Een groepsverzekering is een aanvullend pensioen dat wordt bekostigd door de werkgever. Het is toch aangeraden om te hebben omdat het zowel voor werknemer als werkgever voordelig is. Dat je dit wel/niet hebt hangt af van het contract dat je getekend hebt. Daar staan normaal gezien alle details in.