Archief - Hoe begin ik eraan? (werken als student)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kevra

Legacy Member
Hey,

Ik ben 17( 18 op 19 december) en ik zou graag een deeltijds werken terwijl ik ook nog naar school ga, maar ik heb geen flauw idee hoe ik hieraan begin... Ik heb wel wat kennis over de wetten van hoe lang je mag werken om je kindergeld niet te verliezen etc... maar ik heb geen flauw idee hoe ik aan een job moet raken. Ik vermoed dat ik me moet gaan inschrijven in interim bureaus? Ik woon momenteel in Aalst, ik ben bereid zowat alle jobs te doen.

Waar moet ik naar toe gaan om dit te regelen?

Ties

Legacy Member
Als student zou ik eerder wegblijven van interimbureaus.. (heb ik ook een tijd gedaan, minimumloon, slechte uren, .. algemeen slechte ervaring mee).

Kun je niet eens rondvragen bij je ouders, familie, vrienden, ouders van vrienden,... ? Misschien kennen ze iemand in een winkel, cafe, restaurant, kuisbedrijf, eigen zaak, ... die nog mensen zoeken of je een job kan regelen?

Kevra

Legacy Member
Ties zei:
Als student zou ik eerder wegblijven van interimbureaus.. (heb ik ook een tijd gedaan, minimumloon, slechte uren, .. algemeen slechte ervaring mee).

Kun je niet eens rondvragen bij je ouders, familie, vrienden, ouders van vrienden,... ? Misschien kennen ze iemand in een winkel, cafe, restaurant, kuisbedrijf, eigen zaak, ... die nog mensen zoeken of je een job kan regelen?

Ik heb al wel eens rondgevraagd maar niet echt succes mee gehad, de jobs die ik heb gevonden was echt kennis en experience voor nodig, en de rest was met uren die niet mogelijk zijn voor mij.

joshetei

Legacy Member
Ties zei:
Als student zou ik eerder wegblijven van interimbureaus.. (heb ik ook een tijd gedaan, minimumloon, slechte uren, .. algemeen slechte ervaring mee).

Hij is bereid om alles te doen en voor een student ligt het geld in de fabrieken. Interimkantoor all the way dus.

Kevra

Legacy Member
Als iemand hier al ervaring me heeft: Wat zijn de uren ongeveer? En hoeveel betaalt het ongeveer per maand, Ik weet dat dat per job verschilt maar het zal wel geen spectaculair verschil zijn denk ik

Cubbus

Legacy Member
Ik weet dat ze in Aalst bij Tech Data geregeld personen zoeken dacht ik, kan je op internet wel ergens vinden. Anders VPK, Vanelor (Erpe Mere)

Racing_Genk

Legacy Member
@Ties: via interimbureau aan een jobke van 13€ per uur netto geraakt afgelopen zomervakantie, dus dat is puur persoonlijk dat jij er slechte ervaringen mee hebt.

Kevra

Legacy Member
Welke zijn zoal de grote interimbureaus waar ik me zou moeten inschrijven?

Kevra

Legacy Member
Was vandaag effe gaan rondkijken om mij in te schrijve, alle interimbureaus hier zijn blijkbaar gesloten op donderdag :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan