kunnen mensen die daar wonen/gewoond hebben of die de plaats kennen meer uitleg geven?
-Vanaf 1 maart kun je bellen om een kot/appartement. De Ugent werkt echter met een prioriteitenlijst. De heraanvragers hebben voorang. Er zijn 100 appartementen. Zal het moeilijk zijn om een appartement te bemachtigen als je meteen belt?
-Op het stadsplan heb ik gezien dat Home Heymans bijna middenin de overpoort ligt, is er daardoor vaak last van te veel lawaai?
-Als jullie nog wat meer kunnen vertellen over deze appartementen of deze Home, doe gerust:)

Th1x4nG

Legacy Member
Zet mss 'Home Heymans' in de titel, als ge mensen wilt lokken die er iets over weten? :)

Wardec

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Zet mss 'Home Heymans' in de titel, als ge mensen wilt lokken die er iets over weten? :)

Hoe verander je een titelnaam? Dacht het ook net nadat ik mijn topic geopend had..

Genious

Legacy Member
Hoe goed staat ge er elk voor qua de prioriteiten die ze geven?
beursgerechtigd bvb?
en studeert ge nog allebei aan de UGent?

Velcro

Legacy Member
Ik zit in Vermeylen, juist naast Heymans dus aan de andere kant van de overpoort. Ik heb alleszins geen last van het lawaai, jullie zullen dat dus ook wss niet hebben:)

Wardec

Legacy Member
Genious zei:
Hoe goed staat ge er elk voor qua de prioriteiten die ze geven?
beursgerechtigd bvb?
en studeert ge nog allebei aan de UGent?
Mijn vriendin zal aan de Ugent studeren. Ik Handelswetenschappen aan de Hogeschool, die uit gaat van de Ugent. Ik weet wel niet of ik dan als Ugent student gerekend wordt of als Hogeschoolstudent?
In het eerste geval zijn we prioriteit 4, anders 5. De 3 eerste prioriteiten zijn van heraanvragers.
Niet beursgerechtigd en volgend jaar beginnen we dus aan de Ugent/Hogeschool.

Wardec

Legacy Member
Velcro zei:
Ik zit in Vermeylen, juist naast Heymans dus aan de andere kant van de overpoort. Ik heb alleszins geen last van het lawaai, jullie zullen dat dus ook wss niet hebben:)

Ok, bedankt;)

freakykiller

Legacy Member
Heymans zit idd net geïsoleerd van de overpoort door de vermeylen :p. Overdag is er wel wat lawaai door een kindercrèche beneden in de Heymans

Genious

Legacy Member
Wardec zei:
Mijn vriendin zal aan de Ugent studeren. Ik Handelswetenschappen aan de Hogeschool, die uit gaat van de Ugent. Ik weet wel niet of ik dan als Ugent student gerekend wordt of als Hogeschoolstudent?
In het eerste geval zijn we prioriteit 4, anders 5. De 3 eerste prioriteiten zijn van heraanvragers.
Niet beursgerechtigd en volgend jaar beginnen we dus aan de Ugent/Hogeschool.
In dat geval kan ik misschien toch dit meegeven:
wij hadden vorig jaar ook aanvraag ingediend met mijn vriendin als hoofdaanvrager (aangezien ik het academisch jaar er op - dit jaar dus - geen student meer zou zijn). Zij was beursstudent en ik had ook niet bepaald een inkomen ofzo om aan te geven op dat moment.
En we zijn niet voorbij de wachtlijst geraakt.

Dat lijkt me toch vrij gelijk aan uw situatie qua prioriteiten*. Dus garantie hebt ge niet. maw, dient maar goed vroeg in. ;) (en val ze regelmatig eens lastig aan den telefoon. :unsure: )

Succes ermee.


*er van uitgaande dat hogeschool student als hetzelfde beschouwd wordt als niet student omdat het niet UGent is. maar dat ben ik dus niet zeker

Wardec

Legacy Member
Genious zei:
In dat geval kan ik misschien toch dit meegeven:
wij hadden vorig jaar ook aanvraag ingediend met mijn vriendin als hoofdaanvrager (aangezien ik het academisch jaar er op - dit jaar dus - geen student meer zou zijn). Zij was beursstudent en ik had ook niet bepaald een inkomen ofzo om aan te geven op dat moment.
En we zijn niet voorbij de wachtlijst geraakt.

Dat lijkt me toch vrij gelijk aan uw situatie qua prioriteiten*. Dus garantie hebt ge niet. maw, dient maar goed vroeg in. ;) (en val ze regelmatig eens lastig aan den telefoon. :unsure: )

Succes ermee.


*er van uitgaande dat hogeschool student als hetzelfde beschouwd wordt als niet student omdat het niet UGent is. maar dat ben ik dus niet zeker
Bedankt voor de tips;)
We zullen wel zien wat het wordt, we waren al van plan meteen op 1 maart te bellen.(vanaf dan kan je bellen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan