Archief - Geneeskunde boeken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MMG

Legacy Member
Ik ben weer terug, na veel gedenk, heb ik besloten om toch eens te proberen.
Alle, toch eerst met het ingangsexamen en dan wel zien...

Maar zou iemand kunnen weten waar ik boeken kan vinden, om nu al te beginnen met leren.... Of een overzicht van de te kennen 'leerstof' om mijn mijlenverre achterstand wat te verkleinen.

Ik zit dus nu in het 4de jaar handel (TSO), dus vooral voor wiskunde, fysica, chemie enzo.

Alvast bedankt

Nesjamag

Legacy Member
Hier vind je info over het toelatingsexamen.
Toelatingsexamen arts en tandarts
In de info brochure staat een lijst van wat je moet kennen qua wiskunde, fysica, chemie, biologie.

Ik weet niet direct welke boeken het handigst zouden zijn. Je kan altijd eens rondkijken in openbare bibliotheken of wachten tot iemand met een lijstje boeken afkomt die genoeg zullen zijn.

Skidz

Legacy Member
Als je vrienden hebt in een ASO wetenschappen richting kan je daar is vragen.

Maar zou je nu al beginnen met leren voor het examen?
Je zou ook gewoon kunnen overstappen naar een meer wetenschappelijke richting. Nu je toch nog in het 4de zit.

MMG

Legacy Member
Nesjamag zei:
Hier vind je info over het toelatingsexamen.
Toelatingsexamen arts en tandarts
In de info brochure staat een lijst van wat je moet kennen qua wiskunde, fysica, chemie, biologie.

Ik weet niet direct welke boeken het handigst zouden zijn. Je kan altijd eens rondkijken in openbare bibliotheken of wachten tot iemand met een lijstje boeken afkomt die genoeg zullen zijn.

Bedankt; heb ik al eens tegengekomen... Maar bedankt, zal morgen eens een bezoekje aan de bib brengen dan ;)

@flawless
Waarom zou ik een troll zijn? Ik vroeg dit gewoon op vervolg van mn vorige topic op dit account. Ik heb hier wel een ander account, maar wil het liever niet direct op mn eigen account te vragen...

Maar verder nog mensen die enkele boeken kennen?

Sent from my iPhone

glashelder

Legacy Member
Basisgedeelte

In die Word-documentjes staan boeken die aangeraden worden om ASO wiskunde-wetenschappen af te leggen via middenjury, dus dat lijkt mij al een goeie start.

Flawless

Legacy Member
MMG zei:
Bedankt; heb ik al eens tegengekomen... Maar bedankt, zal morgen eens een bezoekje aan de bib brengen dan ;)

@flawless
Waarom zou ik een troll zijn? Ik vroeg dit gewoon op vervolg van mn vorige topic op dit account. Ik heb hier wel een ander account, maar wil het liever niet direct op mn eigen account te vragen...

Maar verder nog mensen die enkele boeken kennen?

Sent from my iPhone

TSO discussie heropenen zal ik niet doen, maar u kansen om door het ingangsexamen te geraken met vooropleiding Handel is 0,01% en dan zie ik het nog positief :) En op zelfstudie inzetten zou ik al zeker niet doen, aangezien u openingspost van te weinig zelfstandigheid getuigt.

Gekke_Koerd

Legacy Member
heb een x-tal van medestudenten gehad die wetenschappen wiskunde volgden in het middelbaar. 4 van de 6 gebuisd en geswitched naar biomedische

nothing is impossible though OP, ik ken mensen in mijn klas (ti) die van bso-lassen komen en die er door motivatie+ inzet d'r door gaan.

Flawless

Legacy Member
BSO-lassen > Geneeskunde?

:')

Van Houtbewerking naar Ir. ook zeker...

Niveau op dit subforum is soms te zoeken. Realistisch zijn is misschien nodig bij sommigen.

Gekke_Koerd

Legacy Member
Flawless zei:
BSO-lassen > Geneeskunde?

:')

Van Houtbewerking naar Ir. ook zeker...

Niveau op dit subforum is soms te zoeken. Realistisch zijn is misschien nodig bij sommigen.

met (ti) bedoelde ik toegepaste informatica :)

zelf ken ik ook iemand uit Iran die nu in zijn 3e jaar tandheelkunde zit en de nederlandse taal beter beheerd dan de gemiddelde vlaming . zit ook nog geen 4 jaar in belgie...

Realistisch zijn is idd nodig maar er zijn uitzonderingen genoeg die integendeel bewijzen.

OP, als je moeite hebt met vakken in TSO ben ik bang dat het niet goed gaat komen. Dit aangezien je een enorme achterstand in wiskunde en de wetenschappelijke vakken hebt.

moustii

Legacy Member
Omdat je nog maar in het 4de zit zou ik aanraden om nog te veranderen van studierichting. Schrijf je na dit jaar in een andere richting met meer wetenschappen en wiskunde. Dit zal de beste oplossing zijn voor je probleem. Je zult een veel betere vooropleiding hebben. Als je voor deze andere opleiding buist dan zul je niets te zoeken hebben in de opleiding geneeskunde.

MMG

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
met (ti) bedoelde ik toegepaste informatica :)

zelf ken ik ook iemand uit Iran die nu in zijn 3e jaar tandheelkunde zit en de nederlandse taal beter beheerd dan de gemiddelde vlaming . zit ook nog geen 4 jaar in belgie...

Realistisch zijn is idd nodig maar er zijn uitzonderingen genoeg die integendeel bewijzen.

OP, als je moeite hebt met vakken in TSO ben ik bang dat het niet goed gaat komen. Dit aangezien je een enorme achterstand in wiskunde en de wetenschappelijke vakken hebt.

Je zit dicht bij de mogelijke reden, waardoor ik in tso zit.
Ik begrijp ook wel dat ik realistisch moet zijn, maar wil toch de moeite doen en het eens proberen. Dan kan ik me et mezelf niet verwijten later ( zoals ik nu spijt heb, dat ik niet eens aso heb eprobeerd alvorens naar tso te gaan)

Zou het mogelijk zijn om naar een andere richting te gaan, meer wiskunde en wetenschappen? Maar dan moet ik ook nog wat bijschaven :)

not2secure4u

Legacy Member
MMG zei:
Je zit dicht bij de mogelijke reden, waardoor ik in tso zit.
Ik begrijp ook wel dat ik realistisch moet zijn, maar wil toch de moeite doen en het eens proberen. Dan kan ik me et mezelf niet verwijten later ( zoals ik nu spijt heb, dat ik niet eens aso heb eprobeerd alvorens naar tso te gaan)

Zou het mogelijk zijn om naar een andere richting te gaan, meer wiskunde en wetenschappen? Maar dan moet ik ook nog wat bijschaven :)

Ja dat is mogelijk, maar dan moet ge echt alles geven en u bewijzen.
Ik heb TSO (STW) gedaan, en zit ondertussen in mijn laatste jaar Psychologie. Je kan het nog steeds niet vergelijken met geneeskunde maar het toont wel al dat mits inzet ge zeker kunt slagen voor een opleiding universitair onderwijs. TSO zit zeker in de overgrote minderheid qua slaagkanse, maar dat wil nog niet zeggen dat het niet kan.

Motivatie + doorzetting + passie voor het vak.

Bunecarera

Legacy Member
Dat je door doorzettingsvermogen en inzet kan slagen in een opleiding Geneeskunde, dat is een feit.

Maar er is dat klein hindernisje genaamd Ingangsexamen.
Zonder wetenschappelijke vooropleiding, zonder de nodige bagage wiskunde en wetenschappen slagen in dit examen -- > ijdele hoop.
Slagen met vooropleiding Handel in ingangsexamen --> Not gonna happen.

Dus als je geneeskunde wilt gaan studeren, verander dan naar Wetenschappen-Wiskunde en wel nu.

Als het PMS (of hoe dat nu ook mag heten) zegt dat je niet mag switchen, vraag dan waarom. Kans bestaat dat ze er een goede reden voor hebben.

moustii

Legacy Member
Bunecarera zei:
Dat je door doorzettingsvermogen en inzet kan slagen in een opleiding Geneeskunde, dat is een feit.

Maar er is dat klein hindernisje genaamd Ingangsexamen.
Zonder wetenschappelijke vooropleiding, zonder de nodige bagage wiskunde en wetenschappen slagen in dit examen -- > ijdele hoop.
Slagen met vooropleiding Handel in ingangsexamen --> Not gonna happen.

Dus als je geneeskunde wilt gaan studeren, verander dan naar Wetenschappen-Wiskunde en wel nu.

Als het PMS (of hoe dat nu ook mag heten) zegt dat je niet mag switchen, vraag dan waarom. Kans bestaat dat ze er een goede reden voor hebben.

Tegenwoordig noemt het "clb"

Maar voor de rest wel akkoord met je mening.

Als je het tot het 6de kunt halen in een wetenschappelijke richting dan zul je normaal wel kunnen slagen voor de toelatingsexamen (die eigenlijk niet zo moeilijk zijn als ik het zo bekijk ;) )

MMG

Legacy Member
Bedankt allen voor jullie reactie.

Woensdag toevallig op school een voordracht gekregen van clb ivm volgend jaar.
Heb dan ook meteen gevraagd of het mogelijk is, ik kreeg een afspraak ergens na de vakantie, om het eens te bespreken. Zijn er nog andere richtingen die een goede basis zijn, met veel wiskunde en wetenschappen?

Gekke_Koerd

Legacy Member
naar het clb heb ik nooit geluisterd, die advies van hun kan u helemaal op het verkeerde pad brengen, tegen mij zeiden ze in het 2e middelbaar (moderne wetenschappen) schakel naar tso (na de winterexamens), elke leraar raadde mij het opeens aan door de clb, ook mijn ouders, ik heb gezegd dat ik het beter kon en nog steeds maar het tegenovergestelde. zo had ik het middelbaar verder afgemaakt zonder de tso-switch. Anders zagen mijn studies er zeker anders uit!

Kortom, als je iets merkt bij het advies van het clb waar jij niet mee akkoord gaat, zeg het meteen en correct them.

MMG

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
naar het clb heb ik nooit geluisterd, die advies van hun kan u helemaal op het verkeerde pad brengen, tegen mij zeiden ze in het 2e middelbaar (moderne wetenschappen) schakel naar tso (na de winterexamens), elke leraar raadde mij het opeens aan door de clb, ook mijn ouders, ik heb gezegd dat ik het beter kon en nog steeds maar het tegenovergestelde. zo had ik het middelbaar verder afgemaakt zonder de tso-switch. Anders zagen mijn studies er zeker anders uit!

Kortom, als je iets merkt bij het advies van het clb waar jij niet mee akkoord gaat, zeg het meteen en correct them.

Ik zal die fout geen tweede keer maken. Het CLB raadde me aan in het 6 jaar in het lager om naar TSO te gaan...Daarvan heb ik nu nog altijd van spijt. Wat ik niet begrijp, waarom mogen andere lln. met minder dan naar een ASO richting? Bedankt voor je tip! :niceone:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan