Archief - Hoger loon (vakantiewerk) na bachelor?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bananarama

Legacy Member
Ik leg volgende week mijn laatste examen als bachelor af en ga in juli en augustus vakantiewerk doen. Toen ik ging solliciteren hebben ze mijn loon bepaald volgens barema, maar toen had ik dus nog geen bachelor. Stel dat ik geen herexamens heb en dus in juni afstudeer, moet mijn loon dan niet hoger liggen dan wat ze mij een paar maanden geleden voorgeschoteld hebben?

joshetei

Legacy Member
Ge werkt daar onder studentstatuut, dan ook nog eens meer krijgen volgens uw diploma lijkt mij toch wel een zeer gunstige combinatie van voordelen?

Bananarama

Legacy Member
Dunno, ik vind meer loon op basis van leeftijd ook gek, dus misschien is er nog meer gekheid die in mijn voordeel speelt :p Zou het niet raar dat 3 jaar ouder zijn wél meer loon oplevert en 3 jaar meer kennis niet?

En ook: ik dacht altijd dat het loon van een vakantiewerker gewoon het brutoloon (-50 euro ofzo) was van iemand die die job als vaste werknemer zou doen (met dezelfde leeftijd). Gezien bachelors en masters meer betaald krijgen dan gewone werknemers, zou het loon van een vakantiewerker met een bachelor/master dus ook hoger liggen.

Maar dat is dus mijn theorie.

Racing_Genk

Legacy Member
Je theorie is behoorlijk fout, bij studentenjobs kijken ze gewoon naar de leeftijd en type job. Je diploma of studierichting maakt geen zak uit voor de loonbepaling..

Tsubasa

Legacy Member
Uw loon is niet gewoon het brutoloon - 50 euro he :p. Als student hou je gewoon bijna heel het brutoloon omdat je (vroeger, nu met nieuwe regeling van 50 dagen gelijk wanneer weet ik het niet goed) in de vakantie maar 2,5 % afgeeft en in het jaar maar 4,5%.

Bananarama

Legacy Member
Tsubasa zei:
Uw loon is niet gewoon het brutoloon - 50 euro he :p. Als student hou je gewoon bijna heel het brutoloon omdat je (vroeger, nu met nieuwe regeling van 50 dagen gelijk wanneer weet ik het niet goed) in de vakantie maar 2,5 % afgeeft en in het jaar maar 4,5%.

Wat bij mij altijd is neergekomen op brutoloon min zo'n 50 euro...

flyingdutchman

Legacy Member
Het soort jobs waar als student aanspraak op maakt zult ge niet beter gaan uitoefenen met een bachelor/master.

wat voor job spreken we over?

joshetei

Legacy Member
Ik denk dat ik als jobstudent ook een euro per uur minder krijg dan de vaste werknemers omdat ik toch veel meer overhoud.

Uw loon is niet gewoon het brutoloon - 50 euro he . Als student hou je gewoon bijna heel het brutoloon omdat je (vroeger, nu met nieuwe regeling van 50 dagen gelijk wanneer weet ik het niet goed) in de vakantie maar 2,5 % afgeeft en in het jaar maar 4,5%.

Is nu 2.7 ofzoiets over het ganse jaar

9lives UNI

Legacy Member
Als ge meent dat uw diploma een hoger verloning verdient zult ge dat eens met uw werkgever moeten bespreken. Dat kan maar twee kanten opgaan, ofwel volgt hij je redenering ofwel vang je bot.

scriptkiddie

Legacy Member
Ik ken iemand met een bachelor verpleegkunde die nu een master mgmt en beleid van de gezondheidssector doet. Heeft vorig jaar in augustus vakantiewerk gedaan als verpleegkundige aan bachelor-loon, en gaat dit deze zomer terug doen.
Maar dat is dan ook een job waarvoor dat diploma vereist is.

Bananarama

Legacy Member
flyingdutchman zei:
Het soort jobs waar als student aanspraak op maakt zult ge niet beter gaan uitoefenen met een bachelor/master.

wat voor job spreken we over?

Vertalingen, en vorig jaar wilde het bedrijf in kwestie mij niet omdat ik nog niet in het derde jaar zat (ik studeer Engels-Nederlands aan de KUL)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan